Závodní inženýr Andrease Mikkelsena, Richard Browne, dostal tři otázky. Proč je Nor na sněhu tak rychlý? Vloni Andreas s Latvalou ve Švédsku bojoval o vítězství v soutěži, nakonec měl navrch Fin.
Otázka: Zdá se, že ve Švédsku má Andreas Mikkelsen největší šanci na to, aby vyhrál svoji první rally ve WRC. Vy jste jeho závodním inženýrem, řekněte nám, jak se na splnění tohoto cíle připravoval?Richard Browne: Jsem si jistý tím, že spousta lidí má za to, že to pro Andrease a Olu může být velkolepá rally. Neměli bychom ale zapomínat na to, že třetí místo z Monte Carla znamená, že pojedeme jako třetí na trati. Vzhledem k tomu, kolik sněhu minulý týden nasněžilo, tak by měli mít výhodu spíše později startující jezdci.
Příprava na soutěž probíhala jako obvykle. Ihned po Rally Monte Carlo jsme prodiskutovali základní varianty nastavení a také jsme pečlivě analyzovali Rally Sweden 2014. Také jsme sledovali onboardové záběry.
O: Co dělá Andrease, z pohledu inženýra, ve Švédsku tak silným?RB: Protože je z Norska, je pro něj jízda na sněhu a letu něčím obvyklým. Můžete jej jednoduše posadit do WRC v konfiguraci pro sníh a bude okamžitě rychlý. Zvládá ale všechny povrchy, vloni stál pětkrát na podium. Přitom se měřil se Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a jinými.
I ve Švédsku bude mít Andreas k dispozici 'jen' loňské Polo R WRC
Získal tři druhá místa - jedno na sněhu, jedno na šotolině a jedno na asfaltu. Takže je rychlý na všech druzích povrchů.
O: Očekávání před Švédskem jsou obrovská. Co můžete jako inženýr s jezdcem udělat, abyste tato očekávání zvládli?RB: Od poloviny loňské sezony jezdil Andreas pravidelně na čele, takže si na tlak a vysoká očekávání již dobře zvykl. U Volkswagenu v předešlých dvou letech získal sebevědomí. Během rally myslíme etapu po etapě.
Pracujeme společně na volbě pneumatik a na úpravách v nastavení. Pořád se díváme dopředu. Jsou zde jenom malé rozdíly, analýzu provádíme již během spojovacích etap přes telefon. Avšak když přijedeme do Švédska, tak se o Andrease media zajímají více než kdekoliv jinde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?