Německé BMW se smutně kouká na úspěchy konkurence s modely A3 sedan a CLA. Teď se snaží dohnat vlak, který jí ujel. BMW řady 1 v karoserii sedan podrobuje testům a při jednom z testování neuniklo fotoaparátu.
Nečekaný úspěch Mercedesu CLA si všimlo Audi, které v té době již zahajovalo výrobu A3 sedan. Jen bavorská automobilka trochu zaváhala a v tuto chvíli se snaží co nejvíce uspíšit vývoj sedan derivátu BMW 1.
Pokud se vydá podobnou cestou jako Audi, které se poučilo z chyb CLA a svou A3 sedan dotáhlo téměř k dokonalosti, budeme se mít na co těšit. Zatím máme pár zajímavých informací, které poodhalují prostor pod kapotou nebo podvozkovou platformu.
To, že BMW začíná vyrábět čím dál více modelů s pohonem přední nápravy, mnohé fanoušky a zákazníky zarmoutilo. V budoucnu se kompletně přepracuje portfolio modelů, kde budou k dispozici dvě platformy, jedna s pohonem zadních kol a možností pohonu všech čtyř a druhá platforma, která bude pohánět jen ty přední. Nové BMW 1 bude již stát na platformě UKL1 a pod kapotou bude nabízet kontroverzní agregáty.
Paleta motorů nabídne tříválcový přeplňovaný agregát s objemem 1,5 litru a čtyřválcový dvoulitr. Výkonová škála bude začínat na 136 koních a končit na 231, přičemž se počítá i s verzí M, která jistě nabídne výkon nejméně 300 koní. Přičemž budou k dispozici šestistupňový manuál a nebo devítistupňový automat. Výkon bude posílán na přední kola, popřípadě na všechny čtyři pomocí systému xDrive.
Zdroj: Worldcarfans.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?