Matton: S druhým jezdcem budu jednat, až prokáže, že chce jezdit za Citroën

Matton, Yves
Matton, Yves, foto: Citroën Racing
iM2 24. května 2016 22:18
Sdílej:

Citroën již dříve oznámil, že v jejich C3 WRC v sezoně 2017 bude zcela jistě sedět vítěz Rally Portugal 2016 (Severní Ir má tříletou smlouvu). Kdo ale bude jeho týmovým parťákem? Yves Matton v Portugalsku působil, v rozhovoru pro 'rallye-magazin.de', sebejistým dojmem.

O: Yvesi, Kris je potvrzen jako jezdec pro další tři roky. Co by podle Vás byla ideální dvojice pro návrat do WRC?Yves Matton: Perfektiní nabídkou by byla ta, která by nám v sezoně 2018 zajistila titul. Nejde nám ani tak o sezonu 2017, myslím spíše dlouhodobě. V roce 2017 chceme vyhrát pár soutěží - a to zvládne Kris. Pak se musíme rozhlédnout, kdo by byl tím nejlepším pro tento úkol.

O: Hayden Paddon a jezdci Volkswagenu jsou pod smlouvou...YM: Ale jen pro sezonu 2017. Pak je tu také Thierry [Neuville], Dani [Sordo] a Mads [Ostberg]. Všichni jsou to zkušení jezdci. Máme také možnost přivést na tratě někoho nového. Je tu tedy ještě více jmen. Na konci roku 2017 ale může trh vypadat úplně jinak.

O: Vsadíte tedy na nějakého zkušeného jezdce nebo mladíka?YM: Zatím jsem se ještě o strategii nerozhodl. Můžeme vzít opravdu dobrého druhého jezdce, ale také můžeme vzít nějakého mladíka. I mladý pilot může být minimálně velmi dobrým jezdcem číslo 2, pokud ne i víc. Můžeme ale také počkat do konce sezony 2017, až se uvolní někteří jezdci. Jsou asi dva až tři scénáře, které ke konci prvního pololetí prozkoumáme.

O: Kdy začnete s jezdci jednat? YM: Až za mnou dojde nějaký jezdec a prokáže zájem jezdit za Citroën. Pokud se na mě neobrátí žádný jezdec, pak to pro mě znamená, že nevěří našemu projektu. Chci mít jezdce, kteří nám věří. Myslím, že jezdci vědí, co s vozy dokážeme. Nejde o naše první WRC. S dosavadními WRC jsme se stali mistry, stejně tak jako s naším cestovním vozem. Už roky pracují u Citroënu ti stejní lidé. To je pro úspěch velmi důležité.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.