V temných rumunských dálavách se cosi děje. Naznačuje to sada uniklých snímků s novou Dacií Hamster.
Dacia hodlá podle všeho přijít na trh s hybridem. Dokazují to snímky z vývojových dílen této značky.
Prototyp zachycený na snímcích je celý ověšen značkami upozorňujícími na to, že tohle není "obyč" Dacia, tohle je hybrid. Jen tak michodem, co myslíte, jde o jeden vůz v různých stádiích rozpracování, nebo o dva různé prototypy? Větší zadní světla na jednom z nich jsou evidentně nalepená.
Podled po sukýnku jasně odhalí, kde je pravda - na zadní nápravě se nachází elektromotor, který rozděluje výkon mezi obě kola. Jaký bude spalovací motor, nevíme. Na zádi se sice objevila nálepka 1,5 dCi, ale máme tomu věřit? Také neočekáváme, že by se ve výrobě objevily solární panely na střeše. Nebo Dacia překvapí?
Půjde opět o superlevný vůz? Nebo tentokrát už bude muset Dacia s cenou nahoru? Představení očekáváme v domovině Renaultu, tedy na podzim v Paříži.
Fotky pocházejí z fóra DaciaClub.ro
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.