Zajímavý úlovek natočil na video uživatel portálu Youtube. Na okruhu kroužilo skoro obyčejné Ferrari California, jen ten zvuk...
Ferrari nepatří k nejmilitantnějším odpůrcům turba. Už jsme viděli třeba tehdejší špičkový model F40 s turbem. Šlo však o snahu dostat co možná nejvíce koní z poměrně malého objemu.
Dnešní doba velí něco jiného - turba jsou používána k zajištění stejného výkonu z menšího motoru pokud možno při nižší spotřebě. Touto cestou se zatím Ferrari nevydalo. Možná až dosud.
Vůz kroužící po testovacím okruhu sice vypadá naprosto standardně, ale pod kapotou má dozajista přeplňovaný agregát. Prozrazuje ho hvízdání typické pro turbomotory. Otázkou ale zůstává důvod.
Možnosti jsou v zásadě dvě, může jít o silnější variantu současné Californie, kdy by na standardní motor bylo naroubováno turbo navíc pro zvýšení výkonu. Pravděpodobnější je však ta druhá možnost. Emisní limity jsou tvrdé a udělované pokuty jakbysmet. Vidina alespoň papírově ušetřených emisí oxidu uhličitého je zřejmě dost lákavá na to, aby u Ferrari začali uvažovat o úsporných motorech. Na videu tak pravděpodobně máme první z nich...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?