Po nedělním vítězství v Mexiku Sébastien Ogier neskrývá svoje ambice na zisk mistrovského titulu. Přesto však Francouz zůstává opatrný a nezapomíná na svoji konkurenci.
Otázka: Sébastiene, jak se cítíte po druhém vítězství v řadě?Sébastien Ogier: Byl to pro nás další neuvěřitelný víkend. Auto bylo perfektní. S radostí jsme zvládli všechny speciálky. Získat 28 bodů, to je ohromné. Jak již bylo řečeno, získali jsme ještě jedno vítězství a máme velký náskok už po třech soutěžích, to je nepředstavitelné. Je to opravdu ideální debutová sezona. Loňský rok jsme čekali na to, až se budeme moci s konkurencí poměřit a teď se ukazuje, jak bylo auto dobře připraveno na všechny povrchy.
O: Teď už nemůžete říci, že nemyslíte na světový titul...Sébastien Ogier: Pro tuto chvíli je to ještě předčasné. Psychicky mám určitou výhodu nad konkurencí, ukázalo se, že pro ně bude těžké nás porazit. Určitě nehodláme nějak zvolnit v naší práci, ale může přijít smůla. Stačí si vzpomenout na Sébastiena Loeba v roce 2009, který ke konci sezony udělal serii chyb a nakonec se o titulu rozhodlo až v posledním závodu. Je třeba trpělivě sbírat body, protože na konci se bude každý počítat.
O: S Volkswagenem jste byli v Mexiku v prosinci, abyste tam testovali. Jak vám to pomohlo?Sébastien Ogier: Během testů jsme zaznamenali velký progres, který pak pomohl našemu výkonu během víkendu. Byl před námi test motoru, Rally Mexiko se od ostatních soutěží v sezoně liší svoji nadmořskou výškou, proto je třeba se na to dobře připravit. Je to velká změna, ale pomohl nám loňský test, který jsme mohli absolvovat, protože jsme se ještě neúčastnili šampionátu. Myslím, že dnes toho nikdo nelituje. Náš motor v té nadmořské výšce fungoval opravdu dobře. Teď si musíme počkat, jak to bude vypadat za normálních podmínek v Portugalsku, ale nevidím důvod, proč by tam neměl fungovat také dobře.
O: Během víkendu vám nejvíce zatápěl Mads Ostberg. Je vaším největším rivalem v boji o titul? Sébastien Ogier: Tento víkend byl kromě nás jasně nejrychlejším. Od poloviny minulé sezony se opravdu hodně zlepšuje. Je to jeden z nejrychlejších pilotů v šampionátu a kdyby neměl ten probém, tak by na nás bez pochyby tlačil až do konce rally.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.