Mercedes Benz chystá další vůz do své modelové řady. Kombík odvozený od sedanokupé CLS přinese svůj unikátní étos.
Žijeme v trochu podivné době. Z aut se na jednu stranu vytrácí osobní charakteristika, jako kdyby všichni zákazníci vyžadovali výhradně sportovní hatchback či sedan. Naprosto v běžných třídách vymizely například komfortně nebo čistě prakticky laděné vozy.
Na druhou stranu jsou vymýšleny stále nové třídy, mezi nimi například právě sedany s linii kupé, se kterou přišel Mercedes CLS. Nyní se chystá znovuzaložit již zapomenutou třídu vysloveně sportovních kombi svým modelem CLS Shooting Brake.
Ačkoliv klasické shooting brake bývaly spíše jen třídveřové, nový Mercedes chystá dle přiloženého špionážního videa klasické pětidveřové kupé. Jeho premiéru očekáváme již velmi brzy, což je patrné i na již jen docela lehkém maskování.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.