EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jedna z mála žen ve startovním poli se s námi podělila o tom, jak se připravovala v zimě a jaké závodění jí letos čeká.
Už se kvapem blíží sezóna 2011 ve sprintech. Jak trávila Martina Daňhelová dlouhou zimní pauzu? Jak tráví Martina Daňhelová čas když nezávodí?
Zima utekla bleskovým tempem, jelikož jsem se musela plně věnovat (mimo práce) finišování ve škole a přípravě na státnice. Přesto se občas našel čas na zimní radovánky nejen na svazích v Alpách, ale i na ledové ploše v rakouském Thomatalu, kde jsem pod dozorem pilovala driftování. Mimochodem každému mohu jen doporučit :)
Není tajemstvím, že jsi byla v Mexiku na soutěži MS. Jaké to bylo, jak sis to užila, jaká byla atmosféra soutěže, jezdci a vůbec rally v této pěkné zemi?
Mexiko byla souhra hned několika náhod najednou. Rodiče jsem si rozmazlila a jelikož jsem se osvědčila jako průvodce po vzdálených zemích, tak už mě berou jako osobní cestovní kancelář. Naplánovala jsem jim výlet do Asie, ale v poslední chvíli se mamka vzbouřila, že raději pojede do českých luhů a hájů. Tak jsme zbyli na cestování jen s taťkou a hned byl lepší plán na světě. Prvních pět dní jsme se vyhřáli na Jukatánu a pak hurá za dobrodružstvím do Leonu. Byla to nepopsatelná atmosféra. Mnoho lidí mě zrazovalo, že kvůli tak úzkému startovnímu poli to nemá cenu, ale opak byl pravdou. Vždyť do světa se cestuje kvůli špičce! Místy jsme tam byli za exoty, jelikož „la republica checa“ v blonďatém podání byl pro mnohé unikát :-) Všude jsme měli otevřené dveře a i přátelství s mexickou partou fanoušků nás dovedlo na atraktivní místa. Sice tolik prachu jsem na rally ještě nezažila, ale i tak jsem si to užívali plnými doušky a s otevřenou pusou koukali na umění velkých kluků:-)
Teď startuješ s tátou na Lužických horách, jaký máš další plán letošního soutěžení ?
Taťka je srdcový závodník odjakživa. Rally má v krvi a jsem ráda, že se vedle mě posadí a budeme mě v rámci možností motivovat. Letošní plán jsou opět sprinty a start na 39. ročníku rally Český Krumlov a v Příbrami. Samozřejmě vše záleží na podpoře sponzorů.
Loni jsi odpadla v poslení rz Rally Lužické hory na převodovku, co ti utkvělo v paměti z loňských lužiček?První závod po dlouhé zimní pauze byl pro nás velmi smutný. Pomalu jsme se rozjížděly a opět si zvykaly na auto a v poslední RZ před cílem nám odešla převodovka, tak raději na tento závod nevzpomínám.
Letos s opět uvidíme žluté polo, proběhly nějaké změny na voze?Polo se podrobilo opravě motoru, který utrpěl závadu na loňské Příbrami, tak snad si motor dobře sedne a technické závady se nám budou vyhýbat obloukem. Jinak žádné velké zásahy neproběhly.
Dostala ses letos už do auta v rámci testování aby ten start nebyl tak "tvrdý"?Proběhlo jedno lehké zajíždění motoru a jedno ostřejší testování. Myslím si, že pokud máme tu možnost, tak je nezbytné se dřív než v závodě sžít se závodničkou, jinak nelze si první rz vychutnat :)
Loňská sezóna byla tak střídavě oblačno, kterou soutěž hodnotíš jako opravdu povedenou, která se ti líbila a která naopak ne? Sezónu 2010 jako měla naše posádka bych nikomu nepřála. Potkalo nás mnoho technických závad. Letos jsme udělali ozdravný proces techniky, tak snad vždy uvidíme cílovou rampu. Jako nejhezčí a zároveň splněný sen považuji rally Český Krumlov, i když ani zde jsme cíle nedosáhly. První etapa vyšla na jedničku, ale jak je známo závodí se až dokonce a tam jsme se kvůli vycestování mimo trať už nepodívaly.
Naopak nejhororovější závod byl pro mě Pačejov, kde jsme se od začátku až dokonce potýkaly s nefunkčním servem a počasí vypadalo, jako když se čerti žení. Přesto všechno jsme cílovou rampu přejely.
Je někdo komu chceš poděkovat nebo zmínit sponzory?Určitě patří dík celému týmu, který nás doprovází na závodech a má s námi trpělivost. Sponzorům dík za projevenou důvěru a fanouškům za bujaré povzbuzování okolo trati za každého počasí :-)
Děkuji za rozhovor
Taky děkuji a už se nemůžu dočkat na start Thermica Rally Lužické hory !!
Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Martina Daňhelová
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).