ROZHOVOR + VIDEO: Po Rally Tríbeč jsem krátce vyzpovídal slovenského jezdce Maria Csenteho, který letos představil novou techniku a absolvuje kompletní slovenské mistrovství.
Na pohled pěkná jízda, ale časově asi nic moc, jak jste to viděl vy?
Ano, ale neviem preco. Mali sme stále nejaké problemy. Ani jedna rs-ka nám nevyšla. Či to bolo novým navigátorom, lebo mnou, fakt premyšlam prečo. Asi sme mali smolny vikend.
Z čeho pramenila změna navigátora a jak fungovala spolupráce?
Mali sme íst celú sezónu z Lapdavskym Julom. Sme aj si sadli a dobra bola spolupraca, len jeho otec sa rozhodol ináč, tak som musel meniť. Rozhodol som sa pre navigátora z Maďarska. Mali sme len povolene tri prejazdy a to bolo pre nás malo.
Na některém z videí na internetu jsem viděl nějakou krizovou situacia výlet mimo trať, jak k tomu došlo?
Vylet z trate?? No, něchcem sa vyhovarat, ale zase navigator mi neskôr dal informaciu o ostrej zakrute a bolo. Mali sme šťastie, źe sme sa mohli vratit na trať a pokračovat dialej. Robil som aj ja chyby.
Krize č.3
Která rychlostní zkouška se Vám nejvíce líbila? Ja si myslím, že všetky boli pekne. Čo sa týka mestkej, to bolo v očiach divaka najlepšia. Mi vyhovovala skycovska.
Jak hodnotíte soutěž celkově?
Súťaž bola dobre zorganizovaná. Bol som príjemne prekvapený, že organizátori to robili prvýkrát a porařilo sa im to. Musím poďakovať aj primátorovi mesta, že si našiel čas a prišiel podať ruku každému, kto došiel do cieľa a tiež každému, kto sa podieľal na tejto súťaži
Jaký bude další závod kterého se zúčastníte?
Pripravujeme sa Rally Lubenik.
Není šance, že bychom Vás viděli i v České republice nebo na nějaké jiné soutěži?
Keď nejake peniaze najdeme, tak by sme chceli absolvovat IRC v Madarsku.
Komu vděčíte za podporu na závodech?
Firme,JOPI TREDE,UNCREDIT BANK,MARIOL KN.ALSPEED.
Jakou historii má vaše Subaru?
To auto je celkom nove, doslo na zaciatku tohto roku. Postavili sme to zo spolupracov Hagyik rally teamom.
Čekají jej ještě nějaké úpravy nebo tak jak je už do konce sezóny zůstane?
Nie, ostane to tak. Koketovali sme s myšlienkov, postavit do R4, ale sme toho planu opustili.
Co vás od této myšlenky odradilo?
Aj nakladne, a ano, neni to vyskusane.
Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Mario Csente
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?