Další zázrak z Francie - Camilli po pouhých dvou letech soutěžení juniorem Toyoty

Toyota Motorsport GmbH
Toyota Motorsport GmbH, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 1. února 2015 0:15
Sdílej:

Francouz, Eric Camilli, byl vybrán týmem Toyota jako mladík do jejich programu. Francouz nechce důvěru do něj vloženou zklamat a hodlá na sobě usilovně pracovat.

V posledních dvou letech nabrala kariéra 27 letého Erica Camilliho raketový vzestup. Na konci sezony 2012 dostal cenu pro mladého jezdce. Rally začal pravidelně jezdit až v roce 2013. Na podzim dojel na Critérium des Cévennes na 6. místě s Citroënem DS3 R3. Další zlom v jeho kariéře přišel v roce 2014 na Rallye d'Antibes, kde jel poprvé s vozem s pohonem obou náprav - Peugeotem 207 S2000.

Na závěr loňského roku dojel 4. na Tour de Corse v rámci ERC, skvěle jezdil také v 208 Rally Cupu a v rámci WRC3 se představil v Německu a Francii. Raketový vzestup pokračoval i na letošní Rally Monte Carlo, kde jel v rámci WRC2 na cestě za 4. místem vyhrál 6 rychlostních testů. V následujícím týdnu jej Toyota oznámila jako svého testovacího a vývojového jezdce zařazeného do jejich juniorského programu.

Otázka: Ericu, byl jste jmenován testovacím jezdcem Toyoty, jaké to je?Eric Camilli: První kontakt s Toyotou přišel na konci října během testu. Kromě mě na něm byli i Stéphane Lefebvre, Kevin Abbring, Pontus Tidemand a Teemu Suninen. Proběhlo to dobře, dal jsem do toho vše a očividně to zaujalo tým. Také mi zřejmě pomohlo, že Kevin Abbring podepsal s Hyundai. 

Jsem moc šťastný. Je pro mě ctí podepsat smlouvu s největším výrobcem aut na světě. Z toho, co se mi všechno poslední dobou přihodilo, jsem trošku překvapený. Nemám s rally vlastně ani dva roky zkušeností. Teprve v 25 jsem začal aktivně závodit. Všechno se to seběhlo tak rychle, ale udělám vše proto, abych uspěl, budu tvrdě pracovat.

O: Jaký je Váš program pro sezonu 2015?EC: Především pojedu s pomocí Toyoty v šampionátu WRC2 s Fordem Fiesta R5. A pak samozřejmě budu testovat Yaris WRC. Testy jsou v plánu na asfaltu i na šotolině, mými kolegy jsou Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm. Doufám, že se od nich hodně naučím, mají tolik zkušeností. 

Stéphane mi blahopřál už po loňské Tour de Corse, je to sympatický chlapík, je hodně otevřený. Toyota se chce se mnou zaměřit na budoucnost. Budu tvrdě pracovat, abych je nezklamal. Nehodlám usnout na vavřínech, vždyť vlastně žádné ani nemám...

O: Na Vašem úspěchu má podíl i Francouzská federace, ne?EC: Ano, FFSA patří velký dík. Díky jejich podpoře jsem odjel spoutu soutěží. Oni podporují mladíky jako mě, Lefebvra, Gilberta nebo Rossela. Pro mě je to skvělý pocit. Moje cesta nebyla tak dlouhá. Letos mě čeká rok učení, zvláště pak na šotolině. Se čtyřkolkou to bude docela odlišné od toho, co jsem předtím zažíval s Peugeotem 208 R2.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.