Meeke o svém angažmá: Mattonovi jsem volal každý den

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Citroën Racing
iM2 10. září 2014 20:42
Sdílej:

Samotný talent nestačí. Na to, aby se člověk dostal až na vrchol, tak se musí také hodně chtít a musí mít člověk i štěstí. Kris Meeke měl štěstí, když mu byla před letošní sezonou nabídnuta závodní sedačka.

Otázka: Pojďme se trochu podívat zpět na rok 2013 - po nehodě ve Finsku přišel další incident v Austrálii. To nebylo zrovna ideální pro dostání nabídky na tovární kokpit, ne?Kris Meeke: Ano, to bylo vše ostatní jen ne šťěstí. Když jsem byl zpět v Evropě, tak jsem si jednou vypnul mobil a přemýšlel. Věděl jsem, že můžu jet stejné tempo jako ti nejlepší, ale chyběly mi zkušenosti těch ostatních. Bylo mi jasné, že budu mít šanci jen s pořádným programem. 

Takže jsem každý den volal Yvesi Mattonovi a nervoval ho. Řekl jsem mu, že bych se chtěl účastnit najíždění tratí na zbývajících soutěžích, že chci jako jezdec převzít každý rollout na testech, a nebo tam být jen jako divák. Chtěl jsem mu ukázat, že to opravdu chci a jak moc hladový jsem.

O: Chybí mladým jezdcům tento hlad?KM: Možná. Nikdo vám nic nedá. Musíte opradu ukázat, že chcete. Kdyby mi Yves [Matton] vloni po nehodě ve Finsku řekl, že musím do Austrálie běžet, abych se znova posadil do auta, tak bych si zbalil věci a vyrazil.

O: Vaše tvrdohlavost se vyplatila...KM: Po sezoně plné zklamání s Mikkem a Danim chtěl Citroën nový začátek. I když mluvili i s jinými jezdci, tak já jsem nepovolil a snažil jsem se vnutit. Yvesi Mattonovi jsem neuvěřitelně vděčný za to, že do mě vložil svoji důvěru a já můžu poprvé jet celou sezonu. To je neuvěřitelně důležité. Jen tak se může člověk rozvíjet. Vím, že mám v některých místech ještě potenciál a můžu jezdit ještě rychleji, ale také konstantněji.

O: Jaké ponaučení jste si vzal ze svého výletu v Německu, kdy jste měl vítězství už před zraky?KM: Zcela upřímně: Nic zvláštního. Vím, co bylo špatně. Musím tedy rychle zapracovat na tom, abych byl kompletnějším jezdcem. To znamená nejen se lépe naučit tratě a přesněji si psát rozpis, ale být s autem jeden muž. Ale především musím pochopit, jak se dojíždějí rally až do konce. Být rychlý vám nic nepřinese, když nejste také konstantní. Ale zároveň vám nic nepřinese konstantnost, když nejste rychlí.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.