Citroën již dříve oznámil, že v jejich C3 WRC v sezoně 2017 bude zcela jistě sedět vítěz Rally Portugal 2016 (Severní Ir má tříletou smlouvu). Kdo ale bude jeho týmovým parťákem? Yves Matton v Portugalsku působil, v rozhovoru pro 'rallye-magazin.de', sebejistým dojmem.
O: Yvesi, Kris je potvrzen jako jezdec pro další tři roky. Co by podle Vás byla ideální dvojice pro návrat do WRC?Yves Matton: Perfektiní nabídkou by byla ta, která by nám v sezoně 2018 zajistila titul. Nejde nám ani tak o sezonu 2017, myslím spíše dlouhodobě. V roce 2017 chceme vyhrát pár soutěží - a to zvládne Kris. Pak se musíme rozhlédnout, kdo by byl tím nejlepším pro tento úkol.
O: Hayden Paddon a jezdci Volkswagenu jsou pod smlouvou...YM: Ale jen pro sezonu 2017. Pak je tu také Thierry [Neuville], Dani [Sordo] a Mads [Ostberg]. Všichni jsou to zkušení jezdci. Máme také možnost přivést na tratě někoho nového. Je tu tedy ještě více jmen. Na konci roku 2017 ale může trh vypadat úplně jinak.
O: Vsadíte tedy na nějakého zkušeného jezdce nebo mladíka?YM: Zatím jsem se ještě o strategii nerozhodl. Můžeme vzít opravdu dobrého druhého jezdce, ale také můžeme vzít nějakého mladíka. I mladý pilot může být minimálně velmi dobrým jezdcem číslo 2, pokud ne i víc. Můžeme ale také počkat do konce sezony 2017, až se uvolní někteří jezdci. Jsou asi dva až tři scénáře, které ke konci prvního pololetí prozkoumáme.
O: Kdy začnete s jezdci jednat? YM: Až za mnou dojde nějaký jezdec a prokáže zájem jezdit za Citroën. Pokud se na mě neobrátí žádný jezdec, pak to pro mě znamená, že nevěří našemu projektu. Chci mít jezdce, kteří nám věří. Myslím, že jezdci vědí, co s vozy dokážeme. Nejde o naše první WRC. S dosavadními WRC jsme se stali mistry, stejně tak jako s naším cestovním vozem. Už roky pracují u Citroënu ti stejní lidé. To je pro úspěch velmi důležité.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?