Letos Pettera Solberga ve WRC neuvidíme, Nor si vybral starty v rallycrossu. Mezi diváky velmi populární showman ale nevylučuje, že by se mohl do WRC vrátit, nejdříve však příští rok.
Otázka: Pettere, proč jste vyměnil rally za rallycross? Petter Solberg: Zde jsem zahájil svoji kariéru a vždy mě tento sport fascinoval. Já jsem chtěl v MS v automobilových soutěžích pokračovat, ale už to bohužel nebylo možné. Alespoň ne za podmínek, za kterých jsem si to představoval.
O: Takže nelitujete dochodu z MS?PS: Ne, já se vždy dívám dopředu. Miluji WRC, zažil jsem zde skvělé okamžiky. Možná, že se to opět vrátí.
O: Takže dveře do WRC ještě nejsou zavřeny?PS: Nikdy jsme je ani nezavírali! Člověk nikdy neví, co ho čeká za další zatáčkou. Ale momentálně se 100 % koncentruji na rallycross. Mám skvělý tým a fantastické sponzory. To je to, na čem teď pracuji.
O: Pro sezonu 2013 jste měl ale i jiné nabídky, je to tak?PS: To je pravda. Mám spoustu kontaktů s týmy v MS cestovních vozů, v Le Mans a dalších sériích. Ale pro mě je tím pravým rallycross.
O: A proč?PS: Protože vidím v tomto sportu budoucnost. Mluvil jsem s lidmi z IMG (promotér rallycrossu) a ti mluvili o živých přenosech z 5 soutěží. Jsou plány na opravdu skvělou propagaci tohoto sportu. Věřím jim. Jsou stejní jako já, vždy dělají všechno na plný plyn. Nesmíme také zapomenout na to, že nás letos čekají skvělé závody.
O: Zapomínat by se nemělo ani na vaše auto...PS: To rozhodně ne! Auto je jednoduše geniální. Po prvním testu jsem se dokázal sotva s takovou sílou výrovnat, je to fantastické. Také zvuk je skvělý. Tým odvedl velkolepou práci, každý den jsme pracovali 17 hodin. Jen tak jsme dokázali auto a všechno potřebné připravit na první závod.
O: V rallycrossu jste naposledy startoval v roce 1996, znervozňuje Vás to?PS: Ani ne. Už se nemohu dočkat, až to začně a až změřím svoje síly s ostatními. Všechna tato auta mají skvělý zvuk a neuvěřitelnou sílu, bude to fantastické.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.