Dominik Stříteský letos absolvoval své první ostré závody v rally. Na svém kontě má již osm startů a jeho bilance je stoprocentní - všechny soutěže dokončil. V Příbrami a v Jeseníkách dokonce zvítězil v Opel Adam cupu a dokázal porazit mnohem zkušenější piloty. Devatenáctiletý mladík z Kelče již má úspěchy v motokárách a v nadcházející sezoně se bude nažit zazářit i na automobilových soutěžích.
Jak hodnotíš své první ostré starty v rally?
„Myslím si, že naše výsledky nebyly nejhorší. Nakonec jsme se zúčastnili více závodů, než jsme měli původně v plánu. Ani jsem nečekal, že bychom mohli zajíždět tak rychlé časy. V cíli z toho pak byli skvělé celkové výsledky. V Příbrami i v Jeseníkách se mi podařilo vyhrát Opel Adam cup a i na ostatních závodech jsme dojeli na dobrém umístění.“
Který závod se ti líbil nejvíce? Kterého výsledku si nejvíce ceníš?
„Nejvíce se mi líbilo v Příbrami. Opel Adam cup se tady jel jako součást velkého mistráku, což pro mě byla novinka. Jeli jsme první etapu závodu a rychlostní zkoušky byly oproti sprintu dlouhé a náročné. Ale i přesto jsem si závod užil a odnesl si mnoho nových zkušeností. Není výsledek, kterého bych si vážil víc než jiného. Za každým je hromada práce v ústraní, která není vidět a projeví se právě až při závodech. Potom také záleží hodně na štěstí, někdy se člověk snaží, jak nejvíc může a nejde to. Zatímco mu na dalším závodě spadne vítězství do klína. Proto když vím, že jsem pro výsledek udělal všechno, jsem spokojený i přesto, že není nejlepší. Ne vždycky to dopadne podle představ a občas má druhé místo stejnou cenu jako první.“
Jak sis zvykl na spolujezdce, rozpis a všechny tyto novinky které pro tebe v rally jsou?
„Byla to velká změna oproti motokárám, kde jsem byl sám. V rally mi do jízdy pořád někdo „kecá“. Ale neponechali jsme nic náhodě a před prvním závodem jsme trénovali jak psaní rozpisu, tak zvykání na jeho poslech. I přesto, že sezóna skončila, neleníme a nejméně jednou za dva týdny o víkendu trénujeme. Sice jsem si na novinky zvykl celkem rychle a žádné problémy během závodu nemám, ale trénink dělá mistra.“
Víme o tobě, že máš úspěchy v motokárách. Je něco, co z motokár použiješ i při závodech v rallyovém speciálu?
„Hodně lidí mi říká, že je na mé jízdě poznat stopa z motokár. Já to ovšem nemůžu posoudit, protože věci, které za volantem dělám, jsou pro mě již automatické. Kde jsem to ale poznal, byla okruhová rychlostní zkouška okolo dostihové dráhy ve Slušovicích. RZ Dostihovka se jela při posledním podniku na Mikulášské rally. Tento měřený úsek byl z mých absolvovaných nejvíce podobný okruhům. Hned při prvním kole jsem se “přepnul” a erzetu vnímal jako klasickou motokárovou trať.“
Na Rally Vsetín jsi měl větší krizovou situaci, kdy to odnesli třetí dveře na Opelu. Popiš nám, jak ses cítil a jak se to vlastně událo?
„Kámen úrazu byly špatně nastavené brzdy, kdy jsem si je místo dozadu nastavil dopředu. Na začátku RZ to nebylo poznat. Ovšem ve chvíli, kdy jsme přijeli velikou rychlostí k odbočení ze Vsetína na Vesník, už jsem věděl, že je něco špatně. Kvůli zablokovaným předním kolům jsem nebyl schopen zatočit a auto jsem otočil přes ruční brzdu. Naneštěstí bylo na levé straně zábradlí, do kterého jsme právě zadními dveřmi narazili. Teď s odstupem času vím, že kdybych nechal auto probrzdit do únikové zóny, nic by se nestalo. V tu chvíli jsem se ale musel rozhodnout ve zlomku vteřiny a já sáhl po ručce.“
Co plánuješ na příští rok?
„Co se týče motokár, tak stejně jako tento rok, pojedu Mistrovství Slovenské republiky za tým Kloxikart. V rally je to ještě otázkou, protože ani já sám nevím, co příští rok bude. Jediné co můžu říct je, že se příští rok v jednom ze šampionátů ukážu a navigovat mě bude Jan Mikulík. S Honzou už jsme sehraní a ani jeden z nás nevidí důvod, proč bychom spolu nemohli závodit dál.“
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům?
„Když jsme letos projížděli rychlostními zkouškami, byl jsem hodně překvapený kolik fanoušků okolo máme. Každého z nich si vážím, protože fanoušci jsou jedna z největších podpor. Když je vidím kolem trati, motivuje mě to ještě přidat. Velké poděkování patří Jardovi Vančíkovi, že mi umožnil jet u něj v týmu při Mikuláš rally a doufám, že naše spolupráce bude pokračovat. Poděkovat bych chtěl taky Honzovi Mikulíkovi, se kterým jsem letos odjel většinu závodů a předal mi mnoho dobrých rad i zkušeností.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?