Mikko Hirvonen dokončil minulé dva ročníky Rally Mexiko vždy na druhém místě - první byl totiž Sébastien Loeb. Může tak příští týden při absenci Sébastiena Loeba očekávat posun o místo výše? O tom a o mnoho dalších věcech se jednička Citroënu rozmluvila pro wrc.com.
Otázka: Na Twitter jsi dával nějaké fotky z testů, jak to šlo? Mikko Hirvonen: Docela dobře. Byli jsme na jihu Portugalska v oblasti Algarve, dva dny jsem tam testoval set-up pro Mexiko a Portugalsko. Auto se od loňska, kdy jsme byli v Mexiku, docela dost změnilo. Ve Finsku jsme představili velkou změnu na zavěšení a ještě jsme to nějak dolaďovali a dělali změny na diferenciálech. Inženýři opět dělali hodně práce na motoru - jako vždy, když jedeme do vysokých nadmořských výšek do Mexika. Byl jsem spokojen s tím, čeho jsme dosáhli. Auto se řídí opravdu dobře.
Jak velkou výzvou je Mexiko? MH: Je to OK, ale protože vysoká nadmořská výška bere tolik výkonu motoru, tak si to žádá jiný styl řízení. Vždycky, když tam jedu, tak cítím, že tomu autu se nikam nechce. Je to, jako byste mohli najet flat-out do každé zatáčky, což samozřejmě nemůžete. Naopak, protože nemáte sílu, tak musíte jet čistěji, snažit se být konzistentní a udržovat rychlost jak jen to jde. Na cestách je tu vše, některé sekce jsou pěkně plynulé, některé jsou hodně zatáčkovité a pak zde jsou i hodně drsné a kamenité pasáže.
V roce 2011 a 2012 jste dojel druhý za Sébastienem Loebem. Jak hodnotíte svoje šance na vítězství tentokrát?MH: Myslím, že jsou docela dobré. Vím, že auto, tým, Jarmo i já jsme dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Samozřejmě to nebude lehké, nicméně to bude velká výzva. Vokswagen ve Švédsku ukázal rychlost a já věřím, že v Mexiku budou zase rychlí. Ford byl vždycky v Mexiku také rychlý. Abychom vyhráli, tak tam musíme jet a zabojovat.
Mikkovo jediné loňské vítězství (a tudíž první s Citroënem DS3 WRC) přišlo právě na šotolině - v Itálii
Kdo si myslíte, že bude vaším nejbližším rivalem v Mexiku?MH: Počítám s tím, že tam bude 5 lidí, kteří budou bojovat o vítězství: Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier, Dani Sordo a Mads Ostberg, ti všichni budou mít šanci. Pak je tu Evgeny Novikov, který měl v několika posledních soutěžích dobrou rychlost. Bude to vzrušující.
Čtvrté místo z Monte Carla a 17. ze Švédska, rok jste začal se dvěma ne zrovna dobrými výsledky. Jak důležité pro vás bude Mexiko z hlediska boje o titul?MH: Bylo by hezké zde vyhrát, ale stále je před námi dlouhá sezona a hodně věcí se ještě může stát. Samozřejmě je zde teď na lídra šampionátu velký odstup, takže by se každý cítil lépe, kdybychom příští týden zajeli dobrý výsledek a získali více bodů než naši největší rivalové, ale v Mexiku ještě nebudeme na zkouškách, kde je vítězství otázkou života a smrti.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?