Daniel Trunkát: „Míru bych již za jiného pilota nevyměnil.“

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Czech Ford Rally Team
Barbora Vebrová 19. listopadu 2019 07:49
Sdílej:

Daniel Trunkát již neodmyslitelně patří k Jaromíru Tarabusovi. Tato posádka společně závodí již čtrnáct let, což je až obdivuhodné. Letošní sezona se dvojici Tarabus - Trunkát vydařila, jelikož se kluci stali absolutními vítězi poháru P2+ v rally pro rok 2019.  Daniel Trunkát má na svém kontě již 108 startů, mezi kterými vynikají soutěže jako je Circuit of Ireland, Ypres Rally nebo Rally Acropolis. Využili jsme začínající zimní pauzy a tohoto legendárního navigátora trošku vyzpovídali.

Letos jsi s Jaromírem Tarabusem vyhráli Pohár P2+, co to pro tebe znamená a jak sezona probíhala?

„Je to určitě jeden z našich výraznějších úspěchů, jsme rádi, že tento rok to konečně klaplo. V roce 2017, kdy jsme jeli jednodenní soutěže jsme skončili druzí ve sprintech, letos jsme to tedy vylepšili. Vzhledem k mému pracovnímu vytížení jsme se primárně soustředili na Pohár P2+ a přidali Barum Czech Rally Zlín. Až na crash na testu před Barumkou byla naše sezona taková pohoda, klídek, tabáček.“

Který závod byl zlomový, který se vám nejlépe povedl a který podle tebe patřil k těm horším?

,,Jednoznačně nejvíce se povedl Rally Vyškov, kde jsme absolutně vyhráli. Zlomové pro nás byly paradoxně zrušené Rally Jeseníky, pak už bylo jasné, že jen velká souhra okolností by nás o titul mohla připravit. Naopak snad po 7 letech jsme neudělali pódium na Kopné díky špatné volbě gum.“

Na testu před Barum rally jste měli lehčí havárii, co se vám honilo hlavou?

„Když jsme viseli v pásech jak netopýři, tak jsem byl přesvědčen, že se na start Barumky nepostavíme. Naštěstí auto skončilo na střeše v měkké, v podstatě nachystané strouze – bůh to tak asi chtěl. Další obrovská klika byla, že kluk, co nás přijel dostat na kola byl fakt machr a vyprošťování odneslo jen zrcátko. Keane Motosport zamakal na jedničku a show mohla pokračovat.“

S Mírou Tarabusem závodíš pěknou řádku let. Nepřemýšlel jsi o změně jezdce? Jak vám spolupráce funguje?

„Sedl jsem si do auta vedle Mirka poprvé v roce 2005 a už jsem zůstal. Jsme oba narození ve znamení berana, dokonce jsme přišli na svět ve stejný den, jen s drobným věkovým rozdílem. V autě jsme v podstatě už jedno tělo, dosáhli jsme spolu spoustu pódiových umístění ve velkém mistráku, dojeli dva světové závody, mraky evropských soutěží. Dosáhli jsme na pódium na Barumce a Rally Acropolis. Máme spolu zážitků tak na tři životy a stýkáme se rádi i mimo rally. Míru bych za žádného jiného pilota už dnes nevyměnil…“

Co děláš, když nezávodíš?

„Stavím domy, investuji do různých startupů a doma mám dva baseballisty ve věku 5 a 8 let, takže nudou rozhodně netrpím. Když nejsem na závodech nebo v práci, věnuji se rodině, hodně cestujeme.“

Co plánuješ do příští sezony?

„Momentálně máme jistý start na Barum Czech Rally Zlín 2020. Rádi bychom se premiérově konečně někde sklouzli s vozem specifikace WRC. Ale vše je zatím v jednání a uvidí se, jak to dopadne. Doufám, že dobře.“

Vzkaz fanouškům, poděkování…

„Jsme známí po celé Evropě naším věrným Fanclubem, který nám všude dokáže vytvořit neskutečnou atmosféru – bez nich už by to dnes nebylo ono 😊. Díky moc jim i všem ostatním fanouškům za podporu u tratí a slibujeme, že i příští rok Vás budeme chtít bavit.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.