Slušovický volný podnik je domácí soutěží pro Petra Garguláka. Nově složená posádka Gargulák – Fuksa si na letošním ročníku vyzkoušela novou závodní techniku – Peugeot 208 R2. I přesto, že to pro kluky byla premiéra s autem, dokázali zajet výborný výsledek. Po závodě si Petr s Pavlem vyzvedli poháry za druhé místo mezi dvoukolkami a vítězství v juniorské kategorii. Konečné 24. místo absolutního pořadí jen podpořilo radost z dobře odjetého závodu.
Na Mikuláš Rally is life jsi měl možnost vyzkoušet Peugeot 208 R2, jak se ti s tímto autem jelo?
„Na poslední chvíli se nám podařilo zrealizovat start s tímto čistokrevným „závoďákem“ a díky tomu jsme dostali krásný dárek k Vánocům. Před závodem jsem tomu pořád nevěřil, že pojedeme s tak nádherným vozem a nemohl jsem ani do startu dospat. Neměli jsme prakticky žádný test a s novou technikou jsem se učil zacházet až při samotném závodě. V první sekci soutěže jsem nebyl vůbec spokojen se svou jízdou, a také jsem provedl lehkou změnu v nastavení zadních tlumičů. Na dalších RZ jsem cítil, že vše začíná fungovat lépe a jízdu si začal užívat. Podmínky byly opravdu náročné a místy vytahané bláto nám dávalo zabrat. Do toho ještě trochu zlobilo auto, když nám ke vší smůle samo od sebe zhaslo těsně před startem jedné rychlostní zkoušky. Celkově jsem cítil ještě veliké rezervy, ale dosažené časy mne mile překvapily.“
Dá se nějak porovnat Peugeot 208 R2 a Renault Clio Sport, se kterým jsi jel ve Vsetíně?
„Musím říct, že ten rozdíl je opravdu obrovský. Renault je více sériový vůz, i když má závodní komponenty, tak pořád pociťuji, jak kdybych řídil nějaký sportovní vůz. Je mnohem méně mrštný a je cítit, jak se vše kroutí. Naproti tomu Peugeot byl postaven přímo na závody, takže všechno je natvrdo, vše tam řve, mlátí a střílí. Nejvíc s vozem R2 hýbe sekvenční převodovka, která krásně řadí a převody jsou upraveny přímo pro závodní motor. Je opravdu radost řídit takový vůz. Když to však vezmu z hlediska soutěžení, tak si zazávodím v každém voze. Hlavně se snažím je vždy dostávat na samou hranici.“
Vedle tebe usedl Pavel Fuksa, který má na svém kontě tři starty v rally, můžeš nám ho představit?
„S Pavlem jsem se seznámil těsně před Vsetínem. Přesto, že toho neměl moc odjeto, byl do závodů hodně nadšený. To se mně líbí, když se vše bere jako opravdový sport a maká se na sobě. Proto jsme se domluvili, že zkusíme spolu tento závod. I když z něj byla v úvodu soutěže cítit nervozita, tak se později ukázalo, že se do toho začíná dostávat a každá RZ byla z jeho strany lepší a lepší. Musím říct, že jsme si závěr soutěže moc užili a měli jsme z toho oba dobrý pocit.“
Jak jsi spokojený s výsledkem, na který jste ve Slušovicích dosáhli?
„Když jsme viděli před závodem tak nabitou konkurenci, ani nás nenapadlo, že bychom mohli bojovat o přední příčky mezi dvoukolkami absolutně. Na start se postavili jak ostřílení mazáci, tak spousta mladých jezdců, kteří zkoušeli novou techniku jako my. Všichni Mikulášskou rally brali jako opravdový závod, a to bylo super. Kdyby nám někdo řekl, že vyhrajeme juniory a budeme druzí ve dvoukolkách absolutně, tak si zaťukám na čelo. Soutěž jsme pojali opravdu opatrně a nesměli jsme vozu ublížit. Proto si výsledku opravdu ceníme a hodně nás to motivuje k dalším startům.“
Už máš nějaké plány na další sezonu? Je zrovna Peugeot 208 R2 tajná zbraň na příští rok?
„Kategorie R2 nás velmi učarovala a samozřejmě jakékoliv podobné starty pro nás budou radostí. Opravdu v tuto chvíli ještě neznám náš program na příští rok, ale byl bych rád, kdybychom se mohli ukázat s touto tajnou zbraní.“
Jak u tebe probíhá příprava přes zimu?
„Pořídil jsem si nové běžky, takže během dne někde na horách ve stopě. Večer zase v jednom velkém smyku na čtyřech kolech J. Doufám, že k tomu budou letos dobré podmínky. Chtěl bych všem popřát hezké a pohodové Vánoční svátky.“
Všichni fanoušci můžou nahlédnout na Petrův onboard z premiérového startu s Peugeotem 208 R2. Konkrétně se jedná o RZ 2 – Fagus Lípa.
https://youtu.be/HHkebBkgMlk
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.