Díky vítězství na Azorských ostrovech Jan Kopecký posílil svoje šance na zisk titulu v ME. Ze tří startů v letošní sezoně ERC totiž jezdec Škodovky všechny vyhrál. Pojďme si v rozhovoru připomenout jeho vítězství na portugalském ostrovu.
O: Honzo, konečně jste vyhrál na Azorech. Jak se cítíte?Jan Kopecký: Samozřejmě se cítím skvěle, vyhrát tuto rally je vždy úžasné. Koncentrovali jsme se na naší práci. Pro mě to znamenalo koncentrovat se na řízení auta a pro Pavla na správné přečtení rozpisu. Snažili jsme se jet na limitu, při vysokých rychlostech jste plně koncentrovan. Je to úleva zde teď stát jako vítěz.
O: Co nám můžete říci o rally obecně, rychlostních zkouškách a o organizaci?JK: Rally je opravdu dobrá, ale bohužel jsme toho moc neviděli z tohoto ostrova, protože bylo hodně mlhavo. Soutěž byla díky počasí velmi náročná, proto jsme dvě zkoušky nemohli vůbec jet. Takže jsme s výsledkem velmi spokojení. Bylo to naše první vítězství na šotolině, protože v ČR šotolinu nemáme. Vyrůstal jsem tudíž na asfaltu a až doteď jsem odjel jen pár šotolinových rally. Byl to tedy pro nás skvělý víkend.
O: Co toto vítězství znamená pro Škodu a pro šance na titul?JK: Pro Škodu je to hodně dobré, protože jsme teď vyhráli třetí rally v řadě a máme tak dobrou šanci na zisk titulu. Vyhráváme hodně soutěží, což znamená, že auto je dobré, tým je silný a všichni dobře pracují.
O: Podívejme se na plány pro zbytek roku. Pojedete ještě nějaké šotolinové rally?JK: Jako další je v našem programu Korsika, ale co bude pak, to ještě nevím. Musíme si počkat, jak se tým po Korsice rozhodne.
O: Co bylo z vašeho pohledu rozhodující na Azorech?JK: Nevím, byl jsem jednoduše rád, že můžu na Azorech jet a že jsem tuto příležitost od Škody dostal. Chtěl bych proto Škodě za to poděkovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.