Inženýr Mikkelsena: Může Andreas ve Švédsku vyhrát?

Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola
Mikkelsen, Andreas - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 11. února 2015 15:27
Sdílej:

Závodní inženýr Andrease Mikkelsena, Richard Browne, dostal tři otázky. Proč je Nor na sněhu tak rychlý? Vloni Andreas s Latvalou ve Švédsku bojoval o vítězství v soutěži, nakonec měl navrch Fin.

Otázka: Zdá se, že ve Švédsku má Andreas Mikkelsen největší šanci na to, aby vyhrál svoji první rally ve WRC. Vy jste jeho závodním inženýrem, řekněte nám, jak se na splnění tohoto cíle připravoval?Richard Browne: Jsem si jistý tím, že spousta lidí má za to, že to pro Andrease a Olu může být velkolepá rally. Neměli bychom ale zapomínat na to, že třetí místo z Monte Carla znamená, že pojedeme jako třetí na trati. Vzhledem k tomu, kolik sněhu minulý týden nasněžilo, tak by měli mít výhodu spíše později startující jezdci.

Příprava na soutěž probíhala jako obvykle. Ihned po Rally Monte Carlo jsme prodiskutovali základní varianty nastavení a také jsme pečlivě analyzovali Rally Sweden 2014. Také jsme sledovali onboardové záběry.

O: Co dělá Andrease, z pohledu inženýra, ve Švédsku tak silným?RB: Protože je z Norska, je pro něj jízda na sněhu a letu něčím obvyklým. Můžete jej jednoduše posadit do WRC v konfiguraci pro sníh a bude okamžitě rychlý. Zvládá ale všechny povrchy, vloni stál pětkrát na podium. Přitom se měřil se Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a jinými.

I ve Švédsku bude mít Andreas k dispozici 'jen' loňské Polo R WRC 

Získal tři druhá místa - jedno na sněhu, jedno na šotolině a jedno na asfaltu. Takže je rychlý na všech druzích povrchů.

O: Očekávání před Švédskem jsou obrovská. Co můžete jako inženýr s jezdcem udělat, abyste tato očekávání zvládli?RB: Od poloviny loňské sezony jezdil Andreas pravidelně na čele, takže si na tlak a vysoká očekávání již dobře zvykl. U Volkswagenu v předešlých dvou letech získal sebevědomí. Během rally myslíme etapu po etapě.

Pracujeme společně na volbě pneumatik a na úpravách v nastavení. Pořád se díváme dopředu. Jsou zde jenom malé rozdíly, analýzu provádíme již během spojovacích etap přes telefon. Avšak když přijedeme do Švédska, tak se o Andrease media zajímají více než kdekoliv jinde. 

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?