Zajímavý úlovek natočil na video uživatel portálu Youtube. Na okruhu kroužilo skoro obyčejné Ferrari California, jen ten zvuk...
Ferrari nepatří k nejmilitantnějším odpůrcům turba. Už jsme viděli třeba tehdejší špičkový model F40 s turbem. Šlo však o snahu dostat co možná nejvíce koní z poměrně malého objemu.
Dnešní doba velí něco jiného - turba jsou používána k zajištění stejného výkonu z menšího motoru pokud možno při nižší spotřebě. Touto cestou se zatím Ferrari nevydalo. Možná až dosud.
Vůz kroužící po testovacím okruhu sice vypadá naprosto standardně, ale pod kapotou má dozajista přeplňovaný agregát. Prozrazuje ho hvízdání typické pro turbomotory. Otázkou ale zůstává důvod.
Možnosti jsou v zásadě dvě, může jít o silnější variantu současné Californie, kdy by na standardní motor bylo naroubováno turbo navíc pro zvýšení výkonu. Pravděpodobnější je však ta druhá možnost. Emisní limity jsou tvrdé a udělované pokuty jakbysmet. Vidina alespoň papírově ušetřených emisí oxidu uhličitého je zřejmě dost lákavá na to, aby u Ferrari začali uvažovat o úsporných motorech. Na videu tak pravděpodobně máme první z nich...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?