Bývalý tovární jezdec Subaru, Chris Atkinson, je zpět v MS po více než 3 roky trvající pauze. Pro server wrc.com zhodnotil svůj návrat po prvním dni.
O: Jaký byl Váš první den ve voze WRC po Vašem návratu?
ChA: Docela dobrý, jsem opravdu moc rád, že jsem zpět. V prvním dnu jsme ale podle mě nepředvedli vše, čeho jsme schopni. Myslím, že jsme mohli být rychlejší. První RZ byla pěkná a rychlá. Další dvě už byly více zatáčkovité, navíc jsme měli defekt, což nás stálo nějaký čas. To je škoda.
O: Jak jste k defektu přišli?
ChA: Trefili jsme kámen přímo ve stopě v jedné zatáčce. Neměli jsme jinou možnost, nemohli jsme se mu vyhnout. Do cíle RZ zbývalo asi 15 kilometrů. Naštěstí pneumatika ucházela docela pomalu, takže jsem se rozhodl na to tlačit pořád dál, abych neztratil moc času.
O: Věděl jste hned, že máte defekt?
ChA: Už na předchozí RZ jsme trefili docela velký kámen a pak hned na další tento, takže hned po nárazu jsem si říkal, že tentokrát už to neprojde. Naštěstí vzduch unikal docela pomalu, ale bočnice pneumatiky byla poškozená docela dost.
O: Pneumatiky jsou další věcí, na kterou jste si musel při svém návratu zvyknout...
ChA: Jo, to je pravda. S těmito novými auty se toho musíte hodně naučit a řízení v této nadmořské výšce Vám dává opět jiný pocit. Síla motoru není taková, jakou byste měli níže. Když jsem zde naposledy jel, tak byly gumy docela jiné. Zatímco z těchto není takový grip, je to jen o zvyku a o tom, že víte, co přijde.
O: Jaký je plán na zbytek soutěže?
ChA: Zvyknout si více na auto a pak zajet nějaké časy, zkusíme na to více zatlačit. Mohl jsem na to dnes [v pátek] zatlačit více, ale nedávalo by žádný smysl vyletět hned v prvním dnu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?