EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Již dvě sezóny v rally, má za sebou, sympatická mladá spolujezdkyně. Byla nám zafandit na letošní Stopě Valašské zimy a mě napadlo s ní udělat rozhovor.
Hledal jsem dlouho jak rozhovor začít a nechtěl jsem začít otázkou jak se dostala Jindra k rally, ale při pohledu do databáze mě napadla hned první otázka.
Jak se tak dívám do databáze, první rally a hned havárie a nebyla v roce 2012 jediná. J.Ž.: Je pravda, že to nebyl zrovna nejlepší vstup do rally. Rozhodně jsem si představovala, že můj první závod skončí až na cílové rampě. Bohužel odstoupení přišlo dříve, než bychom si přáli a hned po několika kilometrech jsme byli nuceni opustit výsledkové listiny.
Rally Vrchovina 2012
Co se na Rally Vrchovina 2012 přihodilo?
Zapříčinil to čelní náraz do stromu, kterého se v tom samém místě nevyvarovali i další jezdci. Z tak brzkého odstoupení jsem byla samozřejmě zklamaná, protože jsem si svůj první závod užívala. Těšila mě jen skutečnost, že o čtrnáct dní později bude další rally na řadě a to Rally Lužické Hory, kterou jsem měla také absolvovat.
To nebyla zdaleka poslední havárie...Druhá havárie se odehrála na Rally Kostelec nad Orlicí, kde jsme náš vůz „zahodili“ do příkopu. Podařilo se nám ho vytáhnout, až po pozastavení RZ, za pomoci několika diváků, ale vzhledem k poškození nebylo možné dál pokračovat. To byl rok 2012.
Rally Příbram 2012
A Jindra pokračuje . . . V roce 2013 se nám nepodařilo dokončit Rally Šumava, kde jsme v druhé sekci vlétli do lesa a nešťastně urazili kolo o pařez.
Poslední havárie se odehrála na domácí Rallye Český Krumlov, kde jsme před předposlední RZ měli čtyřminutový náskok na druhého a už nebylo s kým se tahat o cenné vteřiny. Však předposlední RZ Lipno se nám stala osudnou. Při výjezdu z okruhu jsme v levé zatáčce šli opět čelně do stromu. Tentokrát to byl tvrdší náraz a auto bylo značně poškozené. Tato havárie mě mrzela nejvíc neboť jsme odstoupili s velikým náskokem a na domácím závodě.Jak ses vůbec dostala k rally ?Rally jsem před prvním usednutím do závodního vozu vůbec nesledovala. V podstatě jsem se k tomu dostala úplně náhodou. Když přišla nabídka na svezení a absolvování několika závodů ani chvilku jsem neváhala. Mé působení na rallyové scéně vlastně zapříčinilo náhodné setkání s lidmi, kteří se o tento „sport“ již několik let zajímají.
Co tě baví kromě rally ?Kromě rally mám v oblibě letní sporty. Zbožňuji plavání a také jízdu na in-linech. Nepohrdnu ani tenisem, který spíš probíhá ve stylu „hlavně se trefit do té malé, kulaté věci“ :D a podobným hrám. Také hodně ráda cestuji, což mi závody ve značné míře umožňují. Teprve před pár měsíci se mi naskytla příležitost si poprvé zkusit jízdu na motokárách, což mi naprosto učarovalo a mít víc peněz, tak neváhám zkusit si třeba i nějaký „závod“ :D.Byla jsi navštívit i amatéry na Stopě valašské zimy 2014 teda spíše "jara", jak se ti to líbilo ?Protože nová sezóna je ještě celkem daleko, tak, jako většina si nenechám ujít jakoukoliv příležitost se na závody alespoň zajít podívat. Brala jsem to spíše jako možnost se setkat s přáteli z rally, které jsem kvůli zimní pauze dlouho neviděla. Jelikož se ale ten samý den konalo ve Zlíně školení jezdců, tak jsme se dlouho nezdrželi a hned po našen fanoušskovském výkonu se odebrali pryč. ( Byli s několika přáteli fandit nejen posádce Urban - Krajča :-))) ) Právě probíhá olympiáda, jaký sport sleduješ a komu fandíš ?Olympiádu sleduji pouze, když na to je čas. Podívám se ráda na všechny disciplíny, ale jako správný Čech samozřejmě nejvíce fandím hokeji.
Máš nějaké vzory v rally?Na každém se mi líbí něco jiného a z toho si beru příklad. Ze spolujezdců vidím největší vzorr nejspíš v Ilce Minor-Petrasko, neboť je to žena, která se dokázala probojovat mezi špičku závodníků na světové úrovni. Jezdců, které obdivuji je celá řada a jejich vyjmenování by mi trvalo určitě delší dobu.Jaký je pro tebe vrchol loňské sezóny ?Těch vrcholů bylo víc. Prvním byla účast na Jänner Rally v rámci ME, kde jsme i poprvé zvítězili ve své třídě. Druhým vrcholem byla možnost se postavit na start domácí Rallye Český Krumlov. A posledním, takovým vrcholem se stala Barum Rally, při které jsem měla možnost se posadit do Renault Clio vedle jezdce Michala Vaňhary.Která rally se ti loni libila a která naopak ne ?Mě se líbí každá rally, které se mohu zúčastnit jako člen posádky :D Však mezi mé nejoblíbenější závody patří Rally Hustopeče a Rally Český Krumlov. Obou podniků jsem se zatím účastnila pouze jednou a už se nemohu dočkat nadcházejících ročníků.
Závěr sezóny jsi jela s Bárou Holickou jaká je řidička, pilotka a jak jste se daly dohromady ?S Bárou jsme se daly dohromady naprosto náhodou. Vše to začalo tím, že jsem po Barum Rally neměla s kým jet Rally Jeseníky. Honzík Jinderle mě nutil, ať si někoho seženu, aby nemusel jet na závod sám :D. Ze srandy jsme dali inzerát na ewrc s tím, že sháním jezdce na tento závod. Ani jsem nedoufala, že by se někdo ozval, ale asi dva dny před závodem mi napsala Bára, že potřebuje spolujezdce a jestli bych mohla jet. Chvíli jsem váhala, ale rozhodnutí padlo celkem rychle a po pár dnech jsme se poprvé setkaly při předávání itinerářů na Rally Jeseníky. Hned jsme si padly do oka a po celý závod panovala v autě skvělá atmosféra. Bára má za sebou zatím pár odjetých soutěží, ale na každém, se něčemu přiučí a postupně získává potřebné zkušenosti. Do závodů je stejně zapálená jako já, takže, když se sejdeme, vydržíme nad tímto tématem debatovat celé hodiny.
Které auto ve kterých jsi jela ti tak nějak přirostlo k srdci ?Nejvíce se mi asi líbil závod v Renaultu Clio Michala Vaňhary, s kterým jsme úspěšně dokončili Barum Rally, a potom také jízda v Mitsubishi Lancer Evo IX ( M.Hudec). Hodně jsem se těšila i na svezení ve Škodě 130 LR Jana Kynčla, kterého jsem měla navigovat při Rally Příbram. V budoucnu bych se ale určitě ráda svezla v některém z vozů R3.V jakém voze, a s jakým jezdcem pojedeš letos ?V roce 2014 se na tratích rally budu objevovat po boku, již zmíněné Báry Holické. Všechny závody bychom měly absolvovat s novým vozem Citroën DS3 R1B, který se momentálně připravuje na nadcházející sezónu. Veškeré informace o naší posádce naleznete na www.barboraholicka.cz .
Děkujeme za rozhovor
Také děkuji
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.