Jednou z tváří letošní jubilejní X. Agrotec Rally Ice Tour 2018 je několikanásobný šampion české republiky v automobilových soutěžích Roman Kresta. Je tedy zcela logické, že jsme luhačovického pilota museli vyzpovídat ohledně jeho vzpomínek a názorů na tuto benefiční akci.
Romane, vzpomínáš si ještě na své premiérové setkání s Rally Ice Tour?
Moje první setkání s Rally Ice Tour? Na to fakt nejde zapomenout. Stál jsem možná více než po tříleté pauze znovu na bruslích a hned jak jsem poprvé při rozbruslení stoupnul na led, tak jsem hodil takovou skobu, že jsem si v první moment myslel, že jsem si zapomněl z bruslí sundat chrániče nožů. Prostě jsem normálně přepadnul. Říkal jsem si: Co tu vlastně budu dělat? Navíc jsem měl snad poprvé nebo podruhé v životě na sobě hokejovou výstroj, kterou mi někdo půjčil. Oblékal jsem se do ní snad tři čtvrtě hodiny. Moje nervy! Pamatuji si to prostě úplně přesně.
Tým okolo Ládi Barvíka to všechno ještě fotil, nasoukali mě do toho. Myslel jsem, že některé věci jsem si oblékl obráceně, protože mi to bylo velké. Byla to tehdy velká sranda, hlavně pro některé. Ale nebyl jsem sám takovým zelenáčem, třeba Joska Peták stál taky na bruslích po hodně dlouhé době a další. Od té doby se vše ale hodně posunulo vpřed. Dneska stojí při Rally Ice Tour na ledě čím dál víc kluků, na kterých je vidět, že umí opravdu hrát pěkný hokej. Před lety tam člověk stál jako laik, který přišel, viděl a málem se na bruslích zabil.
Ale hned v tomto utkání se ti povedlo skórovat …
Ano, při téhle premiéře jsem dal dokonce svůj první gól, ale jaký! Prostě jsem do branky přepadl a dotlačil dovnitř puk i s brankářem. Takže to nebylo mým hráčským uměním, ale setrvačností, díky níž jsem doplul až do branky a puk byl pod námi. Za normálních okolností by takový gól asi těžko platil, ale tehdy ho rozhodčí uznal.
Pokud vím, následně jsi ale hokej začal brát jako sport zcela vážně?
Musím přiznat, že tahle účast na Rally Ice Tour byla impulsem k tomu, že mě hokej chytnul a začal jsem ho hrát na amatérské úrovni v hobby lize. Nastartovalo mě to, nikdy předtím jsem totiž na zimním stadiónu nehrál, jenom venku na rybníku. Maximálně jsem byl na zimáku při bruslení veřejnosti. To byl možná taky důvod k tomu, že jsem tehdy na vypůjčených bruslích šel k zemi.
Dnes už se v tom člověk přeci jenom trochu vyzná, potřebuješ správně nabroušené brusle, někdo je brousí takhle, jiný zase jinak, je to alchymie a v bruslích je neskutečný rozdíl, jako v pneumatikách na auto.
Od své hráčské premiéry jsi nevypustil svou účast na jediném ročníku akce. Co tedy očekáváš od toho letošního?
Od své premiérové účasti jsem nevynechal jediný ročník Rally Ice Tour, takže letos to bude můj sedmý ročník. No a už třetí sezónu za sebou hraju každou zimu hobby ligu, takže se na jubilejní desátý ročník hodně těším. Samozřejmě doufám, že se nestane nic nepříjemného, jako loni Petru Grafkovi. Moc se těším i na exhibiční utkání proti zlínským hokejistům, bude to mít zase i jiný náboj. Věřím, že všechno proběhne v pohodě, protože občas to bývá podobné, jako když si člověk nasadí na hlavu helmu v závodním autě. V ten moment nevidí nalevo napravo, a přestože se před zápasem domluvíte, že se nebude faulovat, najednou někdo přijede, strčí ti tu hokejku k brusli a ty upadneš naznak ani nevíš jak. No, nebudu nikoho jmenovat, ale občas ti někteří holt dokáží tímhle způsobem krásně připomenout, že ten hokej už někdy hráli a ví, jak ti to dát názorně najevo.
Čím je podle tebe lednové utkání tak atraktivní pro spoustu soutěžních jezdců?
Pro závodníky je Rally Ice Tour velké zpestření zimní pauzy, jakési odreagování a možnost k společnému setkání. Hlavní podtext je ale podpora dobré věci a předání finančního obnosu na vybrané projekty. To je vždy správně. Loni se přerozdělila pěkná částka, doufám, že podobné to bude i letos.
Letos se tvoje tvář objevila na oficiálním plakátu X. Agrotec Rally Ice Tour 2018, na němž jsi společně s Petrem Leškou a Zdeňkem Okálem. Jak tenhle fakt vnímá tvé okolí?
O této akci vědí naprosto všichni moji známí, celé okolí, ale nejen oni. Nedávno jsem byl na hokeji ve Zlíně a už tam visely na stadionu plakáty a na nich já. A už to bylo: „To je on, na těch plakátech.“ Kdybych to věděl, tak jsem si vzal na hlavu kulicha. Šel jsem si na párek a všichni se mě hned vyptávali na Rally Ice Tour. A když jsem viděl při ligovém zápase Zdeňka Okála, jak hraje, tak jsem hned volal Laďovi Barvíkovi a říkal mu: „To snad nemyslíš vážně?! Jediná možnost je, že ti profíci budou na ledě jenom tři, každému dáme na nohy tak dvacetikilové závaží a pak si proti nim možná ťukneme.“ Pět proti třem by to asi šlo, ale na druhou stranu, kluci, kteří hrají hobby ligu, nejsou taky žádná ořezávátka.
Ale je mi jasné, že borci z extraligy si budou dávat pozor, abychom hlavně nezranili my je. Co si budeme povídat, z jejich pohledu to prostě neumíme. Člověk trénuje, snaží se to vnímat a dnes u televize vím naprosto přesně, co bych měl v dané chvíli udělat, ale v momentě kdy skočím na led, tak na všechno zapomenu. Teď jsem viděl u naší dvacítky nějakou fintu, jak si to dal mezi nohama, tak jsem to na ledě trénoval. Když nebude nikdo u mě a za mnou, tak se mi to – možná – podaří :-).
Přijdou tě tví blízcí povzbudit přímo na zlínský zimní stadión?
Mě osobně přijde podpořit při zápase nejen rodina, ale naši mechanici. Kromě večerního hokeje bych měl jít ještě tu samou sobotu na ples. Bude to fakt zajímavý den!
Na závěr - co bys chtěl osobně vzkázat všem divákům, kteří se na letošní zápas hodlají vydat, nebo ještě váhají?
Na letošní X. Rally Ice Tour se rozhodně těším a věřím, že nejsem sám. Už jenom to, že jde o jubilejní utkání, kterého se zúčastní také osobnosti zlínského hokeje, by samo o sobě mělo být pro diváky důvodem k tomu, aby se přišli podívat. A navíc kromě toho samozřejmě jde o dobrou věc a každý, kdo ji bude chtít jakkoliv podpořit, je vítán. Chtěl bych tedy všem vzkázat, aby si našli čas a přišli se podívat a tuto akci podpořit.
Děkuji za rozhovor
Jan Vaškovič
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.