Díky vítězství na Azorských ostrovech Jan Kopecký posílil svoje šance na zisk titulu v ME. Ze tří startů v letošní sezoně ERC totiž jezdec Škodovky všechny vyhrál. Pojďme si v rozhovoru připomenout jeho vítězství na portugalském ostrovu.
O: Honzo, konečně jste vyhrál na Azorech. Jak se cítíte?Jan Kopecký: Samozřejmě se cítím skvěle, vyhrát tuto rally je vždy úžasné. Koncentrovali jsme se na naší práci. Pro mě to znamenalo koncentrovat se na řízení auta a pro Pavla na správné přečtení rozpisu. Snažili jsme se jet na limitu, při vysokých rychlostech jste plně koncentrovan. Je to úleva zde teď stát jako vítěz.
O: Co nám můžete říci o rally obecně, rychlostních zkouškách a o organizaci?JK: Rally je opravdu dobrá, ale bohužel jsme toho moc neviděli z tohoto ostrova, protože bylo hodně mlhavo. Soutěž byla díky počasí velmi náročná, proto jsme dvě zkoušky nemohli vůbec jet. Takže jsme s výsledkem velmi spokojení. Bylo to naše první vítězství na šotolině, protože v ČR šotolinu nemáme. Vyrůstal jsem tudíž na asfaltu a až doteď jsem odjel jen pár šotolinových rally. Byl to tedy pro nás skvělý víkend.
O: Co toto vítězství znamená pro Škodu a pro šance na titul?JK: Pro Škodu je to hodně dobré, protože jsme teď vyhráli třetí rally v řadě a máme tak dobrou šanci na zisk titulu. Vyhráváme hodně soutěží, což znamená, že auto je dobré, tým je silný a všichni dobře pracují.
O: Podívejme se na plány pro zbytek roku. Pojedete ještě nějaké šotolinové rally?JK: Jako další je v našem programu Korsika, ale co bude pak, to ještě nevím. Musíme si počkat, jak se tým po Korsice rozhodne.
O: Co bylo z vašeho pohledu rozhodující na Azorech?JK: Nevím, byl jsem jednoduše rád, že můžu na Azorech jet a že jsem tuto příležitost od Škody dostal. Chtěl bych proto Škodě za to poděkovat.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?