Citroën Racing dokončil podle plánu svoje první testy nového auta pro příští sezonu World Rally Championship. Testovalo se v okolí Château de Lastours a pak ve Fontjoncouse, za volantem byl Kris Meeke a nejednalo se o žádný shakedown, ale už první testy spolehlivosti a rychlosti nového speciálu. Novým technickým ředitelem týmu Citroën Racing se stal Laurent Fregosi. Citroën teď na svých stránkách přidal zajímavý rozhovor se šéfem týmu, Yvesem Mattonem.
Otázka: Co tyto úvodní testy znamenají pro tým?Yves Matton: Je to jedna z hlavních fází projektu této velikosti. Čas určený na designovou fázi byl velmi těsný. Díky svým znalostem a zkušenostem odvedl tým fantastickou práci v návrhu auta na základě nových pravidel. Když vidím, že naše World Rally Car auto začíná s testy podle plánu a dokončilo je bez nějakých větších problémů, tak si můžeme vzít nějaký čas na potvrzení nadcházejících milníků. Ještě jednou, to, co muži a ženy v Citroën Racing dosáhli, je docela výjimečné.
O: Jaké jsou vaše dojmy, když jste auto viděl v pohybu?YM: Je to velmi blízko tomu, co jsme si představovali, když jsme začali mluvit o nových předpisech, jejichž hlavním cílem bylo udělat auta spektakulárnějšími. Všechny faktory, které jsme chtěli zlepšit - hluk, pocit rychlosti a agresivní design - jsou zlepšeny, ačkoliv šlo pouze o úplně první výjezd auta! Myslím, že fanoušci rally budou mít rádi tuto novou generaci WRC aut.
O: Možná, že to nebyl jeden z bodů, kterému by se přikládala nejvyšší váha, ale tato auta jsou také bezpečnější...YM: FIA pracuje na zlepšení bezpečnosti už mnoho let a my tento přístup podporujeme. Z toho, co víme, tak jsme vždy v této oblasti byli trochu průkopníky, i když to znamenalo uvalení dodatečných restrikcí na nás samotné. S tímto autem tomu nebude jinak, když bude ještě bezpečnější než jeho předchůdce.
O: Představuje pro vás to, že jste v posledních několika letech závodili na okruzích, výhodu nebo nevýhodu?YM: Nikdy jsme se nějak zvlášť od WRC neodloučili a konstantně jsme doplňovali naše znalosti. Náš WTCC program bude bonus, protože nám umožní mít rozdílný přístup. Předtím jsme neměli v podstatě žádné reálné zkušenosti s aerodynamikou. Teď je to oblast, ve které máme skutečně odborné znalosti. Podobně s motorem, máme agregát, který jezdí už více než dva roky s podobnou úrovní výkonu a životností jako ty, které jsou stanoveny ve WRC. Všechno toto bude prospěšné ve zbytku vývojových prací a až pak přijde na jízdu s autem.
O: Jaké jsou další klíčové fáze tohoto projektu?YM: Budeme pokračovat s testy na šotolině a pak začneme s testy na asfaltu. Jednou z klíčových věcí bude bod, ve kterém stanovíme technickou definici, podle které budeme stavět auta, která budou závodit v roce 2017.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.