Citroën Racing dokončil podle plánu svoje první testy nového auta pro příští sezonu World Rally Championship. Testovalo se v okolí Château de Lastours a pak ve Fontjoncouse, za volantem byl Kris Meeke a nejednalo se o žádný shakedown, ale už první testy spolehlivosti a rychlosti nového speciálu. Novým technickým ředitelem týmu Citroën Racing se stal Laurent Fregosi. Citroën teď na svých stránkách přidal zajímavý rozhovor se šéfem týmu, Yvesem Mattonem.
Otázka: Co tyto úvodní testy znamenají pro tým?Yves Matton: Je to jedna z hlavních fází projektu této velikosti. Čas určený na designovou fázi byl velmi těsný. Díky svým znalostem a zkušenostem odvedl tým fantastickou práci v návrhu auta na základě nových pravidel. Když vidím, že naše World Rally Car auto začíná s testy podle plánu a dokončilo je bez nějakých větších problémů, tak si můžeme vzít nějaký čas na potvrzení nadcházejících milníků. Ještě jednou, to, co muži a ženy v Citroën Racing dosáhli, je docela výjimečné.
O: Jaké jsou vaše dojmy, když jste auto viděl v pohybu?YM: Je to velmi blízko tomu, co jsme si představovali, když jsme začali mluvit o nových předpisech, jejichž hlavním cílem bylo udělat auta spektakulárnějšími. Všechny faktory, které jsme chtěli zlepšit - hluk, pocit rychlosti a agresivní design - jsou zlepšeny, ačkoliv šlo pouze o úplně první výjezd auta! Myslím, že fanoušci rally budou mít rádi tuto novou generaci WRC aut.
O: Možná, že to nebyl jeden z bodů, kterému by se přikládala nejvyšší váha, ale tato auta jsou také bezpečnější...YM: FIA pracuje na zlepšení bezpečnosti už mnoho let a my tento přístup podporujeme. Z toho, co víme, tak jsme vždy v této oblasti byli trochu průkopníky, i když to znamenalo uvalení dodatečných restrikcí na nás samotné. S tímto autem tomu nebude jinak, když bude ještě bezpečnější než jeho předchůdce.
O: Představuje pro vás to, že jste v posledních několika letech závodili na okruzích, výhodu nebo nevýhodu?YM: Nikdy jsme se nějak zvlášť od WRC neodloučili a konstantně jsme doplňovali naše znalosti. Náš WTCC program bude bonus, protože nám umožní mít rozdílný přístup. Předtím jsme neměli v podstatě žádné reálné zkušenosti s aerodynamikou. Teď je to oblast, ve které máme skutečně odborné znalosti. Podobně s motorem, máme agregát, který jezdí už více než dva roky s podobnou úrovní výkonu a životností jako ty, které jsou stanoveny ve WRC. Všechno toto bude prospěšné ve zbytku vývojových prací a až pak přijde na jízdu s autem.
O: Jaké jsou další klíčové fáze tohoto projektu?YM: Budeme pokračovat s testy na šotolině a pak začneme s testy na asfaltu. Jednou z klíčových věcí bude bod, ve kterém stanovíme technickou definici, podle které budeme stavět auta, která budou závodit v roce 2017.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?