V souvislosti se vstupem značky Volkswagen do seriálu WRC pro rok 2013 vyjede i sériové Polo v ostré verzi R.
Půjde o silnějšího bratříčka tradičního modelu GTI. Verze R je v nabídce Volkswagenu již pro modely Golf a Scirocco. Polo GTI je vybaveno motorem 1,4 TSI (180 koní), silnější verze R vyjede koncem příštího roku.
"Erko" vyrazí k zákazníkům vybavené šestnáctistovkou TSI o výkonu 207 koní. Takto nadopované Polo bude schopné atakovat rychlost 100 km/h během pouhých šesti sekund (GTI zvládá stovku o vteřinu později). Maximální dosažitelná rychlost se odhaduje kolem 240 km/h (GTI 229 km/h). Volkswagen bude pro homologaci soutěžního speciálu Polo R WRC potřebovat výchozí model, jím se nejspíše stane právě Polo R.
Na špionážních fotografiích je možné vidět Polo R během testů zamaskované jako běžné GTI. Zda bude k mání i v pětidveřovém provedení (jako na snímcích) zůstává zahaleno tajemstvím.
zdroj: worldcarfans.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?