Ve třídě minidodávek je pořádně nabito. Většina z nich čeká v nejbližší době novou generaci, takže Fiat nesmí zahálet.
Renault Kangoo, Peugeot Partner, ti všichni očekávají novou generaci svých minidodávek. Nuž, co dělat, Fiat nesmí zahálet, jeho Dobló, chtě nechtě, také stárne.
Proto je třeba pracovat na nové generaci. Velice zajímavý špionážní snímek se objevil na britském serveru infomotori. Je na něm vyobrazen neznámý vůz bez jakéhokoliv maskování či snahy o zakrytí. Vzhledem k naprosté čistotě je možné, že jde o oficiální focení, nebo i velmi dobrou fotomontáž.
O prototypu bohužel nevíme vůbec nic. Proto můžeme jen spekulovat, ppravděpodobně nejde o minidodávku velikosti Dobla, Kangooa či Partnera, ale o konkurenci spíše pro o něco menší Škodu Praktik, neboli užitkový Roomster, která by se prodávala po boku Dobla. Ať tak či tak, design je mnohem hezčí než u většího Ducata, ze kterého trochu vychází řešení přední partie. Každopádně je vysoký a nelakovaný nárazník velice praktický.
Nechejme se překvapit, Frankfurt bude opravdu zajímavý, zvláště pokud bude tohle jedním z překvapení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.