Kia snížila objem produkovaného odpadu o 30 % na vyrobený vůz

ar5, 23. května 2014, 07:51 Google+

Kia Motors dnes oznámila, že v roce 2013 měla celosvětová výroba vozů této značky dosud nejnižší dopady na životní prostředí a vykazovala parametry trvalé udržitelnosti lepší než kdykoli v dosavadní historii – a to i přes rostoucí globální prodeje a objemy výroby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia

Kia | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Prodeje vozů Kia vloni vykázaly meziroční růst 1,4 % na výsledných 2 746 643 automobilů, nicméně díky stabilnímu zaměření na vyšší trvalou udržitelnost ve všech výrobních závodech této automobilky se podařilo ekologické dopady snížit.

Kia dokázala omezit emise oxidu uhličitého, spotřebu vody i produkci odpadu, a to ve všech třech hlavních výrobních závodech této značky v Koreji (Hwasung, Sohari a Gwangju) – díky trvalému zaměření na recyklaci, zaměstnanecké iniciativy, vyšší investice, snižování objemu odpadu na výrobní jednotku a technologie pro využití odpadního tepla. V uvedené trojici závodů se v roce 2013 dohromady vyrobilo 1,31 mil. vozů – tj. asi 46 % celosvětové výroby Kia Motors – a 1,26 mil. motorů.

Pokles produkovaných emisí CO2 na výrobní jednotku o 4,7 %

V roce 2013 se výroba v korejských závodech zvýšila o 12 947 vozů, nicméně objem produkovaných emisí CO2 na jeden vyrobený automobil poklesl o 4,7 % (tj. 29,4 kg na jeden automobil) a absolutní pokles pak činil 30 507 tun (na 788 000 tun). Celkové snížení emisí CO2 v roce 2013 odpovídá roční absorpci uhlíkových emisí lesem čítajícím cca 30,44 milionu borovic.

Rovněž se podařilo snížit celkovou spotřebu energií, a to o 3,7 % (618 TJ) na 15 930 TJ, což znamená pokles o 596 MJ na každý vyrobený automobil. Uvedeného poklesu s cílem snížit produkované emise bylo dosaženo opatřeními k minimalizaci zbytečného chodu výrobních zařízení a strojů ve všech výrobních závodech.

Kia rovněž oznámila svůj záměr získat certifikaci ISO 50001 ve všech svých globálních výrobních závodech. Standard ISO 50001 z roku 2011 je mezinárodní normou pro podnikové plánování a implementaci opatření na úsporu energií. Závod automobilky Kia v korejském Gwangju získal certifikaci ISO 50001 již v roce 2012; následovat mají závody v Sohari a Hwasung – stejně tak jako výrobní závody v zahraničí – což se odrazí v ještě lepších výsledcích snižování spotřeby energií.

Pokles spotřeby vody

Snižování spotřeby vody je pro Kia Motors důležitou prioritou, neboť Korea patří k zemím s potenciálním nedostatkem vodních zásob; dešťové srážky přepočtené na obyvatele činí v této zemi pouhých 10 % celosvětového průměru.

Kia Motors v roce 2013 dokázala ve svých závodech Hwasung, Sohari a Gwangju meziročně snížit celkovou spotřebu vody o 305 000 m3 na objem 6,17 mil. m3– tj. pokles spotřeby vody na výrobní jednotku činí 6 % meziročně a od roku 2003 tento pokles představuje plných 30 %.

K uvedenému snížení spotřeby napomohly soustavné investice do výrobních závodů a jejich modernizace, vč. projektů ke zlepšení přepadu vody u chladicích věží a zlepšení parametrů recyklace vody z kondenzované páry produkované při výrobě.

Současně jsou zaměstnanci všech závodů vedeni k tomu, aby praktikovali návyky úsporného zacházení s vodou, ať již na pracovišti nebo v domácnostech. Recyklace na vzestupu – množství odpadu produkovaného při výrobě pokleslo za posledních 10 let o 26,9 %. V roce 2013 poklesl objem produkovaného odpadu v meziročním srovnání o 3,6 %, což znamená snížení hmotnosti odpadu oproti roku 2012 o plných 8 399 tun. Ve vyjádření na každý automobil Kia vyrobený v Koreji to pak znamená meziroční pokles o 8 kg, neboli 4,6 %.

Zároveň to znamená, že za posledních 10 let pokleslo množství odpadu vyprodukovaného při výrobě každého vozu o plných 26,9 %. Z celkových 221 937 tun odpadu vyprodukovaného v roce 2013 bylo 93,3 % recyklováno (včetně 10 381 tun oceli, což představuje 5% meziroční nárůst míry recyklace oceli, odpovídající 494 tunám). Uvedená čísla jsou výsledkem nových systémů optimalizovaného nakládání s  odpady, zaměřených na hledání dalších možností recyklace odpadních materiálů. Jako úspěšné se ukázaly i neustálé snahy o snižování produkce jakéhokoli odpadu v rámci všech výrobních závodů.

Odpadní materiály, které nelze znovu využít či recyklovat, se deponují na skládky nebo spalují; skládkovaný odpad představuje pouhé 1 % celkové produkce odpadu z výrobních závodů. Ve výrobním závodu Kia Motors Sohari, kde roční výrobní kapacita dosahuje 340 000 vozů, se od roku 2008 nevyprodukoval vůbec žádný odpad deponovaný na skládky.

Kia Motors se zasazuje hledat účinné inovace a zlepšení výrobních procesů s cílem dále snižovat dopady svých činností na životní prostředí. Uvedená ekologická úsilí společně s komerčním nasazením alternativních technologií pohonu a využíváním recyklovatelných a ekologicky šetrných materiálů ve vyráběných vozech pak ocenila i přední světová poradenská společnost Interbrand zaměřující se na hodnocení značek, která automobilku Kia zařadila v ekologickém hodnocení značek pro rok 2013 (Best Global Green Brands) na 37. místo mezi všemi značkami světa.

Vytisknout

Diskuze: Kia snížila objem produkovaného odpadu o 30 % na vyrobený vůz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Silná značka, silný servis – vyznamenání pro nejlepší servisní specialisty značky ŠKODA na světě - anotační foto

Silná značka, silný servis – vyznamenání pro nejlepší servisní specialisty…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud