Server AutoExpress.co.uk přinesl fotografie zamaskovaného prototypu. Připravované SUV od Jaguaru s názvem C-X17 výrobce podrobuje náročnému testování v zimních podmínkách.
Na oficiální představení C-X17 si budeme muset ještě počkat. Jaguar jeho uvedení na trh plánuje až v roce 2016. My však nyní můžeme vidět na špionážních fotkách alespoň jeho přibližnou velikost.
I když je prototyp na fotkách velmi podobný Range Roveru Sport a to zvláště při pohledu na zadní partie, tak se nenechte zmást. Přední část totiž jasně kopíruje tu, kterou známe z konceptu C-X17, který již Jaguar představil na loňském autosalonu ve Frankfurtu.
C-X17 by se měl postavit proti konkurentům z Německa. Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedes-Benz GLK budou mít daleko těžší život v segmentu středně velkých luxusních SUV.
Registrační značky na prototypu jsou na automobil značky Jaguar s benzínovým čtyřválcovým motorem o objemu dva litry. Jaguar se nechal slyšet, že C-X17 by mohl pohánět v nejsilnější specifikaci i motor V8, takže koncepce vozu musí být pro tento fakt uzpůsobena. Je jisté, že o pohon se budou starat také turbodieselové agregáty a vyloučený není ani hybridní pohon.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?