Valoušek: Bude to boj o desetinky!

Valoušek, Pavel
Valoušek, Pavel, foto: Archiv RallyZone.cz
iAdam 4. dubna 2011 05:00
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR; Krátce po zahajovacím podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky jsem si krátce povídal s úřadujícím domácím mistrem Pavlem Valoušek nejen o přestupu k Peugeotu.

Jednání o vašem angažmá mělo asi rychlý spád, protože do startu sezóny moc času nezbývalo. Jaký byl přístup Peugeotu k tomuto projektu?Ano je pravda, že jednání se odvíjela velmi rychle. První info o okolnostech jsme dostali přesně měsíc před startem prvního závodu MMČR 2011. Byla to velmi krátká doba, ale musím říci, že díky velké vstřícnosti a ochotě Peugeot Česká republika se nám podařilo velmi rychle vyjednat veškerá věci a také navázat spolupráci s Peugeot Sport a teamem Kronos. Chtěl bych moc všem poděkovat za jejich ochotu a snahu v řešení této pro nás nelehké situace. Jsem rád, že se náš hlavní partner firma Delimax dohodnula s Peugeot Česká republika a vše se zvládlo. Ještě jednou musím všem poděkovat.

Nyní máte k dispozici vůz nejnovější specifikace, budete i během sezóny dostávat nějaké nové díly podle aktuálního vývoje?Myslím si, že všechno co bude k dispozici a na čem se aktuálně pracuje by jsme měli mít k dispozici. Ale než toto je pro nás důležitější se pořádně naučit s autem, protože cítím rezervy a chyby ve své jízdě. Tak doufám, že po tomto vylepšení a také po technických inovacích budeme ještě daleko silnější.Říká se, že mezi jednotlivými vozy S2000 moc velké rozdíly nejsou. Přesto, kdybyste měl porovnat Fabii, kterou jste měl loni, a letošní Peugeot?Je pravda, že v základu jsou vozy S2000 velmi podobné. Ale rozdíl mezi těmito vozy v ovládání určitě je. K jednotlivým vozům se opravdu musí přistupovat daleko odlišně, přesto, že obě auta jsou velmi rychlá. Věřím, že se brzo s autem dokonale sžiji a pokusíme se být rychlejší než konkurenční team.

Kronos, který vám připravuje vůz, je významný tým a má i velké mezinárodní aktivity. Máte, třeba za dobré výsledky v domácím mistrovství, nějaký příslib na starty v zahraničí, třeba v IRC na konci sezóny?Tuto otázku jsme ještě vůbec neřešili, protože jsme měli mnoho starostí zorganizovat účast v samotném MMČR a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo.Budete se účastnit testů společných i s jezdci Kronosu z IRC s možností těžit z jejich zkušeností?To se uvidí v průběhu roku, ale už teď jsme měli od nich spoustu poznatků co se auta týče atd. Měli by jsme být snad zapojeni do jednotného programu ostatních jezdců. Už teď na prvním závodě jsme měli mnoho dat, které byly pro nás v mnohém přínosné. Peugeot se ničemu nebrání a je s nimi velmi otevřená a pohodová spolupráce.

Jak vidíte letošní konkurenci v domácím mistrovství? Startovat bude Jan Kopecký s továrním vozem, mluví se však pouze o pěti startech. Václav Pech plánuje přestavět svoje Mitsubishi na vůz kategorie R4.Konkurence je letos fantastická a velmi ji vítáme. Protože konkurence rovná se velká sportovní úroveň šampionátu a to je potřeba. Moc se na tuto konfrontaci těšíme. Už první závod ukázal, že to bude boj o desetinky. Nebude prostor pro chyby a navíc tempo bude muset být nasazeno hned z úvodu závodu. Myslím si, že to bude super sezóna a všem soupeřům přejeme mnoho štěstí.Za čtenáře serveru RallyZone.cz děkuji za váš čas a držím palce do dalších bojů v domácím šampionátu!

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.