Citroën již dříve oznámil, že v jejich C3 WRC v sezoně 2017 bude zcela jistě sedět vítěz Rally Portugal 2016 (Severní Ir má tříletou smlouvu). Kdo ale bude jeho týmovým parťákem? Yves Matton v Portugalsku působil, v rozhovoru pro 'rallye-magazin.de', sebejistým dojmem.
O: Yvesi, Kris je potvrzen jako jezdec pro další tři roky. Co by podle Vás byla ideální dvojice pro návrat do WRC?Yves Matton: Perfektiní nabídkou by byla ta, která by nám v sezoně 2018 zajistila titul. Nejde nám ani tak o sezonu 2017, myslím spíše dlouhodobě. V roce 2017 chceme vyhrát pár soutěží - a to zvládne Kris. Pak se musíme rozhlédnout, kdo by byl tím nejlepším pro tento úkol.
O: Hayden Paddon a jezdci Volkswagenu jsou pod smlouvou...YM: Ale jen pro sezonu 2017. Pak je tu také Thierry [Neuville], Dani [Sordo] a Mads [Ostberg]. Všichni jsou to zkušení jezdci. Máme také možnost přivést na tratě někoho nového. Je tu tedy ještě více jmen. Na konci roku 2017 ale může trh vypadat úplně jinak.
O: Vsadíte tedy na nějakého zkušeného jezdce nebo mladíka?YM: Zatím jsem se ještě o strategii nerozhodl. Můžeme vzít opravdu dobrého druhého jezdce, ale také můžeme vzít nějakého mladíka. I mladý pilot může být minimálně velmi dobrým jezdcem číslo 2, pokud ne i víc. Můžeme ale také počkat do konce sezony 2017, až se uvolní někteří jezdci. Jsou asi dva až tři scénáře, které ke konci prvního pololetí prozkoumáme.
O: Kdy začnete s jezdci jednat? YM: Až za mnou dojde nějaký jezdec a prokáže zájem jezdit za Citroën. Pokud se na mě neobrátí žádný jezdec, pak to pro mě znamená, že nevěří našemu projektu. Chci mít jezdce, kteří nám věří. Myslím, že jezdci vědí, co s vozy dokážeme. Nejde o naše první WRC. S dosavadními WRC jsme se stali mistry, stejně tak jako s naším cestovním vozem. Už roky pracují u Citroënu ti stejní lidé. To je pro úspěch velmi důležité.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.