Daniel Trunkát již neodmyslitelně patří k Jaromíru Tarabusovi. Tato posádka společně závodí již čtrnáct let, což je až obdivuhodné. Letošní sezona se dvojici Tarabus - Trunkát vydařila, jelikož se kluci stali absolutními vítězi poháru P2+ v rally pro rok 2019. Daniel Trunkát má na svém kontě již 108 startů, mezi kterými vynikají soutěže jako je Circuit of Ireland, Ypres Rally nebo Rally Acropolis. Využili jsme začínající zimní pauzy a tohoto legendárního navigátora trošku vyzpovídali.
Letos jsi s Jaromírem Tarabusem vyhráli Pohár P2+, co to pro tebe znamená a jak sezona probíhala?
„Je to určitě jeden z našich výraznějších úspěchů, jsme rádi, že tento rok to konečně klaplo. V roce 2017, kdy jsme jeli jednodenní soutěže jsme skončili druzí ve sprintech, letos jsme to tedy vylepšili. Vzhledem k mému pracovnímu vytížení jsme se primárně soustředili na Pohár P2+ a přidali Barum Czech Rally Zlín. Až na crash na testu před Barumkou byla naše sezona taková pohoda, klídek, tabáček.“
Který závod byl zlomový, který se vám nejlépe povedl a který podle tebe patřil k těm horším?
,,Jednoznačně nejvíce se povedl Rally Vyškov, kde jsme absolutně vyhráli. Zlomové pro nás byly paradoxně zrušené Rally Jeseníky, pak už bylo jasné, že jen velká souhra okolností by nás o titul mohla připravit. Naopak snad po 7 letech jsme neudělali pódium na Kopné díky špatné volbě gum.“
Na testu před Barum rally jste měli lehčí havárii, co se vám honilo hlavou?
„Když jsme viseli v pásech jak netopýři, tak jsem byl přesvědčen, že se na start Barumky nepostavíme. Naštěstí auto skončilo na střeše v měkké, v podstatě nachystané strouze – bůh to tak asi chtěl. Další obrovská klika byla, že kluk, co nás přijel dostat na kola byl fakt machr a vyprošťování odneslo jen zrcátko. Keane Motosport zamakal na jedničku a show mohla pokračovat.“
S Mírou Tarabusem závodíš pěknou řádku let. Nepřemýšlel jsi o změně jezdce? Jak vám spolupráce funguje?
„Sedl jsem si do auta vedle Mirka poprvé v roce 2005 a už jsem zůstal. Jsme oba narození ve znamení berana, dokonce jsme přišli na svět ve stejný den, jen s drobným věkovým rozdílem. V autě jsme v podstatě už jedno tělo, dosáhli jsme spolu spoustu pódiových umístění ve velkém mistráku, dojeli dva světové závody, mraky evropských soutěží. Dosáhli jsme na pódium na Barumce a Rally Acropolis. Máme spolu zážitků tak na tři životy a stýkáme se rádi i mimo rally. Míru bych za žádného jiného pilota už dnes nevyměnil…“
Co děláš, když nezávodíš?
„Stavím domy, investuji do různých startupů a doma mám dva baseballisty ve věku 5 a 8 let, takže nudou rozhodně netrpím. Když nejsem na závodech nebo v práci, věnuji se rodině, hodně cestujeme.“
Co plánuješ do příští sezony?
„Momentálně máme jistý start na Barum Czech Rally Zlín 2020. Rádi bychom se premiérově konečně někde sklouzli s vozem specifikace WRC. Ale vše je zatím v jednání a uvidí se, jak to dopadne. Doufám, že dobře.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Jsme známí po celé Evropě naším věrným Fanclubem, který nám všude dokáže vytvořit neskutečnou atmosféru – bez nich už by to dnes nebylo ono 😊. Díky moc jim i všem ostatním fanouškům za podporu u tratí a slibujeme, že i příští rok Vás budeme chtít bavit.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.