Holek za volantem soutěžních vozů je v české rally jako šafránu. O to víc potěší každého fanouška, když dáma dá občas na frak i klukům. V Pačejově měli někteří jezdci silného soupeře v Nikole Dvořákové. Jaký byl sprint z jejího pohledu, se dozvíte z následujícího rozhovoru.
Ve Vyškově se Ti při premiéře ve spritovém šampionátu podařilo se spolujezdcem Ondrou Novákem senzačně zvítězit v nabité třídě 9. Pačejov je ale znám svou náročností, ztíženou navíc tradičně letními teplotami. Jak si jihočeský závod vnímala ty?
„Pačejov na rozdíl od Vyškova jsem vnímala trošku jinak. Určitý tlak ze strany soupeřů a fanoušku byl znát, tušila jsem, že se od nás očekává alespoň podobná rychlost, jako na Vyškově. Důležité pro nás bylo stát pevně nohama na zemi, těšit se na porovnání s kvalitní, zkušenou konkurencí, učit se a hlavně spatřit cíl. A co do podmínek na trati, ty byly srovnatelné s Vyškovem, vyjma dvou posledních rychlostních zkoušek, na které se snesl déšť. Vlivem velkého horka ale silnice rychle osychala a nebylo příliš nutné polemizovat nad volbou pneumatik.“
Pojďme ale popořádku. Do servisního zázemí týmu Silponix Racing, jste po první sekci dovezli stříbrnou Hondu Civic Vti na průběžném třetím místě. Šlo od začátku vše podle Tvých představ?
„Na první rychlostní zkoušce jsem nedaleko před cílem chtěla ve známé kose přes hranu využít šíři silnice. Na brzdách mi to ale trochu sklouzlo a škrtli jsme si o balík. Naštěstí šlo jenom o takové otření a asi se to ani nedá považovat za nějaký velký moment. Na začátku závodu mě to ale trochu vyděsilo. Pak následovaly první, všemi zmiňované náročné Čečelovice. Přes 10 minut v autě slyším hlavně skvělý chod motoru, přímý zub v převodovce, ale Ondru i přes jeho snahu křičet, moc né J. Naštěstí následoval servis a tak se intercom podařilo dostat do správného režimu. I přes propad na 3. místo a narostlé časové manko, jsme se nevzdávali. Do cíle bylo pořád daleko.“
Zabrali jste při druhém průjezdu Strážovicemi, kde jste za vítězstvím zaostali jen o 0,5s. Dobré tempo jste pak podtrhli ještě výkonem na Komušíně i druhých Čečelovicích…
„Ano, také pocitově byl nejrychlejší druhý průjezd Strážovicemi. Pocit z jízdy navíc podtrhl dosažený čas v cíli, který nás hodně potěšil. Následoval velký požitek z místy šotolinového Komušína a k tomu i kvalitní čas, který nás posunul na, pro nás skvělé, druhé místo ve třídě. Za největší zážitek bych ale označila druhé Čečelovice, kde jsme si po prvním průjezdu opravdu spravili chuť. Jízdu na rozpis jsme si s Ondrou prostě parádně užili!“
V poslední sekci jste si, i přes komplikaci v podobě již zmíněného deště, velmi cenné druhé místo pohlídali. Přesto, byl tam nějaký moment, kdy sis řekla, že už je to příliš rychlé?
„Takové momenty se nám naštěstí zatím vyhýbají. I když při druhém průjezdu Komušínem, jsem si přeci jen chybu neodpustila a šla v diváckém místě pozdě na brzdy. Následkem toho jsme se trochu zahrabali v šotolině, což nás stálo nějaký čas. Přesto nám druhé místo v nabité třídě 9 neuniklo a propukla samozřejmě velká radost. Takový výsledek jsme před startem skutečně nečekali.“
Pačejov byl teprve Tvým druhým závodem v Rallysprint sérii. Přesto, pozoruješ na sobě už nyní pokroky? Kde naopak vidíš své největší rezervy?
„Určitě, každý kilometr v autě je znát a žádný trénink nenahradí ostré kilometry. A pokud se jedná o rezervy, těch je mnoho, po Pačejově je vnímám hlavně v rozpisu a brzdných bodech.
V tuto chvíli můžeme s radostí potvrdit naše účinkování na dalším závodu Rallysprint série, Rally Jeseníky a věříme, že nás tato náročná soutěž posune zase o kousek dál.“
Co závodní auto Honda Civic VTi, se kterým jsi jela už svůj druhý závod? Sedlo Ti auto hned od začátku nebo se s ním teprve seznamuješ?
„Auto mi skutečně sedlo od prvního kilometru, rezervy vnímám hlavně u sebe. Nenastal žádný okamžik, kdy by mě auto vylekalo, zachovalo se nějak nečekaně, a pokud ano, tak jenom mou nezkušeností.“
A na závěr Ti položím odlehčenou otázku. Co ty Ondřejové, nebylo jich už moc?
„Já bych neměnila :-) Od mých začátků v týmu Silponix Racing znám hned o dva Ondřeje navíc, k tomu na Pačejově jsem poznala dalšího člena týmu, mechanika, nečekaně také Ondru a když přičtu, mého spolujezdce Ondru Nováka, mohla sobotní, ranní „prezenčka“ probíhat jak ve filmu RRRrrrr :) Úsměvná vsuvka na závěr o tom jaký jsem na Rally Pačejov měla „ON DREam Team“! Díky pánové, za vše! :).“
Adriana Buršíková
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?