Závodní inženýr Andrease Mikkelsena, Richard Browne, dostal tři otázky. Proč je Nor na sněhu tak rychlý? Vloni Andreas s Latvalou ve Švédsku bojoval o vítězství v soutěži, nakonec měl navrch Fin.
Otázka: Zdá se, že ve Švédsku má Andreas Mikkelsen největší šanci na to, aby vyhrál svoji první rally ve WRC. Vy jste jeho závodním inženýrem, řekněte nám, jak se na splnění tohoto cíle připravoval?Richard Browne: Jsem si jistý tím, že spousta lidí má za to, že to pro Andrease a Olu může být velkolepá rally. Neměli bychom ale zapomínat na to, že třetí místo z Monte Carla znamená, že pojedeme jako třetí na trati. Vzhledem k tomu, kolik sněhu minulý týden nasněžilo, tak by měli mít výhodu spíše později startující jezdci.
Příprava na soutěž probíhala jako obvykle. Ihned po Rally Monte Carlo jsme prodiskutovali základní varianty nastavení a také jsme pečlivě analyzovali Rally Sweden 2014. Také jsme sledovali onboardové záběry.
O: Co dělá Andrease, z pohledu inženýra, ve Švédsku tak silným?RB: Protože je z Norska, je pro něj jízda na sněhu a letu něčím obvyklým. Můžete jej jednoduše posadit do WRC v konfiguraci pro sníh a bude okamžitě rychlý. Zvládá ale všechny povrchy, vloni stál pětkrát na podium. Přitom se měřil se Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a jinými.
I ve Švédsku bude mít Andreas k dispozici 'jen' loňské Polo R WRC
Získal tři druhá místa - jedno na sněhu, jedno na šotolině a jedno na asfaltu. Takže je rychlý na všech druzích povrchů.
O: Očekávání před Švédskem jsou obrovská. Co můžete jako inženýr s jezdcem udělat, abyste tato očekávání zvládli?RB: Od poloviny loňské sezony jezdil Andreas pravidelně na čele, takže si na tlak a vysoká očekávání již dobře zvykl. U Volkswagenu v předešlých dvou letech získal sebevědomí. Během rally myslíme etapu po etapě.
Pracujeme společně na volbě pneumatik a na úpravách v nastavení. Pořád se díváme dopředu. Jsou zde jenom malé rozdíly, analýzu provádíme již během spojovacích etap přes telefon. Avšak když přijedeme do Švédska, tak se o Andrease media zajímají více než kdekoliv jinde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.