Inženýr Mikkelsena: Může Andreas ve Švédsku vyhrát?

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. února 2015 15:27
Sdílej:

Závodní inženýr Andrease Mikkelsena, Richard Browne, dostal tři otázky. Proč je Nor na sněhu tak rychlý? Vloni Andreas s Latvalou ve Švédsku bojoval o vítězství v soutěži, nakonec měl navrch Fin.

Otázka: Zdá se, že ve Švédsku má Andreas Mikkelsen největší šanci na to, aby vyhrál svoji první rally ve WRC. Vy jste jeho závodním inženýrem, řekněte nám, jak se na splnění tohoto cíle připravoval?Richard Browne: Jsem si jistý tím, že spousta lidí má za to, že to pro Andrease a Olu může být velkolepá rally. Neměli bychom ale zapomínat na to, že třetí místo z Monte Carla znamená, že pojedeme jako třetí na trati. Vzhledem k tomu, kolik sněhu minulý týden nasněžilo, tak by měli mít výhodu spíše později startující jezdci.

Příprava na soutěž probíhala jako obvykle. Ihned po Rally Monte Carlo jsme prodiskutovali základní varianty nastavení a také jsme pečlivě analyzovali Rally Sweden 2014. Také jsme sledovali onboardové záběry.

O: Co dělá Andrease, z pohledu inženýra, ve Švédsku tak silným?RB: Protože je z Norska, je pro něj jízda na sněhu a letu něčím obvyklým. Můžete jej jednoduše posadit do WRC v konfiguraci pro sníh a bude okamžitě rychlý. Zvládá ale všechny povrchy, vloni stál pětkrát na podium. Přitom se měřil se Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a jinými.

I ve Švédsku bude mít Andreas k dispozici 'jen' loňské Polo R WRC 

Získal tři druhá místa - jedno na sněhu, jedno na šotolině a jedno na asfaltu. Takže je rychlý na všech druzích povrchů.

O: Očekávání před Švédskem jsou obrovská. Co můžete jako inženýr s jezdcem udělat, abyste tato očekávání zvládli?RB: Od poloviny loňské sezony jezdil Andreas pravidelně na čele, takže si na tlak a vysoká očekávání již dobře zvykl. U Volkswagenu v předešlých dvou letech získal sebevědomí. Během rally myslíme etapu po etapě.

Pracujeme společně na volbě pneumatik a na úpravách v nastavení. Pořád se díváme dopředu. Jsou zde jenom malé rozdíly, analýzu provádíme již během spojovacích etap přes telefon. Avšak když přijedeme do Švédska, tak se o Andrease media zajímají více než kdekoliv jinde. 

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.