EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR; Krátce po zahajovacím podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky jsem si krátce povídal s úřadujícím domácím mistrem Pavlem Valoušek nejen o přestupu k Peugeotu.
Jednání o vašem angažmá mělo asi rychlý spád, protože do startu sezóny moc času nezbývalo. Jaký byl přístup Peugeotu k tomuto projektu?Ano je pravda, že jednání se odvíjela velmi rychle. První info o okolnostech jsme dostali přesně měsíc před startem prvního závodu MMČR 2011. Byla to velmi krátká doba, ale musím říci, že díky velké vstřícnosti a ochotě Peugeot Česká republika se nám podařilo velmi rychle vyjednat veškerá věci a také navázat spolupráci s Peugeot Sport a teamem Kronos. Chtěl bych moc všem poděkovat za jejich ochotu a snahu v řešení této pro nás nelehké situace. Jsem rád, že se náš hlavní partner firma Delimax dohodnula s Peugeot Česká republika a vše se zvládlo. Ještě jednou musím všem poděkovat.
Nyní máte k dispozici vůz nejnovější specifikace, budete i během sezóny dostávat nějaké nové díly podle aktuálního vývoje?Myslím si, že všechno co bude k dispozici a na čem se aktuálně pracuje by jsme měli mít k dispozici. Ale než toto je pro nás důležitější se pořádně naučit s autem, protože cítím rezervy a chyby ve své jízdě. Tak doufám, že po tomto vylepšení a také po technických inovacích budeme ještě daleko silnější.Říká se, že mezi jednotlivými vozy S2000 moc velké rozdíly nejsou. Přesto, kdybyste měl porovnat Fabii, kterou jste měl loni, a letošní Peugeot?Je pravda, že v základu jsou vozy S2000 velmi podobné. Ale rozdíl mezi těmito vozy v ovládání určitě je. K jednotlivým vozům se opravdu musí přistupovat daleko odlišně, přesto, že obě auta jsou velmi rychlá. Věřím, že se brzo s autem dokonale sžiji a pokusíme se být rychlejší než konkurenční team.
Kronos, který vám připravuje vůz, je významný tým a má i velké mezinárodní aktivity. Máte, třeba za dobré výsledky v domácím mistrovství, nějaký příslib na starty v zahraničí, třeba v IRC na konci sezóny?Tuto otázku jsme ještě vůbec neřešili, protože jsme měli mnoho starostí zorganizovat účast v samotném MMČR a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo.Budete se účastnit testů společných i s jezdci Kronosu z IRC s možností těžit z jejich zkušeností?To se uvidí v průběhu roku, ale už teď jsme měli od nich spoustu poznatků co se auta týče atd. Měli by jsme být snad zapojeni do jednotného programu ostatních jezdců. Už teď na prvním závodě jsme měli mnoho dat, které byly pro nás v mnohém přínosné. Peugeot se ničemu nebrání a je s nimi velmi otevřená a pohodová spolupráce.
Jak vidíte letošní konkurenci v domácím mistrovství? Startovat bude Jan Kopecký s továrním vozem, mluví se však pouze o pěti startech. Václav Pech plánuje přestavět svoje Mitsubishi na vůz kategorie R4.Konkurence je letos fantastická a velmi ji vítáme. Protože konkurence rovná se velká sportovní úroveň šampionátu a to je potřeba. Moc se na tuto konfrontaci těšíme. Už první závod ukázal, že to bude boj o desetinky. Nebude prostor pro chyby a navíc tempo bude muset být nasazeno hned z úvodu závodu. Myslím si, že to bude super sezóna a všem soupeřům přejeme mnoho štěstí.Za čtenáře serveru RallyZone.cz děkuji za váš čas a držím palce do dalších bojů v domácím šampionátu!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.