Lamborghini Gallardo – všechno na zadní?(spy)

Marek Litzman, 12. července 2007, 09:16 Google+

Doba jde dál a i Lamborghini je si vědomo toho, že je třeba inovovat. Tentokrát to vypadá tak, že inovace budou směřovat k nižší ceně a vyšší zábavnosti. Řekl bych, že máme na co se těšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gallardo

Gallardo | foto: IMSA

Sdílejte článek

Pokud se podíváte na dnešní špionážní video pod článkem, uvidíte rychlé Lamborghini, které se na pohled nijak nevymyká tomu, co vídáme... no spíš v časopisech. Na druhý pohled je však patrný o něco změněný výfukový systém. Proč to? Podle všech zpráv to vypadá tak, že před sebou máme nový motor do Gallarda.

Tím by podle dostupných informací měl být vidlicový osmiválec 4,2. Ano, přesně ten, který je možno nalézt jak ve sportovním kupé R8, tak v rychlé Audi RS4. V RS4 i R8 je naladěn na výkon 420 koní (309 kW) a dá se očekávat, že v Lambu bude výkon podobný.

Možná ještě zajímavější, než informace o novém motoru, je informace o pohonu. O ten by se totiž měla starat výhradně zadní náprava. Je to zatím spekulace, ale spekuluje tak příliš mnoho zdrojů na to, abychom to mohli přehlížet. Bude to mít několik důsledků. Prvním je hmotnost. U supersportu se hraje na kila a právě pohon jediné nápravy je schopen je ušetřit. Srovná se tak částečně i výkonový hendikep vůči desetiválci. Druhým je odlišení jak od vyšší, desetiválcové verze s pohonem 4x4, tak i od Audi R8, která se prodává se stejným motorem a to jako permanentní čtyřkolka. Třetím je cena. I Lambo se musí snažit nabízet vozy v takové cenové hladině, aby byla pro kupce přijatelná, k čemuž nižší verze jistě dopomůže. No a posledním argumentem je zábavnost. Přeci jen, zábavnost zadokolky je o něco vyšší, než čtyřkolky a to platí i u supersportů.

Všechno to navíc podporují starší tvrzení Lamborghini, když se o pohonu všech kol vyjadřovalo tak, že je to nutnost kvůli přenosu enormního výkonu na vozovku. Slabší motor už by snad takový problém mít nemusel.

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini Gallardo – všechno na zadní?(spy)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Trabant

Video – reklama na Trabant 601

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud