Díky vítězství na Azorských ostrovech Jan Kopecký posílil svoje šance na zisk titulu v ME. Ze tří startů v letošní sezoně ERC totiž jezdec Škodovky všechny vyhrál. Pojďme si v rozhovoru připomenout jeho vítězství na portugalském ostrovu.
O: Honzo, konečně jste vyhrál na Azorech. Jak se cítíte?Jan Kopecký: Samozřejmě se cítím skvěle, vyhrát tuto rally je vždy úžasné. Koncentrovali jsme se na naší práci. Pro mě to znamenalo koncentrovat se na řízení auta a pro Pavla na správné přečtení rozpisu. Snažili jsme se jet na limitu, při vysokých rychlostech jste plně koncentrovan. Je to úleva zde teď stát jako vítěz.
O: Co nám můžete říci o rally obecně, rychlostních zkouškách a o organizaci?JK: Rally je opravdu dobrá, ale bohužel jsme toho moc neviděli z tohoto ostrova, protože bylo hodně mlhavo. Soutěž byla díky počasí velmi náročná, proto jsme dvě zkoušky nemohli vůbec jet. Takže jsme s výsledkem velmi spokojení. Bylo to naše první vítězství na šotolině, protože v ČR šotolinu nemáme. Vyrůstal jsem tudíž na asfaltu a až doteď jsem odjel jen pár šotolinových rally. Byl to tedy pro nás skvělý víkend.
O: Co toto vítězství znamená pro Škodu a pro šance na titul?JK: Pro Škodu je to hodně dobré, protože jsme teď vyhráli třetí rally v řadě a máme tak dobrou šanci na zisk titulu. Vyhráváme hodně soutěží, což znamená, že auto je dobré, tým je silný a všichni dobře pracují.
O: Podívejme se na plány pro zbytek roku. Pojedete ještě nějaké šotolinové rally?JK: Jako další je v našem programu Korsika, ale co bude pak, to ještě nevím. Musíme si počkat, jak se tým po Korsice rozhodne.
O: Co bylo z vašeho pohledu rozhodující na Azorech?JK: Nevím, byl jsem jednoduše rád, že můžu na Azorech jet a že jsem tuto příležitost od Škody dostal. Chtěl bych proto Škodě za to poděkovat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.