Agentury denně chrlí mnoho a mnoho špionážních fotek, videí, nebo alespoň popisů. Z toho ohromného množství mne však jedna zaujala obzvlášť.
Na světě je několik lokalit, ve kterých je docela pravděpodobné, že náhodný návštěvník, tím spíš profesionální špión – fotograf, zastihne nějaký ten testovací prototyp. Nejblíže nám bude severní smyčka Nurburgringu, ideální místo pro testování vlastností podvozků při ostřejší jízdě, další zajímavá oblast je u polárního kruhu, kde mají své testovací areály mnohé automobilky a testují odolnost vůči mrazu. Extrémně vysoké teploty se zase zkoušejí ve vyprahlých končinách Death Valley, Mrtvého údolí v USA.
Další testovací kilometry však musí prototyp najet i v naprosto běžném provozu, proto je možné občas vídat zahalené vozy v okolí vývojových center automobilek. Čas od času si však testovači udělají menší výlet i do jiných míst, třeba do naší vlasti. Ona fotka je pořízena na letišti Praha-Ruzyně. Není problém u nás vyfotit nějaký ten výtvor Škody, ale v tomto případě se jedná o Mercedes. Konkrétně model GLK, tedy budoucí nejmenší z nabídky SUV. Bude stát na platformě stávající třídy C a vybaven bude i pohonem všech kol 4matic, nabídka motorů bude částečně kopírovat třídu C s tím, že nejslabší agregáty budou vypuštěny. Automatický sedmikvalt 7-G tronic je u Mercedesu samozřejmostí a design se bude blížit třídě GL. Spuštění výroby se čekáv druhé polovině roku 2008.
Podívat se na něj můžete na této adrese.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.