Pro příznivce užitkových automobilů máme dobrou zprávu, německý obří pickup Volkswagen Amarok byl zachycen při testování na okraji Skandinávie a vypadá to, že se brzy na trhu objeví již tak důležitý facelift.
Amarok byl sice nepatrně maskován, ale nová podoba předních světlometů se prostě skrýt nedala. Volkswagen sice oficiálně přiznal, že připravuje menší revizi Amaroka v průběhu letošního roku, ale nesdělil k ní žádné větší podrobnosti.
Nabídka pohonných jednotek bude vcelku široká. V nabídce například nalezneme bude 4-válcový motor o objemu 2,0-litru BiTDI s výkonem 180 koní a 420 Nm točivého momentu. S tímto výkonem je Amarok schopný utáhnout bržděný přívěs až o váze 3200.
Tento motor může být spojen se šestistupňovou manuální převodovkou s volitelným pohonem všech kol 4Motion nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem kol 4Motion.
Zdroj: worldcarfans.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.