Wilson: Potřebujeme zákaznická auta, abychom mohli zůstat v šampionátu

Malcolm Wilson je docela logicky proti omezování jezdců, kteří budou moci závodit s vozy WRC specifikace 2017
Malcolm Wilson je docela logicky proti omezování jezdců, kteří budou moci závodit s vozy WRC specifikace 2017, foto: M-Sport/McKlein
iM2 24. května 2016 21:55
Sdílej:

Nová auta kategorie World Rally Car by měla být dle názoru FIA k dispozici pouze pro vybrané jezdce. Činovníci se totiž bojí o bezpečnost v případě, že by nová WRCčka řídili také méně zkušení piloti. Toto rozhodnutí má ale přímý dopad na obchody M-Sportu, jak popisuje Malcolm Wilson v rozhovoru pro německý rallye-magazin.de.

Otázka: Pro mnoho lidí znamená WRC 2017 návrat vozů skupiny B. Stoupá tím také riziko? Malcolm Wilson: Je bezpochyby, že nová auta budou také významně rychlejší než aktuální World Rally Car. Když bychom mysleli zpět na skupinu B, tak jsme už tehdy viděli, že díky využití nových technologií byly časy dosahované vozy skupiny B velmi rychle překonány. To ve své době nepovažoval nikdo za možné, ale stalo se to. 

O: FIA proto diskutuje možnost, že by nová auta byla povolená jen pro určité jezdce...MW: Co se této věci týče, tak má z obchodního pohledu přímý vliv na M-Sport, protože my samozřejmě přežíváme proto, že máme lidi v našich World Rally Car. Nemyslím si, že by tu byl problém s úrovní jezdců, které aktuálně máme. Věřím, že kdyby se měl objevit nějaký 20letý mladík bez větších zkušeností, tak by se na to lidé podívali pořádněji. Ale nakonec každá akce potřebuje splňující nominaci a my musíme naše auta prodávat, abychom mohli zůstat v šampionátu. Nová auta budou dražší než aktuální vozy, díky tomu bude trh omezen. Ale bez debaty budou lidi, kteří nebudou chtít jezdit s aktuálním autem.

O: Od kdy začne M-Sport s testy Fiesty WRC 2017?MW: Věříme, že budeme testovat šasi s komponenty pro rok 2017 od července. Tato testovací mula bude bázována na staré karoserii. Ohledně nových aut jsem celkem napjatý. Budou vypadat skvěle a budou mít odpovídající výkon. Bude to nová éra, na kterou se já osobně velmi těším.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.