Samotný talent nestačí. Na to, aby se člověk dostal až na vrchol, tak se musí také hodně chtít a musí mít člověk i štěstí. Kris Meeke měl štěstí, když mu byla před letošní sezonou nabídnuta závodní sedačka.
Otázka: Pojďme se trochu podívat zpět na rok 2013 - po nehodě ve Finsku přišel další incident v Austrálii. To nebylo zrovna ideální pro dostání nabídky na tovární kokpit, ne?Kris Meeke: Ano, to bylo vše ostatní jen ne šťěstí. Když jsem byl zpět v Evropě, tak jsem si jednou vypnul mobil a přemýšlel. Věděl jsem, že můžu jet stejné tempo jako ti nejlepší, ale chyběly mi zkušenosti těch ostatních. Bylo mi jasné, že budu mít šanci jen s pořádným programem.
Takže jsem každý den volal Yvesi Mattonovi a nervoval ho. Řekl jsem mu, že bych se chtěl účastnit najíždění tratí na zbývajících soutěžích, že chci jako jezdec převzít každý rollout na testech, a nebo tam být jen jako divák. Chtěl jsem mu ukázat, že to opravdu chci a jak moc hladový jsem.
O: Chybí mladým jezdcům tento hlad?KM: Možná. Nikdo vám nic nedá. Musíte opradu ukázat, že chcete. Kdyby mi Yves [Matton] vloni po nehodě ve Finsku řekl, že musím do Austrálie běžet, abych se znova posadil do auta, tak bych si zbalil věci a vyrazil.
O: Vaše tvrdohlavost se vyplatila...KM: Po sezoně plné zklamání s Mikkem a Danim chtěl Citroën nový začátek. I když mluvili i s jinými jezdci, tak já jsem nepovolil a snažil jsem se vnutit. Yvesi Mattonovi jsem neuvěřitelně vděčný za to, že do mě vložil svoji důvěru a já můžu poprvé jet celou sezonu. To je neuvěřitelně důležité. Jen tak se může člověk rozvíjet. Vím, že mám v některých místech ještě potenciál a můžu jezdit ještě rychleji, ale také konstantněji.
O: Jaké ponaučení jste si vzal ze svého výletu v Německu, kdy jste měl vítězství už před zraky?KM: Zcela upřímně: Nic zvláštního. Vím, co bylo špatně. Musím tedy rychle zapracovat na tom, abych byl kompletnějším jezdcem. To znamená nejen se lépe naučit tratě a přesněji si psát rozpis, ale být s autem jeden muž. Ale především musím pochopit, jak se dojíždějí rally až do konce. Být rychlý vám nic nepřinese, když nejste také konstantní. Ale zároveň vám nic nepřinese konstantnost, když nejste rychlí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.