Rozhovor: Atkinson hodnotí svůj návrat po 1. dni

Atkinson, Chris
Atkinson, Chris, foto: Subaru WRT
iM2 10. března 2012 15:02
Sdílej:

Bývalý tovární jezdec Subaru, Chris Atkinson, je zpět v MS po více než 3 roky trvající pauze. Pro server wrc.com zhodnotil svůj návrat po prvním dni.

O: Jaký byl Váš první den ve voze WRC po Vašem návratu? 

ChA: Docela dobrý, jsem opravdu moc rád, že jsem zpět. V prvním dnu jsme ale podle mě nepředvedli vše, čeho jsme schopni. Myslím, že jsme mohli být rychlejší. První RZ byla pěkná a rychlá. Další dvě už byly více zatáčkovité, navíc jsme měli defekt, což nás stálo nějaký čas. To je škoda.

O: Jak jste k defektu přišli?

ChA: Trefili jsme kámen přímo ve stopě v jedné zatáčce. Neměli jsme jinou možnost, nemohli jsme se mu vyhnout. Do cíle RZ zbývalo asi 15 kilometrů. Naštěstí pneumatika ucházela docela pomalu, takže jsem se rozhodl na to tlačit pořád dál, abych neztratil moc času.

O: Věděl jste hned, že máte defekt?

ChA: Už na předchozí RZ jsme trefili docela velký kámen a pak hned na další tento, takže hned po nárazu jsem si říkal, že tentokrát už to neprojde. Naštěstí vzduch unikal docela pomalu, ale bočnice pneumatiky byla poškozená docela dost.

O: Pneumatiky jsou další věcí, na kterou jste si musel při svém návratu zvyknout...

ChA: Jo, to je pravda. S těmito novými auty se toho musíte hodně naučit a řízení v této nadmořské výšce Vám dává opět jiný pocit. Síla motoru není taková, jakou byste měli níže. Když jsem zde naposledy jel, tak byly gumy docela jiné. Zatímco z těchto není takový grip, je to jen o zvyku a o tom, že víte, co přijde.

O: Jaký je plán na zbytek soutěže?

ChA: Zvyknout si více na auto a pak zajet nějaké časy, zkusíme na to více zatlačit. Mohl jsem na to dnes [v pátek] zatlačit více, ale nedávalo by žádný smysl vyletět hned v prvním dnu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.