Nová auta kategorie World Rally Car by měla být dle názoru FIA k dispozici pouze pro vybrané jezdce. Činovníci se totiž bojí o bezpečnost v případě, že by nová WRCčka řídili také méně zkušení piloti. Toto rozhodnutí má ale přímý dopad na obchody M-Sportu, jak popisuje Malcolm Wilson v rozhovoru pro německý rallye-magazin.de.
Otázka: Pro mnoho lidí znamená WRC 2017 návrat vozů skupiny B. Stoupá tím také riziko? Malcolm Wilson: Je bezpochyby, že nová auta budou také významně rychlejší než aktuální World Rally Car. Když bychom mysleli zpět na skupinu B, tak jsme už tehdy viděli, že díky využití nových technologií byly časy dosahované vozy skupiny B velmi rychle překonány. To ve své době nepovažoval nikdo za možné, ale stalo se to.
O: FIA proto diskutuje možnost, že by nová auta byla povolená jen pro určité jezdce...MW: Co se této věci týče, tak má z obchodního pohledu přímý vliv na M-Sport, protože my samozřejmě přežíváme proto, že máme lidi v našich World Rally Car. Nemyslím si, že by tu byl problém s úrovní jezdců, které aktuálně máme. Věřím, že kdyby se měl objevit nějaký 20letý mladík bez větších zkušeností, tak by se na to lidé podívali pořádněji. Ale nakonec každá akce potřebuje splňující nominaci a my musíme naše auta prodávat, abychom mohli zůstat v šampionátu. Nová auta budou dražší než aktuální vozy, díky tomu bude trh omezen. Ale bez debaty budou lidi, kteří nebudou chtít jezdit s aktuálním autem.
O: Od kdy začne M-Sport s testy Fiesty WRC 2017?MW: Věříme, že budeme testovat šasi s komponenty pro rok 2017 od července. Tato testovací mula bude bázována na staré karoserii. Ohledně nových aut jsem celkem napjatý. Budou vypadat skvěle a budou mít odpovídající výkon. Bude to nová éra, na kterou se já osobně velmi těším.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.