Holek za volantem soutěžních vozů je v české rally jako šafránu. O to víc potěší každého fanouška, když dáma dá občas na frak i klukům. V Pačejově měli někteří jezdci silného soupeře v Nikole Dvořákové. Jaký byl sprint z jejího pohledu, se dozvíte z následujícího rozhovoru.
Ve Vyškově se Ti při premiéře ve spritovém šampionátu podařilo se spolujezdcem Ondrou Novákem senzačně zvítězit v nabité třídě 9. Pačejov je ale znám svou náročností, ztíženou navíc tradičně letními teplotami. Jak si jihočeský závod vnímala ty?
„Pačejov na rozdíl od Vyškova jsem vnímala trošku jinak. Určitý tlak ze strany soupeřů a fanoušku byl znát, tušila jsem, že se od nás očekává alespoň podobná rychlost, jako na Vyškově. Důležité pro nás bylo stát pevně nohama na zemi, těšit se na porovnání s kvalitní, zkušenou konkurencí, učit se a hlavně spatřit cíl. A co do podmínek na trati, ty byly srovnatelné s Vyškovem, vyjma dvou posledních rychlostních zkoušek, na které se snesl déšť. Vlivem velkého horka ale silnice rychle osychala a nebylo příliš nutné polemizovat nad volbou pneumatik.“
Pojďme ale popořádku. Do servisního zázemí týmu Silponix Racing, jste po první sekci dovezli stříbrnou Hondu Civic Vti na průběžném třetím místě. Šlo od začátku vše podle Tvých představ?
„Na první rychlostní zkoušce jsem nedaleko před cílem chtěla ve známé kose přes hranu využít šíři silnice. Na brzdách mi to ale trochu sklouzlo a škrtli jsme si o balík. Naštěstí šlo jenom o takové otření a asi se to ani nedá považovat za nějaký velký moment. Na začátku závodu mě to ale trochu vyděsilo. Pak následovaly první, všemi zmiňované náročné Čečelovice. Přes 10 minut v autě slyším hlavně skvělý chod motoru, přímý zub v převodovce, ale Ondru i přes jeho snahu křičet, moc né J. Naštěstí následoval servis a tak se intercom podařilo dostat do správného režimu. I přes propad na 3. místo a narostlé časové manko, jsme se nevzdávali. Do cíle bylo pořád daleko.“
Zabrali jste při druhém průjezdu Strážovicemi, kde jste za vítězstvím zaostali jen o 0,5s. Dobré tempo jste pak podtrhli ještě výkonem na Komušíně i druhých Čečelovicích…
„Ano, také pocitově byl nejrychlejší druhý průjezd Strážovicemi. Pocit z jízdy navíc podtrhl dosažený čas v cíli, který nás hodně potěšil. Následoval velký požitek z místy šotolinového Komušína a k tomu i kvalitní čas, který nás posunul na, pro nás skvělé, druhé místo ve třídě. Za největší zážitek bych ale označila druhé Čečelovice, kde jsme si po prvním průjezdu opravdu spravili chuť. Jízdu na rozpis jsme si s Ondrou prostě parádně užili!“
V poslední sekci jste si, i přes komplikaci v podobě již zmíněného deště, velmi cenné druhé místo pohlídali. Přesto, byl tam nějaký moment, kdy sis řekla, že už je to příliš rychlé?
„Takové momenty se nám naštěstí zatím vyhýbají. I když při druhém průjezdu Komušínem, jsem si přeci jen chybu neodpustila a šla v diváckém místě pozdě na brzdy. Následkem toho jsme se trochu zahrabali v šotolině, což nás stálo nějaký čas. Přesto nám druhé místo v nabité třídě 9 neuniklo a propukla samozřejmě velká radost. Takový výsledek jsme před startem skutečně nečekali.“
Pačejov byl teprve Tvým druhým závodem v Rallysprint sérii. Přesto, pozoruješ na sobě už nyní pokroky? Kde naopak vidíš své největší rezervy?
„Určitě, každý kilometr v autě je znát a žádný trénink nenahradí ostré kilometry. A pokud se jedná o rezervy, těch je mnoho, po Pačejově je vnímám hlavně v rozpisu a brzdných bodech.
V tuto chvíli můžeme s radostí potvrdit naše účinkování na dalším závodu Rallysprint série, Rally Jeseníky a věříme, že nás tato náročná soutěž posune zase o kousek dál.“
Co závodní auto Honda Civic VTi, se kterým jsi jela už svůj druhý závod? Sedlo Ti auto hned od začátku nebo se s ním teprve seznamuješ?
„Auto mi skutečně sedlo od prvního kilometru, rezervy vnímám hlavně u sebe. Nenastal žádný okamžik, kdy by mě auto vylekalo, zachovalo se nějak nečekaně, a pokud ano, tak jenom mou nezkušeností.“
A na závěr Ti položím odlehčenou otázku. Co ty Ondřejové, nebylo jich už moc?
„Já bych neměnila :-) Od mých začátků v týmu Silponix Racing znám hned o dva Ondřeje navíc, k tomu na Pačejově jsem poznala dalšího člena týmu, mechanika, nečekaně také Ondru a když přičtu, mého spolujezdce Ondru Nováka, mohla sobotní, ranní „prezenčka“ probíhat jak ve filmu RRRrrrr :) Úsměvná vsuvka na závěr o tom jaký jsem na Rally Pačejov měla „ON DREam Team“! Díky pánové, za vše! :).“
Adriana Buršíková
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?