EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jedna z mála žen ve startovním poli se s námi podělila o tom, jak se připravovala v zimě a jaké závodění jí letos čeká.
Už se kvapem blíží sezóna 2011 ve sprintech. Jak trávila Martina Daňhelová dlouhou zimní pauzu? Jak tráví Martina Daňhelová čas když nezávodí?
Zima utekla bleskovým tempem, jelikož jsem se musela plně věnovat (mimo práce) finišování ve škole a přípravě na státnice. Přesto se občas našel čas na zimní radovánky nejen na svazích v Alpách, ale i na ledové ploše v rakouském Thomatalu, kde jsem pod dozorem pilovala driftování. Mimochodem každému mohu jen doporučit :)
Není tajemstvím, že jsi byla v Mexiku na soutěži MS. Jaké to bylo, jak sis to užila, jaká byla atmosféra soutěže, jezdci a vůbec rally v této pěkné zemi?
Mexiko byla souhra hned několika náhod najednou. Rodiče jsem si rozmazlila a jelikož jsem se osvědčila jako průvodce po vzdálených zemích, tak už mě berou jako osobní cestovní kancelář. Naplánovala jsem jim výlet do Asie, ale v poslední chvíli se mamka vzbouřila, že raději pojede do českých luhů a hájů. Tak jsme zbyli na cestování jen s taťkou a hned byl lepší plán na světě. Prvních pět dní jsme se vyhřáli na Jukatánu a pak hurá za dobrodružstvím do Leonu. Byla to nepopsatelná atmosféra. Mnoho lidí mě zrazovalo, že kvůli tak úzkému startovnímu poli to nemá cenu, ale opak byl pravdou. Vždyť do světa se cestuje kvůli špičce! Místy jsme tam byli za exoty, jelikož „la republica checa“ v blonďatém podání byl pro mnohé unikát :-) Všude jsme měli otevřené dveře a i přátelství s mexickou partou fanoušků nás dovedlo na atraktivní místa. Sice tolik prachu jsem na rally ještě nezažila, ale i tak jsem si to užívali plnými doušky a s otevřenou pusou koukali na umění velkých kluků:-)
Teď startuješ s tátou na Lužických horách, jaký máš další plán letošního soutěžení ?
Taťka je srdcový závodník odjakživa. Rally má v krvi a jsem ráda, že se vedle mě posadí a budeme mě v rámci možností motivovat. Letošní plán jsou opět sprinty a start na 39. ročníku rally Český Krumlov a v Příbrami. Samozřejmě vše záleží na podpoře sponzorů.
Loni jsi odpadla v poslení rz Rally Lužické hory na převodovku, co ti utkvělo v paměti z loňských lužiček?První závod po dlouhé zimní pauze byl pro nás velmi smutný. Pomalu jsme se rozjížděly a opět si zvykaly na auto a v poslední RZ před cílem nám odešla převodovka, tak raději na tento závod nevzpomínám.
Letos s opět uvidíme žluté polo, proběhly nějaké změny na voze?Polo se podrobilo opravě motoru, který utrpěl závadu na loňské Příbrami, tak snad si motor dobře sedne a technické závady se nám budou vyhýbat obloukem. Jinak žádné velké zásahy neproběhly.
Dostala ses letos už do auta v rámci testování aby ten start nebyl tak "tvrdý"?Proběhlo jedno lehké zajíždění motoru a jedno ostřejší testování. Myslím si, že pokud máme tu možnost, tak je nezbytné se dřív než v závodě sžít se závodničkou, jinak nelze si první rz vychutnat :)
Loňská sezóna byla tak střídavě oblačno, kterou soutěž hodnotíš jako opravdu povedenou, která se ti líbila a která naopak ne? Sezónu 2010 jako měla naše posádka bych nikomu nepřála. Potkalo nás mnoho technických závad. Letos jsme udělali ozdravný proces techniky, tak snad vždy uvidíme cílovou rampu. Jako nejhezčí a zároveň splněný sen považuji rally Český Krumlov, i když ani zde jsme cíle nedosáhly. První etapa vyšla na jedničku, ale jak je známo závodí se až dokonce a tam jsme se kvůli vycestování mimo trať už nepodívaly.
Naopak nejhororovější závod byl pro mě Pačejov, kde jsme se od začátku až dokonce potýkaly s nefunkčním servem a počasí vypadalo, jako když se čerti žení. Přesto všechno jsme cílovou rampu přejely.
Je někdo komu chceš poděkovat nebo zmínit sponzory?Určitě patří dík celému týmu, který nás doprovází na závodech a má s námi trpělivost. Sponzorům dík za projevenou důvěru a fanouškům za bujaré povzbuzování okolo trati za každého počasí :-)
Děkuji za rozhovor
Taky děkuji a už se nemůžu dočkat na start Thermica Rally Lužické hory !!
Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Martina Daňhelová
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.