Letos Pettera Solberga ve WRC neuvidíme, Nor si vybral starty v rallycrossu. Mezi diváky velmi populární showman ale nevylučuje, že by se mohl do WRC vrátit, nejdříve však příští rok.
Otázka: Pettere, proč jste vyměnil rally za rallycross? Petter Solberg: Zde jsem zahájil svoji kariéru a vždy mě tento sport fascinoval. Já jsem chtěl v MS v automobilových soutěžích pokračovat, ale už to bohužel nebylo možné. Alespoň ne za podmínek, za kterých jsem si to představoval.
O: Takže nelitujete dochodu z MS?PS: Ne, já se vždy dívám dopředu. Miluji WRC, zažil jsem zde skvělé okamžiky. Možná, že se to opět vrátí.
O: Takže dveře do WRC ještě nejsou zavřeny?PS: Nikdy jsme je ani nezavírali! Člověk nikdy neví, co ho čeká za další zatáčkou. Ale momentálně se 100 % koncentruji na rallycross. Mám skvělý tým a fantastické sponzory. To je to, na čem teď pracuji.
O: Pro sezonu 2013 jste měl ale i jiné nabídky, je to tak?PS: To je pravda. Mám spoustu kontaktů s týmy v MS cestovních vozů, v Le Mans a dalších sériích. Ale pro mě je tím pravým rallycross.
O: A proč?PS: Protože vidím v tomto sportu budoucnost. Mluvil jsem s lidmi z IMG (promotér rallycrossu) a ti mluvili o živých přenosech z 5 soutěží. Jsou plány na opravdu skvělou propagaci tohoto sportu. Věřím jim. Jsou stejní jako já, vždy dělají všechno na plný plyn. Nesmíme také zapomenout na to, že nás letos čekají skvělé závody.
O: Zapomínat by se nemělo ani na vaše auto...PS: To rozhodně ne! Auto je jednoduše geniální. Po prvním testu jsem se dokázal sotva s takovou sílou výrovnat, je to fantastické. Také zvuk je skvělý. Tým odvedl velkolepou práci, každý den jsme pracovali 17 hodin. Jen tak jsme dokázali auto a všechno potřebné připravit na první závod.
O: V rallycrossu jste naposledy startoval v roce 1996, znervozňuje Vás to?PS: Ani ne. Už se nemohu dočkat, až to začně a až změřím svoje síly s ostatními. Všechna tato auta mají skvělý zvuk a neuvěřitelnou sílu, bude to fantastické.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.