Velmi úspěšnou sezonu má za sebou posádka Petr Krajča – Jan Houšť. Kluci závodili s Renaultem Clio Sport z dílny Minařík racing a získali titul mistra třídy 8 jak ve sprintrally, tak v mistrovství České republiky v rally. Posádka se zúčastnila také několika závodů na Slovensku, kde si vyjela celkové 2. místo v hodnocení své třídy. Jak tato skvělá sezona probíhala a co bude nyní následovat, jsme se zeptali spolujezdce Jana Houště.
Jak jste spokojeni s uplynulou sezonou?
„Sezona 2018 pro nás byla z říše snů. Když jsme na jaře začínali, tak jsme měli v plánu absolvovat pouze velký mistrák a k tomu přidat nějaký pěkný sprint. Nakonec se nám díky našemu skvělému managerovi povedlo absolvovat 14 závodů a z toho tři soutěže byly na Slovensku. U našich sousedů bylo pěkně, ale musím říct, že doma je doma.“
Který závod považujete za nejvíce vydařený a který se vám povedl nejméně?
„Nejlépe hodnotím dva závody. První vydařená soutěž byla na Bohemce, kde se nám podařilo vyhrát oba dva dny a už tam jsme si tak trochu pojistili titul. Druhý závod, který musím zmínit je Barum rally. Na druhé rychlostní zkoušce jsme střihli šroub ve spodním čepu. Petr chtěl hned po RZ odstoupit, ale podařilo se mi ho přemluvit, abychom pokračovali. Musím říct, že místy to byl opravdu očistec. Nějakým způsobem jsme se doplazili do servisu se ztrátou 8 minut a 12 vteřin na Jirku Pohlídala. Stále jsem věřil, že to musí dobře dopadnout. Ze servisu jsme vyjeli s opraveným čepem a mohli začít útočit na lepší pozice. Sobotu jsme dokončili na 4. místě se ztrátou necelých sedm a půl minuty. Nedělní etapa na vodě, nám hodně sedla a některé časy byly konkurence schopné s vozy kategorie R2. Podařilo se nám Barumku dokončit na 2. místě se ztrátou pouze 2 minut a 42 vteřin. Za což patří Petrovi a všem v servisu obrovské DÍKY.
Nejméně povedený závod byl sprint pro nás Rally Jeseníky. První tři erzety se nám docela povedly, ale na RZ 4 přišla naše chyba, na které vznikla ztráta 16,5 vteřiny. Bylo nám jasné, že pokud Pohlídal nic nevyvede, tak pojedeme závodit i na Rally Vsetín, kde budeme muset zabrat, protože nás bude čekat boj o titul.“
Co pro vás znamená titul ve třídě 8 v MČR i sprintrally?
„Tenhle rok bylo v plánu, že se budeme soustředit pouze na MČR. Jelikož jsme tým složený z amatérů, kteří musí chodit hlavně do práce. Jeden z důvodů bylo také, že jsme neměli tolik financí, jak jsme chtěli, proto se primárně rozhodli pro MČR. S postupem roku se nám podařilo nějaké menší množství financí získat, tak jsme se mohli podívat i do Pačejova - našeho nejvíce oblíbeného závodu spadajícího do sprint série. Titul v RSS je pro nás úspěch stejně tak, jako výhra v MČR. Jsme za to moc rádi, že se nám všechno povedlo.“
Startovali jste také ve Slovenském mistrovství, v čem jsou rozdílné závody u nás a na Slovensku?
„Závody na Slovensku dělají společně s maďary, kteří jsou do toho zapálení. Nemají tam moc úseků, ale když už se něco najde, tak je to pěkná úzká lesní cesta. Ale co mě velmi překvapilo na Rally Lubeník, bylo, že jsme ve voze neměli vůbec GPS jednotky. Jako důvod nám sdělili, že v lese není signál. To beru jako velký rozdíl mezi českými a slovenskými závody. Ale rádi se na Slovensko ještě vrátíme, protože jsme se tam seznámili s mnoha super lidmi.“
S Petrem Krajčou máš odjetou třetí sezonu, jak vám spolupráce funguje?
„S Petrem nám to funguje skvěle jak při závodech, tak v osobním životě. V autě jsme se hodně posunuli - změnili rozpis a zrychlili ho. V osobním životě jsem Petra naučil chodit na hokej. Byli jsme spolu za Pavlem Dreslerem v Ostravě, v Praze na oslavě mistrů světa za Kopeckým. V létě, když to jde, tak grilujeme u Petra v pergole. Občas si dáme štamprlu moravské pálenky. Prostě posádka jak má být. Jak říká moje mamka a přítelkyně: vy jste jako partneři (smích).“
Jak jste spokojeni v týmu Minařík racing, který vám připravuje auto?
„U Minaříků jsme nadmíru spokojení. Je to menší tým, který funguje na způsobu rodinném, takže je radost být na závodech pod jejich stany. Patří jim velké díky za tenhle rok, a to hlavně Staňovi, našemu mechanikovi a pak Lubovi, který to všechno vede a šéfuje.“
Jaké máte plány do příští sezony?
„Momentálně je zatím vše ještě v jednání. Plány jsou veliké, ale co již můžu potvrdit, tak se představíme s Petrem v kompletní rallysprint sérii. Nepojedeme už s Renaultem Clio sport, ale mělo by to být s vozem specifikace R.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Chtěl bych poděkovat všem našim fanouškům, kterých bylo letos hodně u trati nebo i v servisu. Obrovské poděkování patří mému otci, který se zhostil role managera na jedničku. Bez něj bychom to nedokázali. Velké díky také patří mému jezdci Petrovi, který mě dovezl vždy do cíle v pořádku. Samozřejmě nemůžu zapomenout na naše obchodní partnery, díky kterým můžeme tenhle sport dělat.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).