Miroslav Čabaj se v loňské sezoně stal mistrem třídy 11, což od něj nikdo nečekal, protože to byla jeho první sezona po přestupu z ČMPR. Letos se posádce Čabaj – Lovčík moc nedařilo. Ze sedmi závodů kluci dokončili tři. V Hustopečích Mirek s Tomášem skončili za letmým cílem v hrachovém poli a ostatní závody dvojice nedokončila kvůli technickým závadám. Když ale držela technika, posádka dojela závod na prvním místě ve třídě 11 (Valašská Rally a Rallye Český Krumlov).
V letošním roce se ti moc nedařilo, čím to bylo?
„Myslím, že po letech, kdy nám vše vycházelo, musel přijít i nějaký neúspěch. Nejspíš nám chybělo malinko toho závodnického štěstíčka. Když jsme závody dokončili do cíle, byli jsme první ve třídě 11. Což se povedlo na Valašské rally, kde to byl pěkný začátek roku. A také na domácím Rallye Český Krumlov. Jinak jsme ze závodů museli odstoupit kvůli havárii nebo technické závadě.“
Na Šumavě jste byli vyloučeni, můžeš nám říct, co se stalo?
„Dodnes pořádně nevím co, se přesně stalo ani proč a na čí popud jsem šel po závodě na závěrečnou technickou kontrolu. Tam se zjistilo, že nevyhovuje turbodmychadlo našeho auta a tím pádem jsme byli že závodu vyloučení. Byl to pro nás smutný okamžik, ale aspoň se od té doby ve třídě 11 udělalo jasno ohledně homologace, ve které bylo dost nepřesností. Každý si pravidla vysvětloval jinak a potom vznikaly dohady.“
V Hustopečích jste měli havárii, jak to vypadalo z tvého pohledu?
„Na Rally Hustopeče jsem se moc těšil. Hodně se mi tahle soutěž líbí, tím pádem sem si ji chtěl maximálně užít. Ale hned na 1 RZ nám spadla hadice z turba a museli jsme trať projet jen v klídku. Na přejezdu se podařilo auto opravit a pokračovat na druhou erzetu. Ještě před startem do RZ jsme si řekli, že ztráta je velká, ale soutěž dlouhá, proto nebudeme bláznit. Druhá rychlostní zkouška nám vyšla a vyhráli jsme ji ve třídě. Ale za letmým cílem jsem prošlápl brzdy a do prudké pravé zatáčky fabia nezatočila, zakopla o straň a skončili jsme na střeše. Já se spolujezdcem Tomášem jsme byli v pořádku, ale vůz byl hodně poškozený a pokračovat v závodě nebylo možné.“
Na konci roku jsi vyměnil spolujezdce, proč?
„Už na začátku sezóny Tomáš Lovčík říkal, že celou sezonu nezvládne z časových důvodů. Nakonec se to týkalo jen Barum Czech Rally Zlín. Na Barumce jsem jel tedy s Patrikem Janečkem, se kterým jsem závodil v předešlé sezoně. Tehdy byl můj stálý spolujezdec Tomáš zraněný a závodit nemohl.“
Jak tedy celkově hodnotíš letošní sezonu?
„Na začátku roku jsme si nedali za cíl zisk titulu, ale chtěli jsme si závody užít a zúročit nasbírané zkušenosti. To se ale na většině závodů nepovedlo, ale beru to jako další zkušenosti, které se mi budou třeba jednou hodit. Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. V rally se nám nedařilo, za to se mi vedlo v osobním životě. Musím se pochlubit, že se mi nedávno narodila malá dcera a nyní jsem pyšný otec.“
Kde tě budeme moci vidět příští rok?
„V tuto chvíli ještě nemám plány, kde bychom se měli v příští sezoně objevit. Vše bude záležet na financích a časovém vytížení. Ale určitě se na nějaký start závodu postavíme, kolik jich ale bude, zatím není jasné.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Především bych chtěl poděkovat našim mechanikům, kteří měli na každém závodě i po soutěžích spoustu práce a nikdy to nevzdali. Díky patří sponzorům a partnerům, bez kterých by naše závodění nebylo reálné nešlo. V neposlední řadě děkuji i našim rodinám a fanouškům, kteří nám dávají náboj tento sport dál provozovat.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.