Citroën Racing dokončil podle plánu svoje první testy nového auta pro příští sezonu World Rally Championship. Testovalo se v okolí Château de Lastours a pak ve Fontjoncouse, za volantem byl Kris Meeke a nejednalo se o žádný shakedown, ale už první testy spolehlivosti a rychlosti nového speciálu. Novým technickým ředitelem týmu Citroën Racing se stal Laurent Fregosi. Citroën teď na svých stránkách přidal zajímavý rozhovor se šéfem týmu, Yvesem Mattonem.
Otázka: Co tyto úvodní testy znamenají pro tým?Yves Matton: Je to jedna z hlavních fází projektu této velikosti. Čas určený na designovou fázi byl velmi těsný. Díky svým znalostem a zkušenostem odvedl tým fantastickou práci v návrhu auta na základě nových pravidel. Když vidím, že naše World Rally Car auto začíná s testy podle plánu a dokončilo je bez nějakých větších problémů, tak si můžeme vzít nějaký čas na potvrzení nadcházejících milníků. Ještě jednou, to, co muži a ženy v Citroën Racing dosáhli, je docela výjimečné.
O: Jaké jsou vaše dojmy, když jste auto viděl v pohybu?YM: Je to velmi blízko tomu, co jsme si představovali, když jsme začali mluvit o nových předpisech, jejichž hlavním cílem bylo udělat auta spektakulárnějšími. Všechny faktory, které jsme chtěli zlepšit - hluk, pocit rychlosti a agresivní design - jsou zlepšeny, ačkoliv šlo pouze o úplně první výjezd auta! Myslím, že fanoušci rally budou mít rádi tuto novou generaci WRC aut.
O: Možná, že to nebyl jeden z bodů, kterému by se přikládala nejvyšší váha, ale tato auta jsou také bezpečnější...YM: FIA pracuje na zlepšení bezpečnosti už mnoho let a my tento přístup podporujeme. Z toho, co víme, tak jsme vždy v této oblasti byli trochu průkopníky, i když to znamenalo uvalení dodatečných restrikcí na nás samotné. S tímto autem tomu nebude jinak, když bude ještě bezpečnější než jeho předchůdce.
O: Představuje pro vás to, že jste v posledních několika letech závodili na okruzích, výhodu nebo nevýhodu?YM: Nikdy jsme se nějak zvlášť od WRC neodloučili a konstantně jsme doplňovali naše znalosti. Náš WTCC program bude bonus, protože nám umožní mít rozdílný přístup. Předtím jsme neměli v podstatě žádné reálné zkušenosti s aerodynamikou. Teď je to oblast, ve které máme skutečně odborné znalosti. Podobně s motorem, máme agregát, který jezdí už více než dva roky s podobnou úrovní výkonu a životností jako ty, které jsou stanoveny ve WRC. Všechno toto bude prospěšné ve zbytku vývojových prací a až pak přijde na jízdu s autem.
O: Jaké jsou další klíčové fáze tohoto projektu?YM: Budeme pokračovat s testy na šotolině a pak začneme s testy na asfaltu. Jednou z klíčových věcí bude bod, ve kterém stanovíme technickou definici, podle které budeme stavět auta, která budou závodit v roce 2017.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.