Michaela Debnárová: „České tratě jsou naší novou velkou výzvou“

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 21. února 2019 10:07
Sdílej:

Sezónu 2018 považuje Košičanka Michaela Debnárová za sezónu snů. Osmkrát se postavila na start rally a osmkrát spatřila cíl. Na konci roku si došla pro ocenění za 3. místo ve třídě 8 v slovenském mistrovství. Krom toho si Michaela i spolujezdkyně Lucie Laurincová získala zlínské fanoušky.

Když se podíváme do tvých statistik za loňskou sezónou, tak musíš být spokojená – osm startů a osmkrát cílová rampa…

„Celkově musím říct, že loňská sezóna byla velice povedená. Osmkrát jsme se s Lucií postavily na start rally a osmkrát jsme úspěšně dojely až na cílovou rampu. S takovou bilancí musí být spokojený každý soutěžní jezdec. A já nejsem v tomto směru žádná výjimka.“ 

Je to i výsledek toho, že sis naprosto porozuměla s Renaultem Clio Sport? 

„V sezóně 2017 jsem měla s tímto autem premiéru. Od prvopočátku jsem měla z renaultu dobrý pocit, neboť auto bylo postavené pro mne. První tři závody jsme ještě dolaďovali pár drobností, které mne při jízdě zlobily. Proto úvod do loňské sezóny byl mnohem lepší, neboť jsem měla renault od začátku nastavený tak, jak mi vyhovoval.“

Toto auto z dílny Lubomíra Minaříka využíváš druhým rokem, jak se ti spolupracuje s ogary z Valašska?

„Spolupráce je vynikající a lepší si ani nedovedu představit. Musím upřímně prozradit, že v průběhu těchto dvou let jsem nikdy neslyšela odpověď „NE“ nebo „TO SE NEDÁ“ na můj požadavek ohledně nastavení auta. Samozřejmě, že se stane, že občas dojde na kompromis, ale s Lubou a jeho týmem mechaniků konzultuji vše bez problémů. Ale jinak by se dalo říci, že se mi dostalo všeho, co mi kluci viděli na očích. Bylo o mne postaráno v každém směru. O to více si vážím toho, že mezi námi už není pouze vztah pronajímatel a klient, ale že se mezi námi vytvořily silné přátelské vztahy na závodech i v soukromí.“ 

Logicky ses zaměřila na domácí, tedy slovenský mistrák. Na jejím konci sis došla pro 3. místo ve třídě 8. Úspěch či zklamání?

 „Jak jsem již výše předeslala, byla loňská sezóna velmi povedená. Je sice pravdou, že v předloňském roce jsme brali konečné stříbro ze třídy 5 a letos „pouze“ bronz z osmiček. Já se ovšem dívám na sezónu z globálního hlediska. Zatímco v roce 2017 jsme měly výpadky, vloni pro nás závody končily vždy na cílové rampě. A kdyby se mi do cesty nepletla posádka využívající rovněž techniku ze slušovických dílen, mohla jsem mít stříbro. Dělám si legraci. Já se jezdím na závody bavit a to je pro mne to nejdůležitější. Konečný výsledek a poháry jsou pěkná věc, ale zážitky z průběhu závodů vám nikdo nevezme.“

Paradoxem je, že o stříbro tě připravila posádka Krajča - Houšť, kterým stejně jako tobě servisuje auto Minařík racing… Za to jsi jim asi moc nepoděkovala…

 „Holt je to sport. Petr s Honzou jsou zkušenější a rozhodně jim v sezóně 2018 nechyběla rychlost. Ne nadarmo jsou vítězi třídy v českých rallysprintech i mistři ve velkém mistráku. Konečné umístění na bedně ve slovenském mistráku si za těch pár závodů zaslouží. A zda se na ně hněvám? No samozřejmě!!! V týmu Minařík Racing, kde jsme já i Petr startovali, jsme se všichni vzájemně podporovali a hecovali. Pro tentokrát jim to tedy prominu, ale běda kluci pokud se to bude opakovat!!!“

„Na svém triku“ máš i úspěšný start na jedné z nejtěžších rally, zlínské Barum rally. Jak jsi vnímala tuto soutěž?

„Byla to pro mne i pro Lucku zcela nová soutěž. Když nám start na Barumce odsouhlasil pan Lipták – šéf L Racing týmu, velmi jsme se těšily, ale zároveň byly plné očekávání z nové výzvy. Atmosféra na Zlínsku byla jedním slovem skvělá. Fandili nám všichni, ať už diváci, tak i posádky, se kterými jsme se pravidelně setkávaly v průběhu třídenního závodu. Vždy se nám všichni snažili pomoct a poradit. Fanoušci si říkali o podpisové karty a spousta z nich se s námi chtěla fotit. Celá tato skvělá atmosféra nás doslova pohltila a přála bych ji zažít každému. Barum rally byla krásná soutěž. Loňský ročník navíc ztížily náročné podmínky a nám okořenil defekt, který jsme měnily na rychlostní zkoušce. Ještě nyní mi v uších zní aplaus diváků, kteří nás takto odměnili po výměně kola a pokračování v soutěži. Přes tyto všechny zážitky jsme legendární Barumku pokořily, a to hned při prvním pokusu. Navíc jsme dojely jako jediná slovenská posádka až na cílovou rampu.“ 

Absolvovala jsi s Lucií nejenom Barumku, společně jste zažily spoustu krásných okamžiků. Dej do „placu“ nějaké…

„Krásných zážitků máme samozřejmě s Lucií spoustu. Většinou jsme jako čistě dámská posádka středobodem pozornosti na každé soutěži. A velká pozornost je nám věnována i v Česku. V Hustopečích jsme startovaly již předloni, pro fanoušky na Zlínsku jsme byly malou neznámou. Ale podle toho, jak k nám diváci na Barumce přistupovali, jsme se cítily jako doma. Společné focení, plácání po zádech i přání zdárné rally… To jsou momenty, které vás dostanou a chytnou za srdíčko. A kytice v cíli závodu, to je vážně wau!“ 

Na konci roku jsi měla myšlenky na ukončení kariéry. Nejenom já doufám, že to byly mylné myšlenky…

„Ano, úvahy o ukončení sportovní kariéry jsem měla. Na rovinu řeknu, že to bylo padesát na padesát. Automobilové soutěže mne stále lákají, ale zároveň mi vnitřní hlas říká, že je ten pravý čas ukončit kariéru a začít přemýšlet nad založením rodiny. Pohybuji se ve skvělém týmovém prostředí s kvalitním technickým zázemím a šéf Minařík racing týmu Luba Minařík mi řekl, že kariéra se dá ukončit i během sezóny – pokud by to bylo nevyhnutelné. Takže z toho vyplývá, že soupeři se ještě nemůžou radovat z toho, že věším kombinézu na hřebík.“ 

Jak tedy plánuješ sezónu 2019? Uvidíme tě i v Česku?

„Nedávné okolnosti a směřování slovenské rally změnily naše myšlenky a je tedy víc než pravděpodobné, že nás spolu s Lucií opět uvidíte. A nebude se jednat pouze o dva starty, jako tomu bylo letos. Jednání s panem Liptákem, šéfem L Racing týmu dopadly pozitivně, takže už nyní se těšíme na skvělé diváky i nové tratě. V plánu máme startovat na českých soutěžích a to v sérií podniků rallysprintů. Chci opět poděkovat panu Liptákovi za projevenou důvěru, že nám dal i v této sezóně možnost prezentovat se pod jménem jeho týmu L Racing, tentokráte na českých tratích. “

Co bys vzkázala fanouškům rally sportu?  

„Chtěla bych jim vzkázat, ať si užívají každou rally a každou posádku. Bez nich by soutěže byly nudné. Fanoušci nás vždy povzbudí a hecují, a když je ouvej, vždy rádi pomůžou. Jste prostě skvělí!!!!"

 

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.