Kia nezahálí s vývojem modernizovaného hatchbacku C'eed, který pro modelový rok 2016 dostane mnoho změn.
Ve vývoji je i omlazení ostrého provedení C'eed GT, jenž byl nedávno zahlédnut při testování poblíž polárního kruhu. Testovací mulu se povedlo zachytit na parkovišti a prototyp nesl silné maskovaní. I tak si při bližším pohledu můžeme všimnout, že vůz má nový přední nárazník, upravenou mřížku a změnou projdou i přední světla. Nejvíce jsou vidět červené brzdové třmeny, duální výfukový systém a pěkná kola z lehkých slitin.
Pod kapotou se ocitne přeplňovaný 1,6-litrový motor GDI, který produkuje 204 koní a 265 Nm točivého momentu. Ten bude spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, která by měla umožnit zrychlení z 0-100 km / h za 7,7 sekundy a dovolit, aby se ostrý C'eed rozjel na maximální rychlost 230 km / h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.