EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jedna z mála žen ve startovním poli se s námi podělila o tom, jak se připravovala v zimě a jaké závodění jí letos čeká.
Už se kvapem blíží sezóna 2011 ve sprintech. Jak trávila Martina Daňhelová dlouhou zimní pauzu? Jak tráví Martina Daňhelová čas když nezávodí?
Zima utekla bleskovým tempem, jelikož jsem se musela plně věnovat (mimo práce) finišování ve škole a přípravě na státnice. Přesto se občas našel čas na zimní radovánky nejen na svazích v Alpách, ale i na ledové ploše v rakouském Thomatalu, kde jsem pod dozorem pilovala driftování. Mimochodem každému mohu jen doporučit :)
Není tajemstvím, že jsi byla v Mexiku na soutěži MS. Jaké to bylo, jak sis to užila, jaká byla atmosféra soutěže, jezdci a vůbec rally v této pěkné zemi?
Mexiko byla souhra hned několika náhod najednou. Rodiče jsem si rozmazlila a jelikož jsem se osvědčila jako průvodce po vzdálených zemích, tak už mě berou jako osobní cestovní kancelář. Naplánovala jsem jim výlet do Asie, ale v poslední chvíli se mamka vzbouřila, že raději pojede do českých luhů a hájů. Tak jsme zbyli na cestování jen s taťkou a hned byl lepší plán na světě. Prvních pět dní jsme se vyhřáli na Jukatánu a pak hurá za dobrodružstvím do Leonu. Byla to nepopsatelná atmosféra. Mnoho lidí mě zrazovalo, že kvůli tak úzkému startovnímu poli to nemá cenu, ale opak byl pravdou. Vždyť do světa se cestuje kvůli špičce! Místy jsme tam byli za exoty, jelikož „la republica checa“ v blonďatém podání byl pro mnohé unikát :-) Všude jsme měli otevřené dveře a i přátelství s mexickou partou fanoušků nás dovedlo na atraktivní místa. Sice tolik prachu jsem na rally ještě nezažila, ale i tak jsem si to užívali plnými doušky a s otevřenou pusou koukali na umění velkých kluků:-)
Teď startuješ s tátou na Lužických horách, jaký máš další plán letošního soutěžení ?
Taťka je srdcový závodník odjakživa. Rally má v krvi a jsem ráda, že se vedle mě posadí a budeme mě v rámci možností motivovat. Letošní plán jsou opět sprinty a start na 39. ročníku rally Český Krumlov a v Příbrami. Samozřejmě vše záleží na podpoře sponzorů.
Loni jsi odpadla v poslení rz Rally Lužické hory na převodovku, co ti utkvělo v paměti z loňských lužiček?První závod po dlouhé zimní pauze byl pro nás velmi smutný. Pomalu jsme se rozjížděly a opět si zvykaly na auto a v poslední RZ před cílem nám odešla převodovka, tak raději na tento závod nevzpomínám.
Letos s opět uvidíme žluté polo, proběhly nějaké změny na voze?Polo se podrobilo opravě motoru, který utrpěl závadu na loňské Příbrami, tak snad si motor dobře sedne a technické závady se nám budou vyhýbat obloukem. Jinak žádné velké zásahy neproběhly.
Dostala ses letos už do auta v rámci testování aby ten start nebyl tak "tvrdý"?Proběhlo jedno lehké zajíždění motoru a jedno ostřejší testování. Myslím si, že pokud máme tu možnost, tak je nezbytné se dřív než v závodě sžít se závodničkou, jinak nelze si první rz vychutnat :)
Loňská sezóna byla tak střídavě oblačno, kterou soutěž hodnotíš jako opravdu povedenou, která se ti líbila a která naopak ne? Sezónu 2010 jako měla naše posádka bych nikomu nepřála. Potkalo nás mnoho technických závad. Letos jsme udělali ozdravný proces techniky, tak snad vždy uvidíme cílovou rampu. Jako nejhezčí a zároveň splněný sen považuji rally Český Krumlov, i když ani zde jsme cíle nedosáhly. První etapa vyšla na jedničku, ale jak je známo závodí se až dokonce a tam jsme se kvůli vycestování mimo trať už nepodívaly.
Naopak nejhororovější závod byl pro mě Pačejov, kde jsme se od začátku až dokonce potýkaly s nefunkčním servem a počasí vypadalo, jako když se čerti žení. Přesto všechno jsme cílovou rampu přejely.
Je někdo komu chceš poděkovat nebo zmínit sponzory?Určitě patří dík celému týmu, který nás doprovází na závodech a má s námi trpělivost. Sponzorům dík za projevenou důvěru a fanouškům za bujaré povzbuzování okolo trati za každého počasí :-)
Děkuji za rozhovor
Taky děkuji a už se nemůžu dočkat na start Thermica Rally Lužické hory !!
Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Martina Daňhelová
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?