Daniel Trunkát již neodmyslitelně patří k Jaromíru Tarabusovi. Tato posádka společně závodí již čtrnáct let, což je až obdivuhodné. Letošní sezona se dvojici Tarabus - Trunkát vydařila, jelikož se kluci stali absolutními vítězi poháru P2+ v rally pro rok 2019. Daniel Trunkát má na svém kontě již 108 startů, mezi kterými vynikají soutěže jako je Circuit of Ireland, Ypres Rally nebo Rally Acropolis. Využili jsme začínající zimní pauzy a tohoto legendárního navigátora trošku vyzpovídali.
Letos jsi s Jaromírem Tarabusem vyhráli Pohár P2+, co to pro tebe znamená a jak sezona probíhala?
„Je to určitě jeden z našich výraznějších úspěchů, jsme rádi, že tento rok to konečně klaplo. V roce 2017, kdy jsme jeli jednodenní soutěže jsme skončili druzí ve sprintech, letos jsme to tedy vylepšili. Vzhledem k mému pracovnímu vytížení jsme se primárně soustředili na Pohár P2+ a přidali Barum Czech Rally Zlín. Až na crash na testu před Barumkou byla naše sezona taková pohoda, klídek, tabáček.“
Který závod byl zlomový, který se vám nejlépe povedl a který podle tebe patřil k těm horším?
,,Jednoznačně nejvíce se povedl Rally Vyškov, kde jsme absolutně vyhráli. Zlomové pro nás byly paradoxně zrušené Rally Jeseníky, pak už bylo jasné, že jen velká souhra okolností by nás o titul mohla připravit. Naopak snad po 7 letech jsme neudělali pódium na Kopné díky špatné volbě gum.“
Na testu před Barum rally jste měli lehčí havárii, co se vám honilo hlavou?
„Když jsme viseli v pásech jak netopýři, tak jsem byl přesvědčen, že se na start Barumky nepostavíme. Naštěstí auto skončilo na střeše v měkké, v podstatě nachystané strouze – bůh to tak asi chtěl. Další obrovská klika byla, že kluk, co nás přijel dostat na kola byl fakt machr a vyprošťování odneslo jen zrcátko. Keane Motosport zamakal na jedničku a show mohla pokračovat.“
S Mírou Tarabusem závodíš pěknou řádku let. Nepřemýšlel jsi o změně jezdce? Jak vám spolupráce funguje?
„Sedl jsem si do auta vedle Mirka poprvé v roce 2005 a už jsem zůstal. Jsme oba narození ve znamení berana, dokonce jsme přišli na svět ve stejný den, jen s drobným věkovým rozdílem. V autě jsme v podstatě už jedno tělo, dosáhli jsme spolu spoustu pódiových umístění ve velkém mistráku, dojeli dva světové závody, mraky evropských soutěží. Dosáhli jsme na pódium na Barumce a Rally Acropolis. Máme spolu zážitků tak na tři životy a stýkáme se rádi i mimo rally. Míru bych za žádného jiného pilota už dnes nevyměnil…“
Co děláš, když nezávodíš?
„Stavím domy, investuji do různých startupů a doma mám dva baseballisty ve věku 5 a 8 let, takže nudou rozhodně netrpím. Když nejsem na závodech nebo v práci, věnuji se rodině, hodně cestujeme.“
Co plánuješ do příští sezony?
„Momentálně máme jistý start na Barum Czech Rally Zlín 2020. Rádi bychom se premiérově konečně někde sklouzli s vozem specifikace WRC. Ale vše je zatím v jednání a uvidí se, jak to dopadne. Doufám, že dobře.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Jsme známí po celé Evropě naším věrným Fanclubem, který nám všude dokáže vytvořit neskutečnou atmosféru – bez nich už by to dnes nebylo ono 😊. Díky moc jim i všem ostatním fanouškům za podporu u tratí a slibujeme, že i příští rok Vás budeme chtít bavit.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).