Život současné generace BMW 7 se neúprosně chýlí ke konci. Již nyní se pilně testuje nástupce a my dnes představujeme špionážní video z tohoto testování.
Do „svaté trojice“ luxusních limuzín se nám poslední dobou míchá i Lexus, takže v BMW mají poplach. Nový Mercedes Benz S je novější a o několik let lepší. Audi A8 je zatím v nejlepších letech, ale i tak bylo představeno o dva roky později, než BMW. Na dveře výhrůžně klepe i Lexus, který je naditý nejmodernějšími technologiemi od kol až po střechu. A možná ještě výš. Zdáli se ozývá i klasický hlas jaguáří. Co s tím? Chce to novou generaci.
Ta současná je na trhu od roku 2001. Za tu dobu se technologie posouvaly stále dál a ačkoliv se BMW snažilo držet krok instalací nových systémů a faceliftem, základ zkrátka zastaral. Z tohoto důvodu je již na příští rok naplánováno představení a za dva roky i uvedení na trh nové vlajkové lodi. Očekává se, že nová sedmička bude opět výborným kompromisem mezi sportovností a komfortem. Pokusí se samozřejmě nejen dorovnat, ale i překonat Lexus ve vyspělých technologiích a to mimo jiné osmistupňovým automatem a inovovaným systémem iDrive.
<úp>
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.