Agentury denně chrlí mnoho a mnoho špionážních fotek, videí, nebo alespoň popisů. Z toho ohromného množství mne však jedna zaujala obzvlášť.
Na světě je několik lokalit, ve kterých je docela pravděpodobné, že náhodný návštěvník, tím spíš profesionální špión – fotograf, zastihne nějaký ten testovací prototyp. Nejblíže nám bude severní smyčka Nurburgringu, ideální místo pro testování vlastností podvozků při ostřejší jízdě, další zajímavá oblast je u polárního kruhu, kde mají své testovací areály mnohé automobilky a testují odolnost vůči mrazu. Extrémně vysoké teploty se zase zkoušejí ve vyprahlých končinách Death Valley, Mrtvého údolí v USA.
Další testovací kilometry však musí prototyp najet i v naprosto běžném provozu, proto je možné občas vídat zahalené vozy v okolí vývojových center automobilek. Čas od času si však testovači udělají menší výlet i do jiných míst, třeba do naší vlasti. Ona fotka je pořízena na letišti Praha-Ruzyně. Není problém u nás vyfotit nějaký ten výtvor Škody, ale v tomto případě se jedná o Mercedes. Konkrétně model GLK, tedy budoucí nejmenší z nabídky SUV. Bude stát na platformě stávající třídy C a vybaven bude i pohonem všech kol 4matic, nabídka motorů bude částečně kopírovat třídu C s tím, že nejslabší agregáty budou vypuštěny. Automatický sedmikvalt 7-G tronic je u Mercedesu samozřejmostí a design se bude blížit třídě GL. Spuštění výroby se čekáv druhé polovině roku 2008.
Podívat se na něj můžete na této adrese.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?