Mikko Hirvonen dokončil minulé dva ročníky Rally Mexiko vždy na druhém místě - první byl totiž Sébastien Loeb. Může tak příští týden při absenci Sébastiena Loeba očekávat posun o místo výše? O tom a o mnoho dalších věcech se jednička Citroënu rozmluvila pro wrc.com.
Otázka: Na Twitter jsi dával nějaké fotky z testů, jak to šlo? Mikko Hirvonen: Docela dobře. Byli jsme na jihu Portugalska v oblasti Algarve, dva dny jsem tam testoval set-up pro Mexiko a Portugalsko. Auto se od loňska, kdy jsme byli v Mexiku, docela dost změnilo. Ve Finsku jsme představili velkou změnu na zavěšení a ještě jsme to nějak dolaďovali a dělali změny na diferenciálech. Inženýři opět dělali hodně práce na motoru - jako vždy, když jedeme do vysokých nadmořských výšek do Mexika. Byl jsem spokojen s tím, čeho jsme dosáhli. Auto se řídí opravdu dobře.
Jak velkou výzvou je Mexiko? MH: Je to OK, ale protože vysoká nadmořská výška bere tolik výkonu motoru, tak si to žádá jiný styl řízení. Vždycky, když tam jedu, tak cítím, že tomu autu se nikam nechce. Je to, jako byste mohli najet flat-out do každé zatáčky, což samozřejmě nemůžete. Naopak, protože nemáte sílu, tak musíte jet čistěji, snažit se být konzistentní a udržovat rychlost jak jen to jde. Na cestách je tu vše, některé sekce jsou pěkně plynulé, některé jsou hodně zatáčkovité a pak zde jsou i hodně drsné a kamenité pasáže.
V roce 2011 a 2012 jste dojel druhý za Sébastienem Loebem. Jak hodnotíte svoje šance na vítězství tentokrát?MH: Myslím, že jsou docela dobré. Vím, že auto, tým, Jarmo i já jsme dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Samozřejmě to nebude lehké, nicméně to bude velká výzva. Vokswagen ve Švédsku ukázal rychlost a já věřím, že v Mexiku budou zase rychlí. Ford byl vždycky v Mexiku také rychlý. Abychom vyhráli, tak tam musíme jet a zabojovat.
Mikkovo jediné loňské vítězství (a tudíž první s Citroënem DS3 WRC) přišlo právě na šotolině - v Itálii
Kdo si myslíte, že bude vaším nejbližším rivalem v Mexiku?MH: Počítám s tím, že tam bude 5 lidí, kteří budou bojovat o vítězství: Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier, Dani Sordo a Mads Ostberg, ti všichni budou mít šanci. Pak je tu Evgeny Novikov, který měl v několika posledních soutěžích dobrou rychlost. Bude to vzrušující.
Čtvrté místo z Monte Carla a 17. ze Švédska, rok jste začal se dvěma ne zrovna dobrými výsledky. Jak důležité pro vás bude Mexiko z hlediska boje o titul?MH: Bylo by hezké zde vyhrát, ale stále je před námi dlouhá sezona a hodně věcí se ještě může stát. Samozřejmě je zde teď na lídra šampionátu velký odstup, takže by se každý cítil lépe, kdybychom příští týden zajeli dobrý výsledek a získali více bodů než naši největší rivalové, ale v Mexiku ještě nebudeme na zkouškách, kde je vítězství otázkou života a smrti.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?