Mikko Hirvonen dokončil minulé dva ročníky Rally Mexiko vždy na druhém místě - první byl totiž Sébastien Loeb. Může tak příští týden při absenci Sébastiena Loeba očekávat posun o místo výše? O tom a o mnoho dalších věcech se jednička Citroënu rozmluvila pro wrc.com.
Otázka: Na Twitter jsi dával nějaké fotky z testů, jak to šlo? Mikko Hirvonen: Docela dobře. Byli jsme na jihu Portugalska v oblasti Algarve, dva dny jsem tam testoval set-up pro Mexiko a Portugalsko. Auto se od loňska, kdy jsme byli v Mexiku, docela dost změnilo. Ve Finsku jsme představili velkou změnu na zavěšení a ještě jsme to nějak dolaďovali a dělali změny na diferenciálech. Inženýři opět dělali hodně práce na motoru - jako vždy, když jedeme do vysokých nadmořských výšek do Mexika. Byl jsem spokojen s tím, čeho jsme dosáhli. Auto se řídí opravdu dobře.
Jak velkou výzvou je Mexiko? MH: Je to OK, ale protože vysoká nadmořská výška bere tolik výkonu motoru, tak si to žádá jiný styl řízení. Vždycky, když tam jedu, tak cítím, že tomu autu se nikam nechce. Je to, jako byste mohli najet flat-out do každé zatáčky, což samozřejmě nemůžete. Naopak, protože nemáte sílu, tak musíte jet čistěji, snažit se být konzistentní a udržovat rychlost jak jen to jde. Na cestách je tu vše, některé sekce jsou pěkně plynulé, některé jsou hodně zatáčkovité a pak zde jsou i hodně drsné a kamenité pasáže.
V roce 2011 a 2012 jste dojel druhý za Sébastienem Loebem. Jak hodnotíte svoje šance na vítězství tentokrát?MH: Myslím, že jsou docela dobré. Vím, že auto, tým, Jarmo i já jsme dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Samozřejmě to nebude lehké, nicméně to bude velká výzva. Vokswagen ve Švédsku ukázal rychlost a já věřím, že v Mexiku budou zase rychlí. Ford byl vždycky v Mexiku také rychlý. Abychom vyhráli, tak tam musíme jet a zabojovat.
Mikkovo jediné loňské vítězství (a tudíž první s Citroënem DS3 WRC) přišlo právě na šotolině - v Itálii
Kdo si myslíte, že bude vaším nejbližším rivalem v Mexiku?MH: Počítám s tím, že tam bude 5 lidí, kteří budou bojovat o vítězství: Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier, Dani Sordo a Mads Ostberg, ti všichni budou mít šanci. Pak je tu Evgeny Novikov, který měl v několika posledních soutěžích dobrou rychlost. Bude to vzrušující.
Čtvrté místo z Monte Carla a 17. ze Švédska, rok jste začal se dvěma ne zrovna dobrými výsledky. Jak důležité pro vás bude Mexiko z hlediska boje o titul?MH: Bylo by hezké zde vyhrát, ale stále je před námi dlouhá sezona a hodně věcí se ještě může stát. Samozřejmě je zde teď na lídra šampionátu velký odstup, takže by se každý cítil lépe, kdybychom příští týden zajeli dobrý výsledek a získali více bodů než naši největší rivalové, ale v Mexiku ještě nebudeme na zkouškách, kde je vítězství otázkou života a smrti.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.