Nedávno se světu ukázala nová generace Mercedesu třídy C, která sklízí úspěch na všech frontách. Jedna verze ale doposud chyběla a tou je Mercedes-Benz C-Class plug-in hybrid.
Ekologicky smýšlející variantu se podařilo nafotit v blízkosti sídla společnosti ve Stuttgartu. Vůz na snímku se zdá naprosto stejným jako standardní modelu, ovšem až při pohledu na záď , kde je vidět nabíjecí port, je vše jasné. Nabíjecí mechanismus je integrovaný do zadního nárazníku a krom toho je úsporné Céčko vybaveno i aktivní přední mřížkou.
Ta má za úkol vylepšit aerodynamiku vozu a omezit zbytečný přísun vzduchu k motoru, pokud to není potřeba. Špionážní fotografové nafotili i část interiéru, kde se ovšem nic nového neodehrálo. Podstatnou změnou je tak pouze pohonné ústrojí. O plug-in hybridního Céčka se očekává použití přeplňovaného 2,0-litrového čtyřválce a elektromotoru s výkonem 68 koní. Spekulace ale hovoří i o tom, že elektromotor by mohl doplňovat i 3,0-litrový šestiválec.
Zdroj: Worldcarfans.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.