Internetový magazín Cars Spy Photos, specializující se na špionážní snímky očekávaných modelů, ukázal fotky záhadného vozu z koncernu Volkswagen. Půjde o Octavii třetí generace?
Říkáme tomu mula. Vůz s technikou připravované novinky a podivnou karoserií, kterou žádný jiný vůz nenosí. Přesně takový je i vůz odchycený na zasněžených pláních Švédska.
Muly obvykle zkoušejí tu základní techniku, souhru motorů, převodovek, komponenty podvozku a jeho hrubé naladění, a další. Proto se takové vozy testují s karoserií, která napodobuje jiný vůz, nevadí, že nejsou zasazeny přímo v karoserii, která bude použita později. Obvykle vypadá poněkud divně, což je i tento případ.
Karoserie tohoto vozu kombinuje kabinu z Octavie a čela z Volkswagenu. Právě kvůli použití středu ze současné Octavie se domníváme, že tím, co se testuje v útrobách, bude právě Octavia třetí generace.
Fotografie ukazují, že rozvor testovaného vozu je velmi podobný jako u současné Octavie, oproti tomu rozchod je pravděpodobně o chlup větší.
Škoda Octavia třetí generace by se měla ukázat přibližně za rok a půl. Zda je pod podivuhodnou kapotáží opravdu ona, to se pravděpodobně nikdy nedozvíme, ale třeba se časem dočkáme i fotek s již správnými plechy.
Ostatní fotky jsou zveřejněny na serveru CarsSpyPhotos.com.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.