ROZHOVOR + VIDEO: Po Rally Tríbeč jsem krátce vyzpovídal slovenského jezdce Maria Csenteho, který letos představil novou techniku a absolvuje kompletní slovenské mistrovství.
Na pohled pěkná jízda, ale časově asi nic moc, jak jste to viděl vy?
Ano, ale neviem preco. Mali sme stále nejaké problemy. Ani jedna rs-ka nám nevyšla. Či to bolo novým navigátorom, lebo mnou, fakt premyšlam prečo. Asi sme mali smolny vikend.
Z čeho pramenila změna navigátora a jak fungovala spolupráce?
Mali sme íst celú sezónu z Lapdavskym Julom. Sme aj si sadli a dobra bola spolupraca, len jeho otec sa rozhodol ináč, tak som musel meniť. Rozhodol som sa pre navigátora z Maďarska. Mali sme len povolene tri prejazdy a to bolo pre nás malo.
Na některém z videí na internetu jsem viděl nějakou krizovou situacia výlet mimo trať, jak k tomu došlo?
Vylet z trate?? No, něchcem sa vyhovarat, ale zase navigator mi neskôr dal informaciu o ostrej zakrute a bolo. Mali sme šťastie, źe sme sa mohli vratit na trať a pokračovat dialej. Robil som aj ja chyby.
Krize č.3
Která rychlostní zkouška se Vám nejvíce líbila? Ja si myslím, že všetky boli pekne. Čo sa týka mestkej, to bolo v očiach divaka najlepšia. Mi vyhovovala skycovska.
Jak hodnotíte soutěž celkově?
Súťaž bola dobre zorganizovaná. Bol som príjemne prekvapený, že organizátori to robili prvýkrát a porařilo sa im to. Musím poďakovať aj primátorovi mesta, že si našiel čas a prišiel podať ruku každému, kto došiel do cieľa a tiež každému, kto sa podieľal na tejto súťaži
Jaký bude další závod kterého se zúčastníte?
Pripravujeme sa Rally Lubenik.
Není šance, že bychom Vás viděli i v České republice nebo na nějaké jiné soutěži?
Keď nejake peniaze najdeme, tak by sme chceli absolvovat IRC v Madarsku.
Komu vděčíte za podporu na závodech?
Firme,JOPI TREDE,UNCREDIT BANK,MARIOL KN.ALSPEED.
Jakou historii má vaše Subaru?
To auto je celkom nove, doslo na zaciatku tohto roku. Postavili sme to zo spolupracov Hagyik rally teamom.
Čekají jej ještě nějaké úpravy nebo tak jak je už do konce sezóny zůstane?
Nie, ostane to tak. Koketovali sme s myšlienkov, postavit do R4, ale sme toho planu opustili.
Co vás od této myšlenky odradilo?
Aj nakladne, a ano, neni to vyskusane.
Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Mario Csente
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.