Citroën Racing dokončil podle plánu svoje první testy nového auta pro příští sezonu World Rally Championship. Testovalo se v okolí Château de Lastours a pak ve Fontjoncouse, za volantem byl Kris Meeke a nejednalo se o žádný shakedown, ale už první testy spolehlivosti a rychlosti nového speciálu. Novým technickým ředitelem týmu Citroën Racing se stal Laurent Fregosi. Citroën teď na svých stránkách přidal zajímavý rozhovor se šéfem týmu, Yvesem Mattonem.
Otázka: Co tyto úvodní testy znamenají pro tým?Yves Matton: Je to jedna z hlavních fází projektu této velikosti. Čas určený na designovou fázi byl velmi těsný. Díky svým znalostem a zkušenostem odvedl tým fantastickou práci v návrhu auta na základě nových pravidel. Když vidím, že naše World Rally Car auto začíná s testy podle plánu a dokončilo je bez nějakých větších problémů, tak si můžeme vzít nějaký čas na potvrzení nadcházejících milníků. Ještě jednou, to, co muži a ženy v Citroën Racing dosáhli, je docela výjimečné.
O: Jaké jsou vaše dojmy, když jste auto viděl v pohybu?YM: Je to velmi blízko tomu, co jsme si představovali, když jsme začali mluvit o nových předpisech, jejichž hlavním cílem bylo udělat auta spektakulárnějšími. Všechny faktory, které jsme chtěli zlepšit - hluk, pocit rychlosti a agresivní design - jsou zlepšeny, ačkoliv šlo pouze o úplně první výjezd auta! Myslím, že fanoušci rally budou mít rádi tuto novou generaci WRC aut.
O: Možná, že to nebyl jeden z bodů, kterému by se přikládala nejvyšší váha, ale tato auta jsou také bezpečnější...YM: FIA pracuje na zlepšení bezpečnosti už mnoho let a my tento přístup podporujeme. Z toho, co víme, tak jsme vždy v této oblasti byli trochu průkopníky, i když to znamenalo uvalení dodatečných restrikcí na nás samotné. S tímto autem tomu nebude jinak, když bude ještě bezpečnější než jeho předchůdce.
O: Představuje pro vás to, že jste v posledních několika letech závodili na okruzích, výhodu nebo nevýhodu?YM: Nikdy jsme se nějak zvlášť od WRC neodloučili a konstantně jsme doplňovali naše znalosti. Náš WTCC program bude bonus, protože nám umožní mít rozdílný přístup. Předtím jsme neměli v podstatě žádné reálné zkušenosti s aerodynamikou. Teď je to oblast, ve které máme skutečně odborné znalosti. Podobně s motorem, máme agregát, který jezdí už více než dva roky s podobnou úrovní výkonu a životností jako ty, které jsou stanoveny ve WRC. Všechno toto bude prospěšné ve zbytku vývojových prací a až pak přijde na jízdu s autem.
O: Jaké jsou další klíčové fáze tohoto projektu?YM: Budeme pokračovat s testy na šotolině a pak začneme s testy na asfaltu. Jednou z klíčových věcí bude bod, ve kterém stanovíme technickou definici, podle které budeme stavět auta, která budou závodit v roce 2017.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.