Wilson: Potřebujeme zákaznická auta, abychom mohli zůstat v šampionátu

Malcolm Wilson je docela logicky proti omezování jezdců, kteří budou moci závodit s vozy WRC specifikace 2017
Malcolm Wilson je docela logicky proti omezování jezdců, kteří budou moci závodit s vozy WRC specifikace 2017, foto: M-Sport/McKlein
iM2 24. května 2016 21:55
Sdílej:

Nová auta kategorie World Rally Car by měla být dle názoru FIA k dispozici pouze pro vybrané jezdce. Činovníci se totiž bojí o bezpečnost v případě, že by nová WRCčka řídili také méně zkušení piloti. Toto rozhodnutí má ale přímý dopad na obchody M-Sportu, jak popisuje Malcolm Wilson v rozhovoru pro německý rallye-magazin.de.

Otázka: Pro mnoho lidí znamená WRC 2017 návrat vozů skupiny B. Stoupá tím také riziko? Malcolm Wilson: Je bezpochyby, že nová auta budou také významně rychlejší než aktuální World Rally Car. Když bychom mysleli zpět na skupinu B, tak jsme už tehdy viděli, že díky využití nových technologií byly časy dosahované vozy skupiny B velmi rychle překonány. To ve své době nepovažoval nikdo za možné, ale stalo se to. 

O: FIA proto diskutuje možnost, že by nová auta byla povolená jen pro určité jezdce...MW: Co se této věci týče, tak má z obchodního pohledu přímý vliv na M-Sport, protože my samozřejmě přežíváme proto, že máme lidi v našich World Rally Car. Nemyslím si, že by tu byl problém s úrovní jezdců, které aktuálně máme. Věřím, že kdyby se měl objevit nějaký 20letý mladík bez větších zkušeností, tak by se na to lidé podívali pořádněji. Ale nakonec každá akce potřebuje splňující nominaci a my musíme naše auta prodávat, abychom mohli zůstat v šampionátu. Nová auta budou dražší než aktuální vozy, díky tomu bude trh omezen. Ale bez debaty budou lidi, kteří nebudou chtít jezdit s aktuálním autem.

O: Od kdy začne M-Sport s testy Fiesty WRC 2017?MW: Věříme, že budeme testovat šasi s komponenty pro rok 2017 od července. Tato testovací mula bude bázována na staré karoserii. Ohledně nových aut jsem celkem napjatý. Budou vypadat skvěle a budou mít odpovídající výkon. Bude to nová éra, na kterou se já osobně velmi těším.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.