Sezona jako na houpačce Miroslava Čabaje

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 14. prosince 2019 12:23
Sdílej:

Miroslav Čabaj se v loňské sezoně stal mistrem třídy 11, což od něj nikdo nečekal, protože to byla jeho první sezona po přestupu z ČMPR. Letos se posádce Čabaj – Lovčík moc nedařilo. Ze sedmi závodů kluci dokončili tři. V Hustopečích Mirek s Tomášem skončili za letmým cílem v hrachovém poli a ostatní závody dvojice nedokončila kvůli technickým závadám. Když ale držela technika, posádka dojela závod na prvním místě ve třídě 11 (Valašská Rally a Rallye Český Krumlov).

V letošním roce se ti moc nedařilo, čím to bylo?

„Myslím, že po letech, kdy nám vše vycházelo, musel přijít i nějaký neúspěch. Nejspíš nám chybělo malinko toho závodnického štěstíčka. Když jsme závody dokončili do cíle, byli jsme první ve třídě 11. Což se povedlo na Valašské rally, kde to byl pěkný začátek roku. A také na domácím Rallye Český Krumlov. Jinak jsme ze závodů museli odstoupit kvůli havárii nebo technické závadě.“

Na Šumavě jste byli vyloučeni, můžeš nám říct, co se stalo?

„Dodnes pořádně nevím co, se přesně stalo ani proč a na čí popud jsem šel po závodě na závěrečnou technickou kontrolu. Tam se zjistilo, že nevyhovuje turbodmychadlo našeho auta a tím pádem jsme byli že závodu vyloučení. Byl to pro nás smutný okamžik, ale aspoň se od té doby ve třídě 11 udělalo jasno ohledně homologace, ve které bylo dost nepřesností. Každý si pravidla vysvětloval jinak a potom vznikaly dohady.“

V Hustopečích jste měli havárii, jak to vypadalo z tvého pohledu?

„Na Rally Hustopeče jsem se moc těšil. Hodně se mi tahle soutěž líbí, tím pádem sem si ji chtěl maximálně užít. Ale hned na 1 RZ nám spadla hadice z turba a museli jsme trať projet jen v klídku. Na přejezdu se podařilo auto opravit a pokračovat na druhou erzetu. Ještě před startem do RZ jsme si řekli, že ztráta je velká, ale soutěž dlouhá, proto nebudeme bláznit. Druhá rychlostní zkouška nám vyšla a vyhráli jsme ji ve třídě. Ale za letmým cílem jsem prošlápl brzdy a do prudké pravé zatáčky fabia nezatočila, zakopla o straň a skončili jsme na střeše. Já se spolujezdcem Tomášem jsme byli v pořádku, ale vůz byl hodně poškozený a pokračovat v závodě nebylo možné.“

Na konci roku jsi vyměnil spolujezdce, proč?

„Už na začátku sezóny Tomáš Lovčík říkal, že celou sezonu nezvládne z časových důvodů. Nakonec se to týkalo jen Barum Czech Rally Zlín. Na Barumce jsem jel tedy s Patrikem Janečkem, se kterým jsem závodil v předešlé sezoně. Tehdy byl můj stálý spolujezdec Tomáš zraněný a závodit nemohl.“

Jak tedy celkově hodnotíš letošní sezonu?

„Na začátku roku jsme si nedali za cíl zisk titulu, ale chtěli jsme si závody užít a zúročit nasbírané zkušenosti. To se ale na většině závodů nepovedlo, ale beru to jako další zkušenosti, které se mi budou třeba jednou hodit. Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. V rally se nám nedařilo, za to se mi vedlo v osobním životě. Musím se pochlubit, že se mi nedávno narodila malá dcera a nyní jsem pyšný otec.“

Kde tě budeme moci vidět příští rok?

„V tuto chvíli ještě nemám plány, kde bychom se měli v příští sezoně objevit. Vše bude záležet na financích a časovém vytížení. Ale určitě se na nějaký start závodu postavíme, kolik jich ale bude, zatím není jasné.“

Vzkaz fanouškům, poděkování…

„Především bych chtěl poděkovat našim mechanikům, kteří měli na každém závodě i po soutěžích spoustu práce a nikdy to nevzdali. Díky patří sponzorům a partnerům, bez kterých by naše závodění nebylo reálné nešlo. V neposlední řadě děkuji i našim rodinám a fanouškům, kteří nám dávají náboj tento sport dál provozovat.“

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?