Nová auta kategorie World Rally Car by měla být dle názoru FIA k dispozici pouze pro vybrané jezdce. Činovníci se totiž bojí o bezpečnost v případě, že by nová WRCčka řídili také méně zkušení piloti. Toto rozhodnutí má ale přímý dopad na obchody M-Sportu, jak popisuje Malcolm Wilson v rozhovoru pro německý rallye-magazin.de.
Otázka: Pro mnoho lidí znamená WRC 2017 návrat vozů skupiny B. Stoupá tím také riziko? Malcolm Wilson: Je bezpochyby, že nová auta budou také významně rychlejší než aktuální World Rally Car. Když bychom mysleli zpět na skupinu B, tak jsme už tehdy viděli, že díky využití nových technologií byly časy dosahované vozy skupiny B velmi rychle překonány. To ve své době nepovažoval nikdo za možné, ale stalo se to.
O: FIA proto diskutuje možnost, že by nová auta byla povolená jen pro určité jezdce...MW: Co se této věci týče, tak má z obchodního pohledu přímý vliv na M-Sport, protože my samozřejmě přežíváme proto, že máme lidi v našich World Rally Car. Nemyslím si, že by tu byl problém s úrovní jezdců, které aktuálně máme. Věřím, že kdyby se měl objevit nějaký 20letý mladík bez větších zkušeností, tak by se na to lidé podívali pořádněji. Ale nakonec každá akce potřebuje splňující nominaci a my musíme naše auta prodávat, abychom mohli zůstat v šampionátu. Nová auta budou dražší než aktuální vozy, díky tomu bude trh omezen. Ale bez debaty budou lidi, kteří nebudou chtít jezdit s aktuálním autem.
O: Od kdy začne M-Sport s testy Fiesty WRC 2017?MW: Věříme, že budeme testovat šasi s komponenty pro rok 2017 od července. Tato testovací mula bude bázována na staré karoserii. Ohledně nových aut jsem celkem napjatý. Budou vypadat skvěle a budou mít odpovídající výkon. Bude to nová éra, na kterou se já osobně velmi těším.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?