Letos Pettera Solberga ve WRC neuvidíme, Nor si vybral starty v rallycrossu. Mezi diváky velmi populární showman ale nevylučuje, že by se mohl do WRC vrátit, nejdříve však příští rok.
Otázka: Pettere, proč jste vyměnil rally za rallycross? Petter Solberg: Zde jsem zahájil svoji kariéru a vždy mě tento sport fascinoval. Já jsem chtěl v MS v automobilových soutěžích pokračovat, ale už to bohužel nebylo možné. Alespoň ne za podmínek, za kterých jsem si to představoval.
O: Takže nelitujete dochodu z MS?PS: Ne, já se vždy dívám dopředu. Miluji WRC, zažil jsem zde skvělé okamžiky. Možná, že se to opět vrátí.
O: Takže dveře do WRC ještě nejsou zavřeny?PS: Nikdy jsme je ani nezavírali! Člověk nikdy neví, co ho čeká za další zatáčkou. Ale momentálně se 100 % koncentruji na rallycross. Mám skvělý tým a fantastické sponzory. To je to, na čem teď pracuji.
O: Pro sezonu 2013 jste měl ale i jiné nabídky, je to tak?PS: To je pravda. Mám spoustu kontaktů s týmy v MS cestovních vozů, v Le Mans a dalších sériích. Ale pro mě je tím pravým rallycross.
O: A proč?PS: Protože vidím v tomto sportu budoucnost. Mluvil jsem s lidmi z IMG (promotér rallycrossu) a ti mluvili o živých přenosech z 5 soutěží. Jsou plány na opravdu skvělou propagaci tohoto sportu. Věřím jim. Jsou stejní jako já, vždy dělají všechno na plný plyn. Nesmíme také zapomenout na to, že nás letos čekají skvělé závody.
O: Zapomínat by se nemělo ani na vaše auto...PS: To rozhodně ne! Auto je jednoduše geniální. Po prvním testu jsem se dokázal sotva s takovou sílou výrovnat, je to fantastické. Také zvuk je skvělý. Tým odvedl velkolepou práci, každý den jsme pracovali 17 hodin. Jen tak jsme dokázali auto a všechno potřebné připravit na první závod.
O: V rallycrossu jste naposledy startoval v roce 1996, znervozňuje Vás to?PS: Ani ne. Už se nemohu dočkat, až to začně a až změřím svoje síly s ostatními. Všechna tato auta mají skvělý zvuk a neuvěřitelnou sílu, bude to fantastické.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.