Francouz, Eric Camilli, byl vybrán týmem Toyota jako mladík do jejich programu. Francouz nechce důvěru do něj vloženou zklamat a hodlá na sobě usilovně pracovat.
V posledních dvou letech nabrala kariéra 27 letého Erica Camilliho raketový vzestup. Na konci sezony 2012 dostal cenu pro mladého jezdce. Rally začal pravidelně jezdit až v roce 2013. Na podzim dojel na Critérium des Cévennes na 6. místě s Citroënem DS3 R3. Další zlom v jeho kariéře přišel v roce 2014 na Rallye d'Antibes, kde jel poprvé s vozem s pohonem obou náprav - Peugeotem 207 S2000.
Na závěr loňského roku dojel 4. na Tour de Corse v rámci ERC, skvěle jezdil také v 208 Rally Cupu a v rámci WRC3 se představil v Německu a Francii. Raketový vzestup pokračoval i na letošní Rally Monte Carlo, kde jel v rámci WRC2 na cestě za 4. místem vyhrál 6 rychlostních testů. V následujícím týdnu jej Toyota oznámila jako svého testovacího a vývojového jezdce zařazeného do jejich juniorského programu.
Otázka: Ericu, byl jste jmenován testovacím jezdcem Toyoty, jaké to je?Eric Camilli: První kontakt s Toyotou přišel na konci října během testu. Kromě mě na něm byli i Stéphane Lefebvre, Kevin Abbring, Pontus Tidemand a Teemu Suninen. Proběhlo to dobře, dal jsem do toho vše a očividně to zaujalo tým. Také mi zřejmě pomohlo, že Kevin Abbring podepsal s Hyundai.
Jsem moc šťastný. Je pro mě ctí podepsat smlouvu s největším výrobcem aut na světě. Z toho, co se mi všechno poslední dobou přihodilo, jsem trošku překvapený. Nemám s rally vlastně ani dva roky zkušeností. Teprve v 25 jsem začal aktivně závodit. Všechno se to seběhlo tak rychle, ale udělám vše proto, abych uspěl, budu tvrdě pracovat.
O: Jaký je Váš program pro sezonu 2015?EC: Především pojedu s pomocí Toyoty v šampionátu WRC2 s Fordem Fiesta R5. A pak samozřejmě budu testovat Yaris WRC. Testy jsou v plánu na asfaltu i na šotolině, mými kolegy jsou Stéphane Sarrazin a Sebastian Lindholm. Doufám, že se od nich hodně naučím, mají tolik zkušeností.
Stéphane mi blahopřál už po loňské Tour de Corse, je to sympatický chlapík, je hodně otevřený. Toyota se chce se mnou zaměřit na budoucnost. Budu tvrdě pracovat, abych je nezklamal. Nehodlám usnout na vavřínech, vždyť vlastně žádné ani nemám...
O: Na Vašem úspěchu má podíl i Francouzská federace, ne?EC: Ano, FFSA patří velký dík. Díky jejich podpoře jsem odjel spoutu soutěží. Oni podporují mladíky jako mě, Lefebvra, Gilberta nebo Rossela. Pro mě je to skvělý pocit. Moje cesta nebyla tak dlouhá. Letos mě čeká rok učení, zvláště pak na šotolině. Se čtyřkolkou to bude docela odlišné od toho, co jsem předtím zažíval s Peugeotem 208 R2.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.