Citroën dokončil první testy auta WRC pro rok 2017, jak je spokojen Matton?

Yves Matton, šéf Citroën Racing
Yves Matton, šéf Citroën Racing, foto: Citroën Racing
iM2 20. dubna 2016 12:14
Sdílej:

Citroën Racing dokončil podle plánu svoje první testy nového auta pro příští sezonu World Rally Championship. Testovalo se v okolí Château de Lastours a pak ve Fontjoncouse, za volantem byl Kris Meeke a nejednalo se o žádný shakedown, ale už první testy spolehlivosti a rychlosti nového speciálu. Novým technickým ředitelem týmu Citroën Racing se stal Laurent Fregosi. Citroën teď na svých stránkách přidal zajímavý rozhovor se šéfem týmu, Yvesem Mattonem.

Otázka: Co tyto úvodní testy znamenají pro tým?Yves Matton: Je to jedna z hlavních fází projektu této velikosti. Čas určený na designovou fázi byl velmi těsný. Díky svým znalostem a zkušenostem odvedl tým fantastickou práci v návrhu auta na základě nových pravidel. Když vidím, že naše World Rally Car auto začíná s testy podle plánu a dokončilo je bez nějakých větších problémů, tak si můžeme vzít nějaký čas na potvrzení nadcházejících milníků. Ještě jednou, to, co muži a ženy v Citroën Racing dosáhli, je docela výjimečné.

O: Jaké jsou vaše dojmy, když jste auto viděl v pohybu?YM: Je to velmi blízko tomu, co jsme si představovali, když jsme začali mluvit o nových předpisech, jejichž hlavním cílem bylo udělat auta spektakulárnějšími. Všechny faktory, které jsme chtěli zlepšit - hluk, pocit rychlosti a agresivní design - jsou zlepšeny, ačkoliv šlo pouze o úplně první výjezd auta! Myslím, že fanoušci rally budou mít rádi tuto novou generaci WRC aut.

O: Možná, že to nebyl jeden z bodů, kterému by se přikládala nejvyšší váha, ale tato auta jsou také bezpečnější...YM: FIA pracuje na zlepšení bezpečnosti už mnoho let a my tento přístup podporujeme. Z toho, co víme, tak jsme vždy v této oblasti byli trochu průkopníky, i když to znamenalo uvalení dodatečných restrikcí na nás samotné. S tímto autem tomu nebude jinak, když bude ještě bezpečnější než jeho předchůdce.

O: Představuje pro vás to, že jste v posledních několika letech závodili na okruzích, výhodu nebo nevýhodu?YM: Nikdy jsme se nějak zvlášť od WRC neodloučili a konstantně jsme doplňovali naše znalosti. Náš WTCC program bude bonus, protože nám umožní mít rozdílný přístup. Předtím jsme neměli v podstatě žádné reálné zkušenosti s aerodynamikou. Teď je to oblast, ve které máme skutečně odborné znalosti. Podobně s motorem, máme agregát, který jezdí už více než dva roky s podobnou úrovní výkonu a životností jako ty, které jsou stanoveny ve WRC. Všechno toto bude prospěšné ve zbytku vývojových prací a až pak přijde na jízdu s autem. 

O: Jaké jsou další klíčové fáze tohoto projektu?YM: Budeme pokračovat s testy na šotolině a pak začneme s testy na asfaltu. Jednou z klíčových věcí bude bod, ve kterém stanovíme technickou definici, podle které budeme stavět auta, která budou závodit v roce 2017.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.