Citroën již dříve oznámil, že v jejich C3 WRC v sezoně 2017 bude zcela jistě sedět vítěz Rally Portugal 2016 (Severní Ir má tříletou smlouvu). Kdo ale bude jeho týmovým parťákem? Yves Matton v Portugalsku působil, v rozhovoru pro 'rallye-magazin.de', sebejistým dojmem.
O: Yvesi, Kris je potvrzen jako jezdec pro další tři roky. Co by podle Vás byla ideální dvojice pro návrat do WRC?Yves Matton: Perfektiní nabídkou by byla ta, která by nám v sezoně 2018 zajistila titul. Nejde nám ani tak o sezonu 2017, myslím spíše dlouhodobě. V roce 2017 chceme vyhrát pár soutěží - a to zvládne Kris. Pak se musíme rozhlédnout, kdo by byl tím nejlepším pro tento úkol.
O: Hayden Paddon a jezdci Volkswagenu jsou pod smlouvou...YM: Ale jen pro sezonu 2017. Pak je tu také Thierry [Neuville], Dani [Sordo] a Mads [Ostberg]. Všichni jsou to zkušení jezdci. Máme také možnost přivést na tratě někoho nového. Je tu tedy ještě více jmen. Na konci roku 2017 ale může trh vypadat úplně jinak.
O: Vsadíte tedy na nějakého zkušeného jezdce nebo mladíka?YM: Zatím jsem se ještě o strategii nerozhodl. Můžeme vzít opravdu dobrého druhého jezdce, ale také můžeme vzít nějakého mladíka. I mladý pilot může být minimálně velmi dobrým jezdcem číslo 2, pokud ne i víc. Můžeme ale také počkat do konce sezony 2017, až se uvolní někteří jezdci. Jsou asi dva až tři scénáře, které ke konci prvního pololetí prozkoumáme.
O: Kdy začnete s jezdci jednat? YM: Až za mnou dojde nějaký jezdec a prokáže zájem jezdit za Citroën. Pokud se na mě neobrátí žádný jezdec, pak to pro mě znamená, že nevěří našemu projektu. Chci mít jezdce, kteří nám věří. Myslím, že jezdci vědí, co s vozy dokážeme. Nejde o naše první WRC. S dosavadními WRC jsme se stali mistry, stejně tak jako s naším cestovním vozem. Už roky pracují u Citroënu ti stejní lidé. To je pro úspěch velmi důležité.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.