Letos Pettera Solberga ve WRC neuvidíme, Nor si vybral starty v rallycrossu. Mezi diváky velmi populární showman ale nevylučuje, že by se mohl do WRC vrátit, nejdříve však příští rok.
Otázka: Pettere, proč jste vyměnil rally za rallycross? Petter Solberg: Zde jsem zahájil svoji kariéru a vždy mě tento sport fascinoval. Já jsem chtěl v MS v automobilových soutěžích pokračovat, ale už to bohužel nebylo možné. Alespoň ne za podmínek, za kterých jsem si to představoval.
O: Takže nelitujete dochodu z MS?PS: Ne, já se vždy dívám dopředu. Miluji WRC, zažil jsem zde skvělé okamžiky. Možná, že se to opět vrátí.
O: Takže dveře do WRC ještě nejsou zavřeny?PS: Nikdy jsme je ani nezavírali! Člověk nikdy neví, co ho čeká za další zatáčkou. Ale momentálně se 100 % koncentruji na rallycross. Mám skvělý tým a fantastické sponzory. To je to, na čem teď pracuji.
O: Pro sezonu 2013 jste měl ale i jiné nabídky, je to tak?PS: To je pravda. Mám spoustu kontaktů s týmy v MS cestovních vozů, v Le Mans a dalších sériích. Ale pro mě je tím pravým rallycross.
O: A proč?PS: Protože vidím v tomto sportu budoucnost. Mluvil jsem s lidmi z IMG (promotér rallycrossu) a ti mluvili o živých přenosech z 5 soutěží. Jsou plány na opravdu skvělou propagaci tohoto sportu. Věřím jim. Jsou stejní jako já, vždy dělají všechno na plný plyn. Nesmíme také zapomenout na to, že nás letos čekají skvělé závody.
O: Zapomínat by se nemělo ani na vaše auto...PS: To rozhodně ne! Auto je jednoduše geniální. Po prvním testu jsem se dokázal sotva s takovou sílou výrovnat, je to fantastické. Také zvuk je skvělý. Tým odvedl velkolepou práci, každý den jsme pracovali 17 hodin. Jen tak jsme dokázali auto a všechno potřebné připravit na první závod.
O: V rallycrossu jste naposledy startoval v roce 1996, znervozňuje Vás to?PS: Ani ne. Už se nemohu dočkat, až to začně a až změřím svoje síly s ostatními. Všechna tato auta mají skvělý zvuk a neuvěřitelnou sílu, bude to fantastické.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.