Mercedes Benz chystá další vůz do své modelové řady. Kombík odvozený od sedanokupé CLS přinese svůj unikátní étos.
Žijeme v trochu podivné době. Z aut se na jednu stranu vytrácí osobní charakteristika, jako kdyby všichni zákazníci vyžadovali výhradně sportovní hatchback či sedan. Naprosto v běžných třídách vymizely například komfortně nebo čistě prakticky laděné vozy.
Na druhou stranu jsou vymýšleny stále nové třídy, mezi nimi například právě sedany s linii kupé, se kterou přišel Mercedes CLS. Nyní se chystá znovuzaložit již zapomenutou třídu vysloveně sportovních kombi svým modelem CLS Shooting Brake.
Ačkoliv klasické shooting brake bývaly spíše jen třídveřové, nový Mercedes chystá dle přiloženého špionážního videa klasické pětidveřové kupé. Jeho premiéru očekáváme již velmi brzy, což je patrné i na již jen docela lehkém maskování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?