Škoda nám novou generaci modelu RS docela tají. Sice jsme už viděli oficiální snímky exteriéru, avšak do interiéru jsme dosud nahlédnout nemohli.
Slovinský importér se automobilce pravděpodobně trochu utrhl z řetězu. Jako první zveřejnil ceník nové Octavie RS. Do této země také putovala pravděpodobně jedna z prvních várek nových "eres" na prodej. Jak si jinak vysvětlit to, že ještě před zahájením prodejů se jeden modrý kombík objevil na inzertním webu?
Inzerát poměrně brzy zmizel, avšak fotky vozu v hodnotě 27 970 euro již samozřejmě kolují světem a my se tak na ně můžeme podívat. Jak to tak na inzertních serverech bývá, nafoceny jsou všechny důležité části.
Pod kapotou tohoto konkrétního exempláře je naftový dvoulitr o výkonu 184 koní. Vůz sice nemá na zádi žádný znáček, který by tuto motorizaci potvrzoval, tato informace však byla zapsána v popisu vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.