Francouz, Eric Camilli, byl vybrán týmem Toyota jako mladík do jejich programu. Francouz nechce důvěru do něj vloženou zklamat a hodlá na sobě usilovně pracovat.
V posledních dvou letech nabrala kariéra 27 letého Erica Camilliho raketový vzestup. Na konci sezony 2012 dostal cenu pro mladého jezdce. Rally začal pravidelně jezdit až v roce 2013. Na podzim dojel na Critérium des Cévennes na 6. místě s Citroënem DS3 R3. Další zlom v jeho kariéře přišel v roce 2014 na Rallye d'Antibes, kde jel poprvé s vozem s pohonem obou náprav - Peugeotem 207 S2000.
Na závěr loňského roku dojel 4. na Tour de Corse v rámci ERC, skvěle jezdil také v 208 Rally Cupu a v rámci WRC3 se představil v Německu a Francii. Raketový vzestup pokračoval i na letošní Rally Monte Carlo, kde jel v rámci WRC2 na cestě za 4. místem vyhrál 6 rychlostních testů. V následujícím týdnu jej Toyota oznámila jako svého testovacího a vývojového jezdce zařazeného do jejich juniorského programu.
Otázka: Ericu, byl jste jmenován testovacím jezdcem Toyoty, jaké to je?Eric Camilli: První kontakt s Toyotou přišel na konci října během testu. Kromě mě na něm byli i Stéphane Lefebvre, Kevin Abbring, Pontus Tidemand a Teemu Suninen. Proběhlo to dobře, dal jsem do toho vše a očividně to zaujalo tým. Také mi zřejmě pomohlo, že Kevin Abbring podepsal s Hyundai.
Jsem moc šťastný. Je pro mě ctí podepsat smlouvu s největším výrobcem aut na světě. Z toho, co se mi všechno poslední dobou přihodilo, jsem trošku překvapený. Nemám s rally vlastně ani dva roky zkušeností. Teprve v 25 jsem začal aktivně závodit. Všechno se to seběhlo tak rychle, ale udělám vše proto, abych uspěl, budu tvrdě pracovat.
O: Jaký je Váš program pro sezonu 2015?EC: Především pojedu s pomocí Toyoty v šampionátu WRC2 s Fordem Fiesta R5. A pak samozřejmě budu testovat Yaris WRC. Testy jsou v plánu na asfaltu i na šotolině, mými kolegy jsou Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm. Doufám, že se od nich hodně naučím, mají tolik zkušeností.
Stéphane mi blahopřál už po loňské Tour de Corse, je to sympatický chlapík, je hodně otevřený. Toyota se chce se mnou zaměřit na budoucnost. Budu tvrdě pracovat, abych je nezklamal. Nehodlám usnout na vavřínech, vždyť vlastně žádné ani nemám...
O: Na Vašem úspěchu má podíl i Francouzská federace, ne?EC: Ano, FFSA patří velký dík. Díky jejich podpoře jsem odjel spoutu soutěží. Oni podporují mladíky jako mě, Lefebvra, Gilberta nebo Rossela. Pro mě je to skvělý pocit. Moje cesta nebyla tak dlouhá. Letos mě čeká rok učení, zvláště pak na šotolině. Se čtyřkolkou to bude docela odlišné od toho, co jsem předtím zažíval s Peugeotem 208 R2.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?