ŠPIONÁŽNÍ FOTOGRAFIE: Aston Martin se svým sportovním sedanem Rapide dlouho čekal. Dnes je však jasné, že pro přicházející Porsche Panamera vyroste slušná konkurence. Přijede z ostrova, kde se jezdí na druhé straně...
Téměř přesně před dvěma roky představil Aston Martin svůj Rapide, koncept navazující na Lagondu ze sedmdesátých let.
Již dopředu avizoval, že představení se bude konat roku 2008. Vypadá to tak, že se podařilo termín splnit. Uvidíme sériovou podobu již v Ženevě?
Koncept vycházel z modelu DB9 a byl poháněn dvanáctiválcem o objemu 6 litrů. Výkon: dostatečných 480 koní. Délka: téměř 5 metrů.
Počítá se s roční produkcí asi 500 kusů těchto skvostů.
Bude se muset postavit do cesty vozům jakými jsou Porsche Panamera, která přijde až příští rok, nebo Maserati Quattroporte. Dá se však očekávat, že všechny tři vozy bude odlišovat trochu jiný charakter.
Fotografie téměř nemaskovaného prototypu se objevily na serveru autoblog.it, na který se přenesete kliknutím na tento odkaz.
Malé video konceptu Rapide naleznete zde:
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?