Doba jde dál a i Lamborghini je si vědomo toho, že je třeba inovovat. Tentokrát to vypadá tak, že inovace budou směřovat k nižší ceně a vyšší zábavnosti. Řekl bych, že máme na co se těšit.
Pokud se podíváte na dnešní špionážní video pod článkem, uvidíte rychlé Lamborghini, které se na pohled nijak nevymyká tomu, co vídáme... no spíš v časopisech. Na druhý pohled je však patrný o něco změněný výfukový systém. Proč to? Podle všech zpráv to vypadá tak, že před sebou máme nový motor do Gallarda.
Tím by podle dostupných informací měl být vidlicový osmiválec 4,2. Ano, přesně ten, který je možno nalézt jak ve sportovním kupé R8, tak v rychlé Audi RS4. V RS4 i R8 je naladěn na výkon 420 koní (309 kW) a dá se očekávat, že v Lambu bude výkon podobný.
Možná ještě zajímavější, než informace o novém motoru, je informace o pohonu. O ten by se totiž měla starat výhradně zadní náprava. Je to zatím spekulace, ale spekuluje tak příliš mnoho zdrojů na to, abychom to mohli přehlížet. Bude to mít několik důsledků. Prvním je hmotnost. U supersportu se hraje na kila a právě pohon jediné nápravy je schopen je ušetřit. Srovná se tak částečně i výkonový hendikep vůči desetiválci. Druhým je odlišení jak od vyšší, desetiválcové verze s pohonem 4x4, tak i od Audi R8, která se prodává se stejným motorem a to jako permanentní čtyřkolka. Třetím je cena. I Lambo se musí snažit nabízet vozy v takové cenové hladině, aby byla pro kupce přijatelná, k čemuž nižší verze jistě dopomůže. No a posledním argumentem je zábavnost. Přeci jen, zábavnost zadokolky je o něco vyšší, než čtyřkolky a to platí i u supersportů.
Všechno to navíc podporují starší tvrzení Lamborghini, když se o pohonu všech kol vyjadřovalo tak, že je to nutnost kvůli přenosu enormního výkonu na vozovku. Slabší motor už by snad takový problém mít nemusel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.