Miroslav Čabaj se v loňské sezoně stal mistrem třídy 11, což od něj nikdo nečekal, protože to byla jeho první sezona po přestupu z ČMPR. Letos se posádce Čabaj – Lovčík moc nedařilo. Ze sedmi závodů kluci dokončili tři. V Hustopečích Mirek s Tomášem skončili za letmým cílem v hrachovém poli a ostatní závody dvojice nedokončila kvůli technickým závadám. Když ale držela technika, posádka dojela závod na prvním místě ve třídě 11 (Valašská Rally a Rallye Český Krumlov).
V letošním roce se ti moc nedařilo, čím to bylo?
„Myslím, že po letech, kdy nám vše vycházelo, musel přijít i nějaký neúspěch. Nejspíš nám chybělo malinko toho závodnického štěstíčka. Když jsme závody dokončili do cíle, byli jsme první ve třídě 11. Což se povedlo na Valašské rally, kde to byl pěkný začátek roku. A také na domácím Rallye Český Krumlov. Jinak jsme ze závodů museli odstoupit kvůli havárii nebo technické závadě.“
Na Šumavě jste byli vyloučeni, můžeš nám říct, co se stalo?
„Dodnes pořádně nevím co, se přesně stalo ani proč a na čí popud jsem šel po závodě na závěrečnou technickou kontrolu. Tam se zjistilo, že nevyhovuje turbodmychadlo našeho auta a tím pádem jsme byli že závodu vyloučení. Byl to pro nás smutný okamžik, ale aspoň se od té doby ve třídě 11 udělalo jasno ohledně homologace, ve které bylo dost nepřesností. Každý si pravidla vysvětloval jinak a potom vznikaly dohady.“
V Hustopečích jste měli havárii, jak to vypadalo z tvého pohledu?
„Na Rally Hustopeče jsem se moc těšil. Hodně se mi tahle soutěž líbí, tím pádem sem si ji chtěl maximálně užít. Ale hned na 1 RZ nám spadla hadice z turba a museli jsme trať projet jen v klídku. Na přejezdu se podařilo auto opravit a pokračovat na druhou erzetu. Ještě před startem do RZ jsme si řekli, že ztráta je velká, ale soutěž dlouhá, proto nebudeme bláznit. Druhá rychlostní zkouška nám vyšla a vyhráli jsme ji ve třídě. Ale za letmým cílem jsem prošlápl brzdy a do prudké pravé zatáčky fabia nezatočila, zakopla o straň a skončili jsme na střeše. Já se spolujezdcem Tomášem jsme byli v pořádku, ale vůz byl hodně poškozený a pokračovat v závodě nebylo možné.“
Na konci roku jsi vyměnil spolujezdce, proč?
„Už na začátku sezóny Tomáš Lovčík říkal, že celou sezonu nezvládne z časových důvodů. Nakonec se to týkalo jen Barum Czech Rally Zlín. Na Barumce jsem jel tedy s Patrikem Janečkem, se kterým jsem závodil v předešlé sezoně. Tehdy byl můj stálý spolujezdec Tomáš zraněný a závodit nemohl.“
Jak tedy celkově hodnotíš letošní sezonu?
„Na začátku roku jsme si nedali za cíl zisk titulu, ale chtěli jsme si závody užít a zúročit nasbírané zkušenosti. To se ale na většině závodů nepovedlo, ale beru to jako další zkušenosti, které se mi budou třeba jednou hodit. Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. V rally se nám nedařilo, za to se mi vedlo v osobním životě. Musím se pochlubit, že se mi nedávno narodila malá dcera a nyní jsem pyšný otec.“
Kde tě budeme moci vidět příští rok?
„V tuto chvíli ještě nemám plány, kde bychom se měli v příští sezoně objevit. Vše bude záležet na financích a časovém vytížení. Ale určitě se na nějaký start závodu postavíme, kolik jich ale bude, zatím není jasné.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Především bych chtěl poděkovat našim mechanikům, kteří měli na každém závodě i po soutěžích spoustu práce a nikdy to nevzdali. Díky patří sponzorům a partnerům, bez kterých by naše závodění nebylo reálné nešlo. V neposlední řadě děkuji i našim rodinám a fanouškům, kteří nám dávají náboj tento sport dál provozovat.“
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.