V souvislosti se vstupem značky Volkswagen do seriálu WRC pro rok 2013 vyjede i sériové Polo v ostré verzi R.
Půjde o silnějšího bratříčka tradičního modelu GTI. Verze R je v nabídce Volkswagenu již pro modely Golf a Scirocco. Polo GTI je vybaveno motorem 1,4 TSI (180 koní), silnější verze R vyjede koncem příštího roku.
"Erko" vyrazí k zákazníkům vybavené šestnáctistovkou TSI o výkonu 207 koní. Takto nadopované Polo bude schopné atakovat rychlost 100 km/h během pouhých šesti sekund (GTI zvládá stovku o vteřinu později). Maximální dosažitelná rychlost se odhaduje kolem 240 km/h (GTI 229 km/h). Volkswagen bude pro homologaci soutěžního speciálu Polo R WRC potřebovat výchozí model, jím se nejspíše stane právě Polo R.
Na špionážních fotografiích je možné vidět Polo R během testů zamaskované jako běžné GTI. Zda bude k mání i v pětidveřovém provedení (jako na snímcích) zůstává zahaleno tajemstvím.
zdroj: worldcarfans.com
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.