Po více než roční pauze se za volant závodního vozu v Příbrami vrátil Petr Gargulák, který společně se spolujezdcem Karlem Voltnerem usedl do Peugeotu 208 R2 . Období bez závodění však na Petrovém výkonu nebylo znát. Kluci společnými silami zvládli projet náročnou trať Rally Příbram bez chyb a v cíli se radovali z vítězství ve třídě 6. V hodnocení Rallysprint série se posádka Gargulák – Voltner umístila jako čtvrtá absolutně.
V loňském roce jsi startoval na dvou závodech (Valašská rally a Rally Šumava), poté jsme tě na tratích rychlostních zkoušek neviděli, jaký byl důvod?
„Loni jsme chtěli absolvovat Peugeot Rally Cup, jelikož se zde soutěží se stejnými vozy a závodění je opravdu vyrovnané, což mě u cupu moc baví. Na obou závodech jsme měli technické problémy a museli jsme bohužel odstoupit. Na třetím podniku v Českém Krumlově mne již při seznamovacích jízdách postihl zdravotní problém a ani jsme do závodu nenastoupili. Loňská sezóna se nám opravdu nevydařila a měli jsme spoustu smůly.“
Letos máš za sebou již první závod, a to Rally Příbram. Jak ses na závod připravoval a jaké jsi měl cíle před startem soutěže?
„Před závodem jsme měli krátký test pouze na letištní ploše, takže jsem si na pár kilometrech oživoval jak s vozem zacházet. Poté jsme se ihned vrhli na ostré rychlostní zkoušky. Z tohoto důvodu jsme si nekladli žádné cíle a po loňské smůle jsme chtěli pouze závod dokončit. Přeci jen jsem s vozem kategorie R2 dokončil pouze volný závod Mikuláš Rally ve Slušovicích (smích).“
Na Rally Příbram vedle tebe usedl Karel Voltner, spolujezdec se kterým jsi začínal. Jak k této domluvě došlo a plánujete dlouhodobější spolupráci?
„S Kájou se známe již z dob, kdy jsem začínal v 17 letech na amatérských automobilových slalomech. Motorsport je jeho velkou zálibou a na pozici spolujezdce má již mnoho zkušeností, které jsou pro mne přínosné. Když jsme se spolu bavili o našich plánech pro letošní sezónu, našli jsme stejné priority a vše bylo tím pádem ihned domluveno.“
Jak samotný závod v Příbrami probíhal?
„Přeci jen pauza byla pro mě dlouhá, test byl krátký, takže šlo o to co nejrychleji nastavit vůz mým požadavkům. V relativně krátkém čase se mi podařilo udělat základní set-up na tlumičích, který jsem ještě doladil v průběhu závodu mezi rychlostními zkouškami. S nastavením jsem byl poté opravdu spokojen a auto fungovalo skvěle. Samozřejmě, pauzu jsem pociťoval zejména v úvodních rychlostních zkouškách, ale postupně jsem ke všemu získával důvěru.“
Podařilo se vám závod dokončit s pěkným výsledkem, co vám to dá do dalších startů?
„S výsledkem jsem velmi spokojen a upřímně jsem vůbec nečekal, že se nám podaří zvítězit ve třídě 6. Je to pro nás velká vzpruha po loňské smůle a jsem moc rád, že se nám podařilo závod vůbec dokončit. Určitě nám tento výsledek dodá větší optimismus do dalších startů.“
A jak hodnotí závod spolujezdec Karel Voltner?
„Rally Příbram jsem jel podruhé a velmi mě překvapila, jak má složité a zároveň velmi hezké rychlostní zkoušky. Před seznamovacími jízdami nějaký letící pták vykonal svou potřebu přímo na mé tričko a bylo mi jasné, že se nám bude dařit. A taky tomu tak bylo (smích). Po dojetí první RZ jsem byl mile překvapen jaký jsme zajeli čas a po druhé RZ jsem tušil, že budeme bojovat o ty nejvyšší příčky. Tahání o sekundy s Tomášem Knápkem a Karlem Zapletalem byl opravdu boj, který jsem dlouho nezažil. Škoda jen, že nedojeli až do samotného cíle. Z výsledku mám velkou radost a těším se na další závod.“
Jaké máte plány do letošní sezóny? Poděkování, vzkaz fanouškům...
„V plánu máme pokračovat v Liqui Moly Rallysprint sérii s vozem Peugeot 208 R2 z dílen Minařík Racing. Fanouškům bych vzkázal, že budeme rádi za každou pozitivní atmosféru kolem trati a my se na oplátku budeme snažit, aby vás závody co nejvíce bavily.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.