Petr Daniel jun.: „V Pačejově se nám zadařilo, ve Vsetíně na to snad navážeme“

Daniel, Petr
Daniel, Petr, foto: Archiv jezdce
Barbora Vebrová 24. září 2019 10:25
Sdílej:

Petr Daniel jun. je letošním nováčkem v rally. Teprve osmnáctiletý jezdec ze Zlína se postavil na start závodu ve Vyškově a v Pačejově. Ještě před ostrým startem v rally okusil v Kopřivnici vůz Opel Adam Cup. Nyní je před posádkou Petr Daniel jun. – Michal Cibulka start na rallysprintu ve Vsetíně, kde kluci mají šanci umístit se na stupních vítězů v celkovém hodnocení třídy 9.

Můžeš se nám krátce představit?

„Jmenuji se Petr Daniel, narodil jsem se ve Zlíně a je mi 18 let. Momentálně studuji Střední průmyslovou školu ve Zlíně a od malička jsem se zajímal o auta, která jsou pro mě vášní. Od malička se věnuji judu, takže když nezávodím, trénuji děti u nás ve Zlíně a sám se věnuji sebeobraně Krav Maga. Rád trávím čas s rodinou a přáteli.“

Jak ses dostal k rally?

„Vzhledem k tomu, že pocházím ze Zlína, tak jsem měl k rally blízkou cestu. Od malička jsme chodili s tátou na tratě Barumky nebo Kopné. Ale nejvíce jsem závodům podlehl, když závodil náš kamarád Milan Kneifel, se kterým jsem soutěže velmi prožíval. Odtud už byl jen kousek k tomu, abych sám usedl do závodního vozu.“

Jak jsi sháněl spolujezdce na první závod, když jsi byl úplný nováček v rally? A jak vám funguje spolupráce?

„Jelikož se celý Vyškov zařizoval rychle, vypadalo to, že všechno skončí na tom, že nebude spolujezdec. Dostal jsem tip na Michala Cibulku, se kterým jsme si velmi rychle sedli a vše funguje jak má. Rady od něj jsou velmi cenné, máme na věci podobný názor, takže se spoluprací mezi námi jsem velmi spokojený.“

Máš za sebou první dva závody v kariéře, jak je hodnotíš?

„Prvním ostrým startem byl pro mne Vyškov. Start na tomto závodě se zařizoval doslova za pět minut dvanáct. Vzhledem k tomu, že jsem se nikdy nevěnoval žádné motoristické disciplíně, krátký test byl pouze seznamovací, což nebylo úplně ideální. Nicméně cíl do závodu byl jasný, dojet až na rampu a nasbírat zkušenosti. To se nám splnilo a mohli jsme plánovat další start v Pačejově. Tam jsem si byl velice dobře vědom toho, že to bude velmi těžké a hlavně o rozpisu, takže jsme před závodem hodně trénovali a vyplatilo se. Vzájemná důvěra se spolujezdcem a rozpisem byla lepší a v autě jsem se cítil také mnohem líp a na časech to bylo znát. Rychlostní zkoušky jsem si užíval a výsledek byl velmi překvapivý, ale hodně mě motivoval dál.“

Na Pačejově se ti podařil krásný výsledek, jak jsi se připravoval na tuhle těžkou soutěž?

„Traduje se, že na místních RZ je to hlavně o rozpisu a velké důvěře. Po Vyškově bylo jasné, že před Pačejovem potřebujeme mnohem více příprav, takže jsme spolu s Michalem jezdili každý týden trénovat rozpis a musím říct, že nás to spolu posunulo dál a pro mě to byl skok dobrým směrem. Nejvíce nám paradoxně sedli Čečelovice, kde jsme měli velmi dobré tempo i rytmus a rozpis seděl na jedničku. Nakonec z toho bylo 26. místo v rámci RSS a 2. místo ve třídě 9.“

Měl jsi možnost usednout do vozu Opel Adam Cup, poté jsi závodil s Hondou Civic, proč právě tato volba?

„Usednout za volant vozu Opel Adam Cup úplně na začátku bez jakýkoliv zkušeností bylo dobré rozhodnutí, protože na auto se velmi rychle zvyká a parádně se řídí. Jízdu v něm si člověk velmi užívá a je radost ho řídit. Na Hondu padla volba z důvodu financí. Rally je sport krásný, ale velmi finančně náročný a bylo těžké sehnat budget na Adam Cup. Když jsme hledali jinou možnost, padla volba na Hondu Civic u Kolář Racing. Jednak z důvodu sídla týmu ve Zlíně a také na základě doporučení. Na Hondu jsem si také rychle zvykl. Velmi mile mě v Pačejově překvapilo, že se s ní stále dá jet hodně rychle.“

Jaké máš plány do příští sezony? Máš nějaké sny, kterých bys chtěl v rally dosáhnout?

„Plány na příští sezonu již nějaké máme, ale uvidíme, co se podaří zrealizovat. Rád bych si vyzkoušel vůz kategorie R2, ale všechno je o financích, takže uvidíme, kam budou naše kroky směřovat. Můj sen je řídit vůz kategorie WRC. Každý závod, na kterém můžu startovat je pro mne splněním dětského snu. Nejraději bych se dostal do šampionátu WRC, ale to je spíše Sci-Fi a fantazie.“

Podle dosavadních výsledků jste ještě součástí bojů o stupně vítězů ve třídě 9 za letošní sezonu, budete na Rally Vsetín bojovat?

„Je to velmi zajímavé, protože jsme čtyři, kteří mají šanci na druhé místo. Je to pro nás výzva a rádi bychom se souboje účastnili, ale mám málo zkušeností a nerad bych to někde zahodil. Takže pojedeme s rozumem a uvidíme, jak nám to půjde. Ale když se budeme cítit dobře a časy budou rychlé, není vyloučeno, že zkusíme zaútočit na podium.“

Chceš někomu poděkovat nebo něco vzkázat fanouškům?

„Chci moc poděkovat rodině, zejména mamce a taťkovi za velkou podporu, kterou od nich mám. Poděkování patří také spolujezdci Michalovi Cibulkovi, za super spolupráci, dále mému mentorovi Milanovi Kneifelovi za rady a pomoc kolem rally. Nesmím zapomenout poděkovat týmu Kolář Racing a také všem sponzorům a přátelům, kteří mě podporují. Zvu všechny příznivce rally na závěrečný podnik Rallysprint série do Vsetína, kde se mimo jiné rozhodne i o vícemistrovi naší třídy 9.“

 

 

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.