V souvislosti se vstupem značky Volkswagen do seriálu WRC pro rok 2013 vyjede i sériové Polo v ostré verzi R.
Půjde o silnějšího bratříčka tradičního modelu GTI. Verze R je v nabídce Volkswagenu již pro modely Golf a Scirocco. Polo GTI je vybaveno motorem 1,4 TSI (180 koní), silnější verze R vyjede koncem příštího roku.
"Erko" vyrazí k zákazníkům vybavené šestnáctistovkou TSI o výkonu 207 koní. Takto nadopované Polo bude schopné atakovat rychlost 100 km/h během pouhých šesti sekund (GTI zvládá stovku o vteřinu později). Maximální dosažitelná rychlost se odhaduje kolem 240 km/h (GTI 229 km/h). Volkswagen bude pro homologaci soutěžního speciálu Polo R WRC potřebovat výchozí model, jím se nejspíše stane právě Polo R.
Na špionážních fotografiích je možné vidět Polo R během testů zamaskované jako běžné GTI. Zda bude k mání i v pětidveřovém provedení (jako na snímcích) zůstává zahaleno tajemstvím.
zdroj: worldcarfans.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?