Samotný talent nestačí. Na to, aby se člověk dostal až na vrchol, tak se musí také hodně chtít a musí mít člověk i štěstí. Kris Meeke měl štěstí, když mu byla před letošní sezonou nabídnuta závodní sedačka.
Otázka: Pojďme se trochu podívat zpět na rok 2013 - po nehodě ve Finsku přišel další incident v Austrálii. To nebylo zrovna ideální pro dostání nabídky na tovární kokpit, ne?Kris Meeke: Ano, to bylo vše ostatní jen ne šťěstí. Když jsem byl zpět v Evropě, tak jsem si jednou vypnul mobil a přemýšlel. Věděl jsem, že můžu jet stejné tempo jako ti nejlepší, ale chyběly mi zkušenosti těch ostatních. Bylo mi jasné, že budu mít šanci jen s pořádným programem.
Takže jsem každý den volal Yvesi Mattonovi a nervoval ho. Řekl jsem mu, že bych se chtěl účastnit najíždění tratí na zbývajících soutěžích, že chci jako jezdec převzít každý rollout na testech, a nebo tam být jen jako divák. Chtěl jsem mu ukázat, že to opravdu chci a jak moc hladový jsem.
O: Chybí mladým jezdcům tento hlad?KM: Možná. Nikdo vám nic nedá. Musíte opradu ukázat, že chcete. Kdyby mi Yves [Matton] vloni po nehodě ve Finsku řekl, že musím do Austrálie běžet, abych se znova posadil do auta, tak bych si zbalil věci a vyrazil.
O: Vaše tvrdohlavost se vyplatila...KM: Po sezoně plné zklamání s Mikkem a Danim chtěl Citroën nový začátek. I když mluvili i s jinými jezdci, tak já jsem nepovolil a snažil jsem se vnutit. Yvesi Mattonovi jsem neuvěřitelně vděčný za to, že do mě vložil svoji důvěru a já můžu poprvé jet celou sezonu. To je neuvěřitelně důležité. Jen tak se může člověk rozvíjet. Vím, že mám v některých místech ještě potenciál a můžu jezdit ještě rychleji, ale také konstantněji.
O: Jaké ponaučení jste si vzal ze svého výletu v Německu, kdy jste měl vítězství už před zraky?KM: Zcela upřímně: Nic zvláštního. Vím, co bylo špatně. Musím tedy rychle zapracovat na tom, abych byl kompletnějším jezdcem. To znamená nejen se lépe naučit tratě a přesněji si psát rozpis, ale být s autem jeden muž. Ale především musím pochopit, jak se dojíždějí rally až do konce. Být rychlý vám nic nepřinese, když nejste také konstantní. Ale zároveň vám nic nepřinese konstantnost, když nejste rychlí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.