Sezona jako na houpačce Miroslava Čabaje

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 14. prosince 2019 12:23
Sdílej:

Miroslav Čabaj se v loňské sezoně stal mistrem třídy 11, což od něj nikdo nečekal, protože to byla jeho první sezona po přestupu z ČMPR. Letos se posádce Čabaj – Lovčík moc nedařilo. Ze sedmi závodů kluci dokončili tři. V Hustopečích Mirek s Tomášem skončili za letmým cílem v hrachovém poli a ostatní závody dvojice nedokončila kvůli technickým závadám. Když ale držela technika, posádka dojela závod na prvním místě ve třídě 11 (Valašská Rally a Rallye Český Krumlov).

V letošním roce se ti moc nedařilo, čím to bylo?

„Myslím, že po letech, kdy nám vše vycházelo, musel přijít i nějaký neúspěch. Nejspíš nám chybělo malinko toho závodnického štěstíčka. Když jsme závody dokončili do cíle, byli jsme první ve třídě 11. Což se povedlo na Valašské rally, kde to byl pěkný začátek roku. A také na domácím Rallye Český Krumlov. Jinak jsme ze závodů museli odstoupit kvůli havárii nebo technické závadě.“

Na Šumavě jste byli vyloučeni, můžeš nám říct, co se stalo?

„Dodnes pořádně nevím co, se přesně stalo ani proč a na čí popud jsem šel po závodě na závěrečnou technickou kontrolu. Tam se zjistilo, že nevyhovuje turbodmychadlo našeho auta a tím pádem jsme byli že závodu vyloučení. Byl to pro nás smutný okamžik, ale aspoň se od té doby ve třídě 11 udělalo jasno ohledně homologace, ve které bylo dost nepřesností. Každý si pravidla vysvětloval jinak a potom vznikaly dohady.“

V Hustopečích jste měli havárii, jak to vypadalo z tvého pohledu?

„Na Rally Hustopeče jsem se moc těšil. Hodně se mi tahle soutěž líbí, tím pádem sem si ji chtěl maximálně užít. Ale hned na 1 RZ nám spadla hadice z turba a museli jsme trať projet jen v klídku. Na přejezdu se podařilo auto opravit a pokračovat na druhou erzetu. Ještě před startem do RZ jsme si řekli, že ztráta je velká, ale soutěž dlouhá, proto nebudeme bláznit. Druhá rychlostní zkouška nám vyšla a vyhráli jsme ji ve třídě. Ale za letmým cílem jsem prošlápl brzdy a do prudké pravé zatáčky fabia nezatočila, zakopla o straň a skončili jsme na střeše. Já se spolujezdcem Tomášem jsme byli v pořádku, ale vůz byl hodně poškozený a pokračovat v závodě nebylo možné.“

Na konci roku jsi vyměnil spolujezdce, proč?

„Už na začátku sezóny Tomáš Lovčík říkal, že celou sezonu nezvládne z časových důvodů. Nakonec se to týkalo jen Barum Czech Rally Zlín. Na Barumce jsem jel tedy s Patrikem Janečkem, se kterým jsem závodil v předešlé sezoně. Tehdy byl můj stálý spolujezdec Tomáš zraněný a závodit nemohl.“

Jak tedy celkově hodnotíš letošní sezonu?

„Na začátku roku jsme si nedali za cíl zisk titulu, ale chtěli jsme si závody užít a zúročit nasbírané zkušenosti. To se ale na většině závodů nepovedlo, ale beru to jako další zkušenosti, které se mi budou třeba jednou hodit. Jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. V rally se nám nedařilo, za to se mi vedlo v osobním životě. Musím se pochlubit, že se mi nedávno narodila malá dcera a nyní jsem pyšný otec.“

Kde tě budeme moci vidět příští rok?

„V tuto chvíli ještě nemám plány, kde bychom se měli v příští sezoně objevit. Vše bude záležet na financích a časovém vytížení. Ale určitě se na nějaký start závodu postavíme, kolik jich ale bude, zatím není jasné.“

Vzkaz fanouškům, poděkování…

„Především bych chtěl poděkovat našim mechanikům, kteří měli na každém závodě i po soutěžích spoustu práce a nikdy to nevzdali. Díky patří sponzorům a partnerům, bez kterých by naše závodění nebylo reálné nešlo. V neposlední řadě děkuji i našim rodinám a fanouškům, kteří nám dávají náboj tento sport dál provozovat.“

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.