Díky vítězství na Azorských ostrovech Jan Kopecký posílil svoje šance na zisk titulu v ME. Ze tří startů v letošní sezoně ERC totiž jezdec Škodovky všechny vyhrál. Pojďme si v rozhovoru připomenout jeho vítězství na portugalském ostrovu.
O: Honzo, konečně jste vyhrál na Azorech. Jak se cítíte?Jan Kopecký: Samozřejmě se cítím skvěle, vyhrát tuto rally je vždy úžasné. Koncentrovali jsme se na naší práci. Pro mě to znamenalo koncentrovat se na řízení auta a pro Pavla na správné přečtení rozpisu. Snažili jsme se jet na limitu, při vysokých rychlostech jste plně koncentrovan. Je to úleva zde teď stát jako vítěz.
O: Co nám můžete říci o rally obecně, rychlostních zkouškách a o organizaci?JK: Rally je opravdu dobrá, ale bohužel jsme toho moc neviděli z tohoto ostrova, protože bylo hodně mlhavo. Soutěž byla díky počasí velmi náročná, proto jsme dvě zkoušky nemohli vůbec jet. Takže jsme s výsledkem velmi spokojení. Bylo to naše první vítězství na šotolině, protože v ČR šotolinu nemáme. Vyrůstal jsem tudíž na asfaltu a až doteď jsem odjel jen pár šotolinových rally. Byl to tedy pro nás skvělý víkend.
O: Co toto vítězství znamená pro Škodu a pro šance na titul?JK: Pro Škodu je to hodně dobré, protože jsme teď vyhráli třetí rally v řadě a máme tak dobrou šanci na zisk titulu. Vyhráváme hodně soutěží, což znamená, že auto je dobré, tým je silný a všichni dobře pracují.
O: Podívejme se na plány pro zbytek roku. Pojedete ještě nějaké šotolinové rally?JK: Jako další je v našem programu Korsika, ale co bude pak, to ještě nevím. Musíme si počkat, jak se tým po Korsice rozhodne.
O: Co bylo z vašeho pohledu rozhodující na Azorech?JK: Nevím, byl jsem jednoduše rád, že můžu na Azorech jet a že jsem tuto příležitost od Škody dostal. Chtěl bych proto Škodě za to poděkovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?