Martina Daňhelová: "V Mexiku byla nepopsatelná atmosféra"

rally vysočina
rally vysočina, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 20. dubna 2011 19:48
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jedna z mála žen ve startovním poli se s námi podělila o tom, jak se připravovala v zimě a jaké závodění jí letos čeká.

Už se kvapem blíží sezóna 2011 ve sprintech. Jak trávila Martina Daňhelová dlouhou zimní pauzu? Jak tráví Martina Daňhelová čas když nezávodí?

Zima utekla bleskovým tempem, jelikož jsem se musela plně věnovat (mimo práce) finišování ve škole a přípravě na státnice. Přesto se občas našel čas na zimní radovánky nejen na svazích v Alpách, ale i na ledové ploše v rakouském Thomatalu, kde jsem pod dozorem pilovala driftování. Mimochodem každému mohu jen doporučit :)

Není tajemstvím, že jsi byla v Mexiku na soutěži MS. Jaké to bylo, jak sis to užila, jaká byla atmosféra soutěže, jezdci a vůbec rally v této pěkné zemi?

Mexiko byla souhra hned několika náhod najednou. Rodiče jsem si rozmazlila a jelikož jsem se osvědčila jako průvodce po vzdálených zemích, tak už mě berou jako osobní cestovní kancelář. Naplánovala jsem jim výlet do Asie, ale v poslední chvíli se mamka vzbouřila, že raději pojede do českých luhů a hájů. Tak jsme zbyli na cestování jen s taťkou a hned byl lepší plán na světě. Prvních pět dní jsme se vyhřáli na Jukatánu a pak hurá za dobrodružstvím do Leonu. Byla to nepopsatelná atmosféra. Mnoho lidí mě zrazovalo, že kvůli tak úzkému startovnímu poli to nemá cenu, ale opak byl pravdou. Vždyť do světa se cestuje kvůli špičce! Místy jsme tam byli za exoty, jelikož „la republica checa“ v blonďatém podání byl pro mnohé unikát :-) Všude jsme měli otevřené dveře a i přátelství s mexickou partou fanoušků nás dovedlo na atraktivní místa. Sice tolik prachu jsem na rally ještě nezažila, ale i tak jsem si to užívali plnými doušky a s otevřenou pusou koukali na umění velkých kluků:-)

Teď startuješ s tátou na Lužických horách, jaký máš další plán letošního soutěžení ?

Taťka je srdcový závodník odjakživa. Rally má v krvi a jsem ráda, že se vedle mě posadí a budeme mě v rámci možností motivovat. Letošní plán jsou opět sprinty a start na 39. ročníku rally Český Krumlov a v Příbrami. Samozřejmě vše záleží na podpoře sponzorů.

Loni jsi odpadla v poslení rz Rally Lužické hory na převodovku, co ti utkvělo v paměti z loňských lužiček?První závod po dlouhé zimní pauze byl pro nás velmi smutný. Pomalu jsme se rozjížděly a opět si zvykaly na auto a v poslední RZ před cílem nám odešla převodovka, tak raději na tento závod nevzpomínám.

Letos s opět uvidíme žluté polo, proběhly nějaké změny na voze?Polo se podrobilo opravě motoru, který utrpěl závadu na loňské Příbrami, tak snad si motor dobře sedne a technické závady se nám budou vyhýbat obloukem. Jinak žádné velké zásahy neproběhly.

Dostala ses letos už do auta v rámci testování aby ten start nebyl tak "tvrdý"?Proběhlo jedno lehké zajíždění motoru a jedno ostřejší testování. Myslím si, že pokud máme tu možnost, tak je nezbytné se dřív než v závodě sžít se závodničkou, jinak nelze si první rz vychutnat :)

Loňská sezóna byla tak střídavě oblačno, kterou soutěž hodnotíš jako opravdu povedenou, která se ti líbila a která naopak ne? Sezónu 2010 jako měla naše posádka bych nikomu nepřála. Potkalo nás mnoho technických závad. Letos jsme udělali ozdravný proces techniky, tak snad vždy uvidíme cílovou rampu. Jako nejhezčí a zároveň splněný sen považuji rally Český Krumlov, i když ani zde jsme cíle nedosáhly. První etapa vyšla na jedničku, ale jak je známo závodí se až dokonce a tam jsme se kvůli vycestování mimo trať už nepodívaly.

Naopak nejhororovější závod byl pro mě Pačejov, kde jsme se od začátku až dokonce potýkaly s nefunkčním servem a počasí vypadalo, jako když se čerti žení. Přesto všechno jsme cílovou rampu přejely. 

Je někdo komu chceš poděkovat nebo zmínit sponzory?Určitě patří dík celému týmu, který nás doprovází na závodech a má s námi trpělivost. Sponzorům dík za projevenou důvěru a fanouškům za bujaré povzbuzování okolo trati za každého počasí :-)

Děkuji za rozhovor

Taky děkuji a už se nemůžu dočkat na start Thermica Rally Lužické hory !!

Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Martina Daňhelová

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.