Francouz, Eric Camilli, byl vybrán týmem Toyota jako mladík do jejich programu. Francouz nechce důvěru do něj vloženou zklamat a hodlá na sobě usilovně pracovat.
V posledních dvou letech nabrala kariéra 27 letého Erica Camilliho raketový vzestup. Na konci sezony 2012 dostal cenu pro mladého jezdce. Rally začal pravidelně jezdit až v roce 2013. Na podzim dojel na Critérium des Cévennes na 6. místě s Citroënem DS3 R3. Další zlom v jeho kariéře přišel v roce 2014 na Rallye d'Antibes, kde jel poprvé s vozem s pohonem obou náprav - Peugeotem 207 S2000.
Na závěr loňského roku dojel 4. na Tour de Corse v rámci ERC, skvěle jezdil také v 208 Rally Cupu a v rámci WRC3 se představil v Německu a Francii. Raketový vzestup pokračoval i na letošní Rally Monte Carlo, kde jel v rámci WRC2 na cestě za 4. místem vyhrál 6 rychlostních testů. V následujícím týdnu jej Toyota oznámila jako svého testovacího a vývojového jezdce zařazeného do jejich juniorského programu.
Otázka: Ericu, byl jste jmenován testovacím jezdcem Toyoty, jaké to je?Eric Camilli: První kontakt s Toyotou přišel na konci října během testu. Kromě mě na něm byli i Stéphane Lefebvre, Kevin Abbring, Pontus Tidemand a Teemu Suninen. Proběhlo to dobře, dal jsem do toho vše a očividně to zaujalo tým. Také mi zřejmě pomohlo, že Kevin Abbring podepsal s Hyundai.
Jsem moc šťastný. Je pro mě ctí podepsat smlouvu s největším výrobcem aut na světě. Z toho, co se mi všechno poslední dobou přihodilo, jsem trošku překvapený. Nemám s rally vlastně ani dva roky zkušeností. Teprve v 25 jsem začal aktivně závodit. Všechno se to seběhlo tak rychle, ale udělám vše proto, abych uspěl, budu tvrdě pracovat.
O: Jaký je Váš program pro sezonu 2015?EC: Především pojedu s pomocí Toyoty v šampionátu WRC2 s Fordem Fiesta R5. A pak samozřejmě budu testovat Yaris WRC. Testy jsou v plánu na asfaltu i na šotolině, mými kolegy jsou Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm. Doufám, že se od nich hodně naučím, mají tolik zkušeností.
Stéphane mi blahopřál už po loňské Tour de Corse, je to sympatický chlapík, je hodně otevřený. Toyota se chce se mnou zaměřit na budoucnost. Budu tvrdě pracovat, abych je nezklamal. Nehodlám usnout na vavřínech, vždyť vlastně žádné ani nemám...
O: Na Vašem úspěchu má podíl i Francouzská federace, ne?EC: Ano, FFSA patří velký dík. Díky jejich podpoře jsem odjel spoutu soutěží. Oni podporují mladíky jako mě, Lefebvra, Gilberta nebo Rossela. Pro mě je to skvělý pocit. Moje cesta nebyla tak dlouhá. Letos mě čeká rok učení, zvláště pak na šotolině. Se čtyřkolkou to bude docela odlišné od toho, co jsem předtím zažíval s Peugeotem 208 R2.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.