Po nedělním vítězství v Mexiku Sébastien Ogier neskrývá svoje ambice na zisk mistrovského titulu. Přesto však Francouz zůstává opatrný a nezapomíná na svoji konkurenci.
Otázka: Sébastiene, jak se cítíte po druhém vítězství v řadě?Sébastien Ogier: Byl to pro nás další neuvěřitelný víkend. Auto bylo perfektní. S radostí jsme zvládli všechny speciálky. Získat 28 bodů, to je ohromné. Jak již bylo řečeno, získali jsme ještě jedno vítězství a máme velký náskok už po třech soutěžích, to je nepředstavitelné. Je to opravdu ideální debutová sezona. Loňský rok jsme čekali na to, až se budeme moci s konkurencí poměřit a teď se ukazuje, jak bylo auto dobře připraveno na všechny povrchy.
O: Teď už nemůžete říci, že nemyslíte na světový titul...Sébastien Ogier: Pro tuto chvíli je to ještě předčasné. Psychicky mám určitou výhodu nad konkurencí, ukázalo se, že pro ně bude těžké nás porazit. Určitě nehodláme nějak zvolnit v naší práci, ale může přijít smůla. Stačí si vzpomenout na Sébastiena Loeba v roce 2009, který ke konci sezony udělal serii chyb a nakonec se o titulu rozhodlo až v posledním závodu. Je třeba trpělivě sbírat body, protože na konci se bude každý počítat.
O: S Volkswagenem jste byli v Mexiku v prosinci, abyste tam testovali. Jak vám to pomohlo?Sébastien Ogier: Během testů jsme zaznamenali velký progres, který pak pomohl našemu výkonu během víkendu. Byl před námi test motoru, Rally Mexiko se od ostatních soutěží v sezoně liší svoji nadmořskou výškou, proto je třeba se na to dobře připravit. Je to velká změna, ale pomohl nám loňský test, který jsme mohli absolvovat, protože jsme se ještě neúčastnili šampionátu. Myslím, že dnes toho nikdo nelituje. Náš motor v té nadmořské výšce fungoval opravdu dobře. Teď si musíme počkat, jak to bude vypadat za normálních podmínek v Portugalsku, ale nevidím důvod, proč by tam neměl fungovat také dobře.
O: Během víkendu vám nejvíce zatápěl Mads Ostberg. Je vaším největším rivalem v boji o titul? Sébastien Ogier: Tento víkend byl kromě nás jasně nejrychlejším. Od poloviny minulé sezony se opravdu hodně zlepšuje. Je to jeden z nejrychlejších pilotů v šampionátu a kdyby neměl ten probém, tak by na nás bez pochyby tlačil až do konce rally.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.