Když přecházeli Jerzy s Lukaszem z Německa do české rally, měli obavy, jak je soupeři a fanoušci přijmou. Od prvního závodu ale byla polská posádka překvapena milým přijetím od pořadatelů a fanděním fanoušků. Během loňské sezony si vybudovali Tomaszczyk s Sitekem respekt u soupeřů a rádi by v Česku startovali i letos.
Druhé místo v Opel Adam cupu, je to úspěch nebo neúspěch?
„Dobrá otázka - myslím, že nebude překvapením, když řeknu, že naším plánem bylo vyhrát. Snažili jsme se odvádět naší práci co nejlépe a bojovali na pro nás neznámých tratích a se soupeři, se kterými jsme se doposud neutkali. Každý závod byl velmi vyrovnaný a rozhodovaly detaily. S Matějem Kamencem jsme došli bok po boku až do finále na 3-Städte Rallye. Zde se ukázala lepší připravenost a zkušenost s německou soutěží od moravského jezdce a to mu přineslo celkovou výhru. Matějovi a Adamovi ještě jednou gratuluji“.
Jaké byly plány před sezonou 2016?
„Jak už jsem řekl v předchozí odpovědi, měli jsme jeden plán, a to zvítězit v českém Opel Adam cupu. Loňská sezóna byla mou jubilejní desátou, do které jsem vyrazil se závodní licenci. Prvních osm ročníků s licencí jsem absolvoval nekompletní seriály závodů, až poslední dvě sezóny jsem nevynechal jedinou rally. Doposud jsem ovšem nedosáhl na žádný mistrovský titul a tak trochu jsem tajně snil o tom, že právě desátý rok v rally mi konečné vítězství přinese. Po vydařené předloňské sezóně, kterou jsem odjel v Německu, jsem věřil, že titul v Česku urvu, ale bez ohledu na konečný výsledek, se v mé sportovní kariéře nic nezmění a já se budu i nadále snažit o co nejlepší výsledky“.
Zkus rozebrat tvé jednotlivé starty v Česku…
„Krom jednoho startu v Lužických horách v roce 2008 jsem v Česku nestartoval, a proto byly pro mne všechny soutěže zcela nové. Všechno bylo tudíž o učení a poznávání. Když už jsem jednou vzpomenul sezónu v Německu, kde to bylo hodně podobné s loňskou v Česku, kdy jsem jel na nových tratích, a byli noví soupeři, tak ta německá byla náročnější. Hlavním důvodem byly zkušenosti, které jsem si přenesl do roku 2016. Vloni jsem byl lehce hendikepován nízkým rozpočtem týmu, který nám neumožňoval větší testování před závody. Proto jsem se musel maximálně soustředit na každý závod, což bylo občas i velmi náročné. Pokud testujete před závody, můžete si auto připravit na specifické povrchy a prostředí závodu a při samotné rally se soustředíte pouze a jenom na řízení“.
Největší soupeř Matěj Kamenec, jak jsi vnímal vaše souboje?
„S Matějem i Adamem jsme se rychle spřátelili. Z počátku to bylo jen o vyměňování informací, jak kdo projel rychlostní zkoušku, ale brzy přišly na řadu různé legrácky a hecování. S moravskou posádkou jsme tedy kamarádi, ale na tratích erzet jsme si nic nedarovali. Za každého takového soupeře jsem moc rád, neboť každý souboj vás posouvá dopředu, a i když odejdete poraženi, vždy si odnesete ponaučení. Na začátku sezóny 2016 jsem hodně přemýšlel, jak nás přijmou vaši jezdci a fanoušci. Trošku jsme se obávali reakce, přece jen jsme byli někdo, kdo chce domácím jezdcům sebrat celkové vítězství. Od první soutěže jsme ale byli překvapeni milým přijetím od pořadatelů i fandění příznivců rally. A v této atmosféře jsme závodili po celou sezonu“.
V roce 2015 jsi absolvoval Opel Adam cup v Německu, letos v Česku. Dá se nějak porovnat tento cup pořádaný jinými zeměmi?
„Byť by se zdálo srovnání velmi jednoduché, není tomu tak. V Česku se závodí na krásných tratích a v příjemné atmosféře. Pro německý cup hovoří fakt, že zde závodí více vozů. Naopak mírné zklamání jsem viděl v oblibě automobilových závodů, které je rozdílné v oblastech Německa. Co ale hodnotím velmi kladně je, že Opel a ADAC dávají nemalé peníze na podporu mladých řidičů a tím jim dávají šanci dostat se dále. Toto v Česku bohužel chybí“.
Tvůj vůz Opel je na prodej. Znamená to, že budeš měnit pro sezonu 2017 značku? Prozradíš nám plány do nadcházející sezony?
„Ano, to je pravda, naše auto je na prodej. Tým, jehož součástí jsme byli i my, se rozhodl pro rok 2017 snížit výdaje a tak přišlo rozhodnutí, že Adam změní majitele. V tuto chvíli se snažíme najít řešení pro letošní sezónu. Ideální by bylo zůstat v autě a závodit v České republice v rallysprintech nebo MČR. Každý nápad, který bude fungovat, je vítaný, ale zatím nemohu nic přesného říct“.
Jak jsi trávil Vánoce a co budeš dělat během zimní přestávky?
„Vánoce pro mne znamenají čas maximálně věnovaný manželce a rodině. Na toto období neplánuji žádné pracovní cesty a užívám si pohodu. Jinak vánoční zvyky jsou hodně podobné v Polsku i Česku. Tato atmosféra se i trošku odvíjí od počasí. Pokud je sníh, tak vyhledávám možnosti usednout do auta a lehce potrénovat v zimních podmínkách. Vánoce a sníh, to jsou věci, proč miluji zimu. Během zimní pauzy proběhnou rozhovory s partnery a další jednání ohledně nové sezony“.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.