Mikko Hirvonen dokončil minulé dva ročníky Rally Mexiko vždy na druhém místě - první byl totiž Sébastien Loeb. Může tak příští týden při absenci Sébastiena Loeba očekávat posun o místo výše? O tom a o mnoho dalších věcech se jednička Citroënu rozmluvila pro wrc.com.
Otázka: Na Twitter jsi dával nějaké fotky z testů, jak to šlo? Mikko Hirvonen: Docela dobře. Byli jsme na jihu Portugalska v oblasti Algarve, dva dny jsem tam testoval set-up pro Mexiko a Portugalsko. Auto se od loňska, kdy jsme byli v Mexiku, docela dost změnilo. Ve Finsku jsme představili velkou změnu na zavěšení a ještě jsme to nějak dolaďovali a dělali změny na diferenciálech. Inženýři opět dělali hodně práce na motoru - jako vždy, když jedeme do vysokých nadmořských výšek do Mexika. Byl jsem spokojen s tím, čeho jsme dosáhli. Auto se řídí opravdu dobře.
Jak velkou výzvou je Mexiko? MH: Je to OK, ale protože vysoká nadmořská výška bere tolik výkonu motoru, tak si to žádá jiný styl řízení. Vždycky, když tam jedu, tak cítím, že tomu autu se nikam nechce. Je to, jako byste mohli najet flat-out do každé zatáčky, což samozřejmě nemůžete. Naopak, protože nemáte sílu, tak musíte jet čistěji, snažit se být konzistentní a udržovat rychlost jak jen to jde. Na cestách je tu vše, některé sekce jsou pěkně plynulé, některé jsou hodně zatáčkovité a pak zde jsou i hodně drsné a kamenité pasáže.
V roce 2011 a 2012 jste dojel druhý za Sébastienem Loebem. Jak hodnotíte svoje šance na vítězství tentokrát?MH: Myslím, že jsou docela dobré. Vím, že auto, tým, Jarmo i já jsme dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Samozřejmě to nebude lehké, nicméně to bude velká výzva. Vokswagen ve Švédsku ukázal rychlost a já věřím, že v Mexiku budou zase rychlí. Ford byl vždycky v Mexiku také rychlý. Abychom vyhráli, tak tam musíme jet a zabojovat.
Mikkovo jediné loňské vítězství (a tudíž první s Citroënem DS3 WRC) přišlo právě na šotolině - v Itálii
Kdo si myslíte, že bude vaším nejbližším rivalem v Mexiku?MH: Počítám s tím, že tam bude 5 lidí, kteří budou bojovat o vítězství: Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier, Dani Sordo a Mads Ostberg, ti všichni budou mít šanci. Pak je tu Evgeny Novikov, který měl v několika posledních soutěžích dobrou rychlost. Bude to vzrušující.
Čtvrté místo z Monte Carla a 17. ze Švédska, rok jste začal se dvěma ne zrovna dobrými výsledky. Jak důležité pro vás bude Mexiko z hlediska boje o titul?MH: Bylo by hezké zde vyhrát, ale stále je před námi dlouhá sezona a hodně věcí se ještě může stát. Samozřejmě je zde teď na lídra šampionátu velký odstup, takže by se každý cítil lépe, kdybychom příští týden zajeli dobrý výsledek a získali více bodů než naši největší rivalové, ale v Mexiku ještě nebudeme na zkouškách, kde je vítězství otázkou života a smrti.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.