Holek za volantem soutěžních vozů je v české rally jako šafránu. O to víc potěší každého fanouška, když dáma dá občas na frak i klukům. V Pačejově měli někteří jezdci silného soupeře v Nikole Dvořákové. Jaký byl sprint z jejího pohledu, se dozvíte z následujícího rozhovoru.
Ve Vyškově se Ti při premiéře ve spritovém šampionátu podařilo se spolujezdcem Ondrou Novákem senzačně zvítězit v nabité třídě 9. Pačejov je ale znám svou náročností, ztíženou navíc tradičně letními teplotami. Jak si jihočeský závod vnímala ty?
„Pačejov na rozdíl od Vyškova jsem vnímala trošku jinak. Určitý tlak ze strany soupeřů a fanoušku byl znát, tušila jsem, že se od nás očekává alespoň podobná rychlost, jako na Vyškově. Důležité pro nás bylo stát pevně nohama na zemi, těšit se na porovnání s kvalitní, zkušenou konkurencí, učit se a hlavně spatřit cíl. A co do podmínek na trati, ty byly srovnatelné s Vyškovem, vyjma dvou posledních rychlostních zkoušek, na které se snesl déšť. Vlivem velkého horka ale silnice rychle osychala a nebylo příliš nutné polemizovat nad volbou pneumatik.“
Pojďme ale popořádku. Do servisního zázemí týmu Silponix Racing, jste po první sekci dovezli stříbrnou Hondu Civic Vti na průběžném třetím místě. Šlo od začátku vše podle Tvých představ?
„Na první rychlostní zkoušce jsem nedaleko před cílem chtěla ve známé kose přes hranu využít šíři silnice. Na brzdách mi to ale trochu sklouzlo a škrtli jsme si o balík. Naštěstí šlo jenom o takové otření a asi se to ani nedá považovat za nějaký velký moment. Na začátku závodu mě to ale trochu vyděsilo. Pak následovaly první, všemi zmiňované náročné Čečelovice. Přes 10 minut v autě slyším hlavně skvělý chod motoru, přímý zub v převodovce, ale Ondru i přes jeho snahu křičet, moc né J. Naštěstí následoval servis a tak se intercom podařilo dostat do správného režimu. I přes propad na 3. místo a narostlé časové manko, jsme se nevzdávali. Do cíle bylo pořád daleko.“
Zabrali jste při druhém průjezdu Strážovicemi, kde jste za vítězstvím zaostali jen o 0,5s. Dobré tempo jste pak podtrhli ještě výkonem na Komušíně i druhých Čečelovicích…
„Ano, také pocitově byl nejrychlejší druhý průjezd Strážovicemi. Pocit z jízdy navíc podtrhl dosažený čas v cíli, který nás hodně potěšil. Následoval velký požitek z místy šotolinového Komušína a k tomu i kvalitní čas, který nás posunul na, pro nás skvělé, druhé místo ve třídě. Za největší zážitek bych ale označila druhé Čečelovice, kde jsme si po prvním průjezdu opravdu spravili chuť. Jízdu na rozpis jsme si s Ondrou prostě parádně užili!“
V poslední sekci jste si, i přes komplikaci v podobě již zmíněného deště, velmi cenné druhé místo pohlídali. Přesto, byl tam nějaký moment, kdy sis řekla, že už je to příliš rychlé?
„Takové momenty se nám naštěstí zatím vyhýbají. I když při druhém průjezdu Komušínem, jsem si přeci jen chybu neodpustila a šla v diváckém místě pozdě na brzdy. Následkem toho jsme se trochu zahrabali v šotolině, což nás stálo nějaký čas. Přesto nám druhé místo v nabité třídě 9 neuniklo a propukla samozřejmě velká radost. Takový výsledek jsme před startem skutečně nečekali.“
Pačejov byl teprve Tvým druhým závodem v Rallysprint sérii. Přesto, pozoruješ na sobě už nyní pokroky? Kde naopak vidíš své největší rezervy?
„Určitě, každý kilometr v autě je znát a žádný trénink nenahradí ostré kilometry. A pokud se jedná o rezervy, těch je mnoho, po Pačejově je vnímám hlavně v rozpisu a brzdných bodech.
V tuto chvíli můžeme s radostí potvrdit naše účinkování na dalším závodu Rallysprint série, Rally Jeseníky a věříme, že nás tato náročná soutěž posune zase o kousek dál.“
Co závodní auto Honda Civic VTi, se kterým jsi jela už svůj druhý závod? Sedlo Ti auto hned od začátku nebo se s ním teprve seznamuješ?
„Auto mi skutečně sedlo od prvního kilometru, rezervy vnímám hlavně u sebe. Nenastal žádný okamžik, kdy by mě auto vylekalo, zachovalo se nějak nečekaně, a pokud ano, tak jenom mou nezkušeností.“
A na závěr Ti položím odlehčenou otázku. Co ty Ondřejové, nebylo jich už moc?
„Já bych neměnila :-) Od mých začátků v týmu Silponix Racing znám hned o dva Ondřeje navíc, k tomu na Pačejově jsem poznala dalšího člena týmu, mechanika, nečekaně také Ondru a když přičtu, mého spolujezdce Ondru Nováka, mohla sobotní, ranní „prezenčka“ probíhat jak ve filmu RRRrrrr :) Úsměvná vsuvka na závěr o tom jaký jsem na Rally Pačejov měla „ON DREam Team“! Díky pánové, za vše! :).“
Adriana Buršíková
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?