EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR; Krátce po zahajovacím podniku Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky jsem si krátce povídal s úřadujícím domácím mistrem Pavlem Valoušek nejen o přestupu k Peugeotu.
Jednání o vašem angažmá mělo asi rychlý spád, protože do startu sezóny moc času nezbývalo. Jaký byl přístup Peugeotu k tomuto projektu?Ano je pravda, že jednání se odvíjela velmi rychle. První info o okolnostech jsme dostali přesně měsíc před startem prvního závodu MMČR 2011. Byla to velmi krátká doba, ale musím říci, že díky velké vstřícnosti a ochotě Peugeot Česká republika se nám podařilo velmi rychle vyjednat veškerá věci a také navázat spolupráci s Peugeot Sport a teamem Kronos. Chtěl bych moc všem poděkovat za jejich ochotu a snahu v řešení této pro nás nelehké situace. Jsem rád, že se náš hlavní partner firma Delimax dohodnula s Peugeot Česká republika a vše se zvládlo. Ještě jednou musím všem poděkovat.
Nyní máte k dispozici vůz nejnovější specifikace, budete i během sezóny dostávat nějaké nové díly podle aktuálního vývoje?Myslím si, že všechno co bude k dispozici a na čem se aktuálně pracuje by jsme měli mít k dispozici. Ale než toto je pro nás důležitější se pořádně naučit s autem, protože cítím rezervy a chyby ve své jízdě. Tak doufám, že po tomto vylepšení a také po technických inovacích budeme ještě daleko silnější.Říká se, že mezi jednotlivými vozy S2000 moc velké rozdíly nejsou. Přesto, kdybyste měl porovnat Fabii, kterou jste měl loni, a letošní Peugeot?Je pravda, že v základu jsou vozy S2000 velmi podobné. Ale rozdíl mezi těmito vozy v ovládání určitě je. K jednotlivým vozům se opravdu musí přistupovat daleko odlišně, přesto, že obě auta jsou velmi rychlá. Věřím, že se brzo s autem dokonale sžiji a pokusíme se být rychlejší než konkurenční team.
Kronos, který vám připravuje vůz, je významný tým a má i velké mezinárodní aktivity. Máte, třeba za dobré výsledky v domácím mistrovství, nějaký příslib na starty v zahraničí, třeba v IRC na konci sezóny?Tuto otázku jsme ještě vůbec neřešili, protože jsme měli mnoho starostí zorganizovat účast v samotném MMČR a jsme rádi, že se nám to nakonec podařilo.Budete se účastnit testů společných i s jezdci Kronosu z IRC s možností těžit z jejich zkušeností?To se uvidí v průběhu roku, ale už teď jsme měli od nich spoustu poznatků co se auta týče atd. Měli by jsme být snad zapojeni do jednotného programu ostatních jezdců. Už teď na prvním závodě jsme měli mnoho dat, které byly pro nás v mnohém přínosné. Peugeot se ničemu nebrání a je s nimi velmi otevřená a pohodová spolupráce.
Jak vidíte letošní konkurenci v domácím mistrovství? Startovat bude Jan Kopecký s továrním vozem, mluví se však pouze o pěti startech. Václav Pech plánuje přestavět svoje Mitsubishi na vůz kategorie R4.Konkurence je letos fantastická a velmi ji vítáme. Protože konkurence rovná se velká sportovní úroveň šampionátu a to je potřeba. Moc se na tuto konfrontaci těšíme. Už první závod ukázal, že to bude boj o desetinky. Nebude prostor pro chyby a navíc tempo bude muset být nasazeno hned z úvodu závodu. Myslím si, že to bude super sezóna a všem soupeřům přejeme mnoho štěstí.Za čtenáře serveru RallyZone.cz děkuji za váš čas a držím palce do dalších bojů v domácím šampionátu!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?