ŠPIONÁŽNÍ FOTOGRAFIE: Aston Martin se svým sportovním sedanem Rapide dlouho čekal. Dnes je však jasné, že pro přicházející Porsche Panamera vyroste slušná konkurence. Přijede z ostrova, kde se jezdí na druhé straně...
Téměř přesně před dvěma roky představil Aston Martin svůj Rapide, koncept navazující na Lagondu ze sedmdesátých let.
Již dopředu avizoval, že představení se bude konat roku 2008. Vypadá to tak, že se podařilo termín splnit. Uvidíme sériovou podobu již v Ženevě?
Koncept vycházel z modelu DB9 a byl poháněn dvanáctiválcem o objemu 6 litrů. Výkon: dostatečných 480 koní. Délka: téměř 5 metrů.
Počítá se s roční produkcí asi 500 kusů těchto skvostů.
Bude se muset postavit do cesty vozům jakými jsou Porsche Panamera, která přijde až příští rok, nebo Maserati Quattroporte. Dá se však očekávat, že všechny tři vozy bude odlišovat trochu jiný charakter.
Fotografie téměř nemaskovaného prototypu se objevily na serveru autoblog.it, na který se přenesete kliknutím na tento odkaz.
Malé video konceptu Rapide naleznete zde:
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?