Mikko Hirvonen dokončil minulé dva ročníky Rally Mexiko vždy na druhém místě - první byl totiž Sébastien Loeb. Může tak příští týden při absenci Sébastiena Loeba očekávat posun o místo výše? O tom a o mnoho dalších věcech se jednička Citroënu rozmluvila pro wrc.com.
Otázka: Na Twitter jsi dával nějaké fotky z testů, jak to šlo? Mikko Hirvonen: Docela dobře. Byli jsme na jihu Portugalska v oblasti Algarve, dva dny jsem tam testoval set-up pro Mexiko a Portugalsko. Auto se od loňska, kdy jsme byli v Mexiku, docela dost změnilo. Ve Finsku jsme představili velkou změnu na zavěšení a ještě jsme to nějak dolaďovali a dělali změny na diferenciálech. Inženýři opět dělali hodně práce na motoru - jako vždy, když jedeme do vysokých nadmořských výšek do Mexika. Byl jsem spokojen s tím, čeho jsme dosáhli. Auto se řídí opravdu dobře.
Jak velkou výzvou je Mexiko? MH: Je to OK, ale protože vysoká nadmořská výška bere tolik výkonu motoru, tak si to žádá jiný styl řízení. Vždycky, když tam jedu, tak cítím, že tomu autu se nikam nechce. Je to, jako byste mohli najet flat-out do každé zatáčky, což samozřejmě nemůžete. Naopak, protože nemáte sílu, tak musíte jet čistěji, snažit se být konzistentní a udržovat rychlost jak jen to jde. Na cestách je tu vše, některé sekce jsou pěkně plynulé, některé jsou hodně zatáčkovité a pak zde jsou i hodně drsné a kamenité pasáže.
V roce 2011 a 2012 jste dojel druhý za Sébastienem Loebem. Jak hodnotíte svoje šance na vítězství tentokrát?MH: Myslím, že jsou docela dobré. Vím, že auto, tým, Jarmo i já jsme dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Samozřejmě to nebude lehké, nicméně to bude velká výzva. Vokswagen ve Švédsku ukázal rychlost a já věřím, že v Mexiku budou zase rychlí. Ford byl vždycky v Mexiku také rychlý. Abychom vyhráli, tak tam musíme jet a zabojovat.
Mikkovo jediné loňské vítězství (a tudíž první s Citroënem DS3 WRC) přišlo právě na šotolině - v Itálii
Kdo si myslíte, že bude vaším nejbližším rivalem v Mexiku?MH: Počítám s tím, že tam bude 5 lidí, kteří budou bojovat o vítězství: Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier, Dani Sordo a Mads Ostberg, ti všichni budou mít šanci. Pak je tu Evgeny Novikov, který měl v několika posledních soutěžích dobrou rychlost. Bude to vzrušující.
Čtvrté místo z Monte Carla a 17. ze Švédska, rok jste začal se dvěma ne zrovna dobrými výsledky. Jak důležité pro vás bude Mexiko z hlediska boje o titul?MH: Bylo by hezké zde vyhrát, ale stále je před námi dlouhá sezona a hodně věcí se ještě může stát. Samozřejmě je zde teď na lídra šampionátu velký odstup, takže by se každý cítil lépe, kdybychom příští týden zajeli dobrý výsledek a získali více bodů než naši největší rivalové, ale v Mexiku ještě nebudeme na zkouškách, kde je vítězství otázkou života a smrti.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.