Pavlína Tydlačková se chystá s novou zbraní na Autogames Rally Show Uherský Brod. Zeptali jsme se jí na několik otázek.
O víkendu jsi testovala novou zbraň, jaký je to pokrok přesednout ze sviště (Suzuki Swift) do Felicie sk.A?
Nabídka od Speed Racing Teamu přišla nečekaně ve čtvrtek minulý týden. Neváhala jsem, a nabídku, jet v Brodě s felicií ráda přijala, i když s menší obavou. Přece jen je to něco uplně jiného než svišť, jiná technika jízdy a mít to auto pevně pod kontrolou.
V neděli jsi měla možnost Felicii vyzkoušet v Biskupicích. Jaké jsou první dojmy ?
V neděli na testu mi Lukáš Vyoral, který zná felicii do puntíku, vysvětlil, co a jak a šli jsme jezdit...první mé pocity byly hodně smíšené. Strach nebo spíše respekt a adrenalin dohromady...každopádně se mi felda velmi zalíbila. Testovat jsme byli i ve středu večer. Bylo třeba vyzkoušet jízdu za tmy, protože to bude pro mě po tmě premiéra. Jen doufám, že to nikde nepověsíme. Z večerního trénování jsem já a ve finále i můj zkušený spolujezdec měli dobrý pocit, více uvidíme v sobotu, sama jsem zvědavá jak mi to půjde.
Mluvila jsi o technice jízdy ...
Luky jel se mnou a říkal mi jak a kdy. Je přece jen něco jiného ve swiftu narvat trojku a jet na to skoro celou erzetu, tohle auto má 6ku, kterou já v životě v závodním autě nepoužila a hlavně ji swift nemá :)
Tratě v Brodě se zdají být podle videí od Martina Bujáčka docela rychlé. Jaké ti vyhovují tratě?
Velmi se mi z letošních tratí líbily Krkonoše, o to více mne mrzela poloosa ve druhé RZ. Jeseníky také fajn, ovšem líbily by se mi více na suchu, nebo aspoň z lepšími pneumatikami :). Vsetín je domácí soutěž ...to se snad líbí každému, když ty tratě zná člověk i pozpátku :) Myslím že se mi líbí všechny závody, které jsem letos bohužel absolvovala v roli diváka. Doufám,že příští sezónu dojedeme do finiše.
Bude nějaká speciální taktika na Brod?
Taktika? Držet volant zuby nehty, jelikož to má špéru, tak ať mně to někde nepotahá.... Jediná taktika, kterou zvolím je to auto v celku dovézt do cíle... Moc ráda bych v Brodě spatřila cíl a spravila si tím chuť do další sezóny.Každopádně se jdeme spíše svézt, nežli závodit. Chceme si osahat si felicii při ostrých kilometrech. Bůh ví jakým autem pojedeme přštítí rok. Ale? Ještě uvidíme... :)
Děkujeme za rozhovor.
Také děkuji a neváhejte podpořit startovní číslo 58 na trati Autogames Rallyshow Uherský Brod a také Vás rádi uvidmíme v servisním zázemí.
Foto: Pavel Bořuta
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.