Po nedělním vítězství v Mexiku Sébastien Ogier neskrývá svoje ambice na zisk mistrovského titulu. Přesto však Francouz zůstává opatrný a nezapomíná na svoji konkurenci.
Otázka: Sébastiene, jak se cítíte po druhém vítězství v řadě?Sébastien Ogier: Byl to pro nás další neuvěřitelný víkend. Auto bylo perfektní. S radostí jsme zvládli všechny speciálky. Získat 28 bodů, to je ohromné. Jak již bylo řečeno, získali jsme ještě jedno vítězství a máme velký náskok už po třech soutěžích, to je nepředstavitelné. Je to opravdu ideální debutová sezona. Loňský rok jsme čekali na to, až se budeme moci s konkurencí poměřit a teď se ukazuje, jak bylo auto dobře připraveno na všechny povrchy.
O: Teď už nemůžete říci, že nemyslíte na světový titul...Sébastien Ogier: Pro tuto chvíli je to ještě předčasné. Psychicky mám určitou výhodu nad konkurencí, ukázalo se, že pro ně bude těžké nás porazit. Určitě nehodláme nějak zvolnit v naší práci, ale může přijít smůla. Stačí si vzpomenout na Sébastiena Loeba v roce 2009, který ke konci sezony udělal serii chyb a nakonec se o titulu rozhodlo až v posledním závodu. Je třeba trpělivě sbírat body, protože na konci se bude každý počítat.
O: S Volkswagenem jste byli v Mexiku v prosinci, abyste tam testovali. Jak vám to pomohlo?Sébastien Ogier: Během testů jsme zaznamenali velký progres, který pak pomohl našemu výkonu během víkendu. Byl před námi test motoru, Rally Mexiko se od ostatních soutěží v sezoně liší svoji nadmořskou výškou, proto je třeba se na to dobře připravit. Je to velká změna, ale pomohl nám loňský test, který jsme mohli absolvovat, protože jsme se ještě neúčastnili šampionátu. Myslím, že dnes toho nikdo nelituje. Náš motor v té nadmořské výšce fungoval opravdu dobře. Teď si musíme počkat, jak to bude vypadat za normálních podmínek v Portugalsku, ale nevidím důvod, proč by tam neměl fungovat také dobře.
O: Během víkendu vám nejvíce zatápěl Mads Ostberg. Je vaším největším rivalem v boji o titul? Sébastien Ogier: Tento víkend byl kromě nás jasně nejrychlejším. Od poloviny minulé sezony se opravdu hodně zlepšuje. Je to jeden z nejrychlejších pilotů v šampionátu a kdyby neměl ten probém, tak by na nás bez pochyby tlačil až do konce rally.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?