Fiat 500 permanentně roste. Po verzi L velmi brzy přijde i přerostlá varianta XL. Není to už nějaká nemoc?
Zatímco Fiat 500 má na délku pouhých 355 cm, Fiat 500L nabídne hned 414 cm. Nyní se blíží ještě větší pětistovka se jménem 500XL, jejíž délka bude ještě o 25-30 cm větší. K tomu všemu vznikne i terénní model 500X. Ten však naroste především do výšky.
Patentové kresby ukazují detaily nového zvětšeného vozu, z nichž je patrné, že z původního roztomilého pidivozu se stává statný, možná spíše otylý vůz střední třídy.
Zvětšení není samoúčelné. V kufru se díky zvětšení objeví místo pro další dva pasažéry, vůz tak bude sedmimístný. Půjde o jeden z nejmenších sedmimístných vozů na trhu. Motorová nabídka bude jistě kopírovat nabídku menšího modelu 500L. Uvažovat lze jedině o nějakém posílení, neboť standardně nejsilnější motor v modelu 500L dává jen 105 koní.
Příchod novinky očekáváme již poměrně brzy, živě se pravděpodobně ukáže na blížícím se zářijovém autosalonu v Paříži.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?