Nečekaný úspěch Mercedesu CLA si všimlo Audi, které v té době již zahajovalo výrobu A3 sedan. Jen bavorská automobilka trochu zaváhala a v tuto chvíli se snaží co nejvíce uspíšit vývoj sedan derivátu BMW 1.
Pokud se vydá podobnou cestou jako Audi, které se poučilo z chyb CLA a svou A3 sedan dotáhlo téměř k dokonalosti, budeme se mít na co těšit. Zatím máme pár zajímavých informací, které poodhalují prostor pod kapotou nebo podvozkovou platformu.
To, že BMW začíná vyrábět čím dál více modelů s pohonem přední nápravy, mnohé fanoušky a zákazníky zarmoutilo. V budoucnu se kompletně přepracuje portfolio modelů, kde budou k dispozici dvě platformy, jedna s pohonem zadních kol a možností pohonu všech čtyř a druhá platforma, která bude pohánět jen ty přední. Nové BMW 1 bude již stát na platformě UKL1 a pod kapotou bude nabízet kontroverzní agregáty.
Paleta motorů nabídne tříválcový přeplňovaný agregát s objemem 1,5 litru a čtyřválcový dvoulitr. Výkonová škála bude začínat na 136 koních a končit na 231, přičemž se počítá i s verzí M, která jistě nabídne výkon nejméně 300 koní. Přičemž budou k dispozici šestistupňový manuál a nebo devítistupňový automat. Výkon bude posílán na přední kola, popřípadě na všechny čtyři pomocí systému xDrive.
Zdroj: Worldcarfans.com