Martin Bujáček skvěle na Valašsku

rally valašská
rally valašská, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 1. dubna 2011 21:14
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Uherskobrodský junior dobyl sedmé místo na Valašské rally první podniku Mediasport Mistrovství České republiky v rally.

Martin Bujáček s Markem Omelkou odstartovali s Mitsubishi K.I.T. Racing do první etapy jako šestnáctí v pořadí. Po prvné etapě jim patřila desátá pozice a pátá ve třídě N. V sobotní etapě kluci zabojovali a výsledkem bylo sedmé místo absolutně a druhé ve třídě N. Nechme promluvit samotného jezdce.

Po delší soutěžácké pauze, opět za volantem velkého auta. Náročná trať, jak se ti závodilo?

Na závod jsem se velmi těšil a chtěl jsem si ho užít. Měli jsme k dispozici nové auto, nový tým a vše bylo tedy připraveno na jedničku. Celý závod byl náročný, ale podařilo se nám ho absolvovat bez větších problémů a to je hlavní. Jelo se nám výborně a uvolněně bez tlaku.

Po první etapě ti patřilo skvělé desáté místo, porazil jsi i zkušeného Arazima a mnoho dalších. Tma ti teda evidentně seděla?

První etapa pro mě byla překvapením, že se nám podařil úvod soutěže, který mi nikdy nešel a byl jsem pomalejší. Jak padla tma, tak jsme si udrželi naše tempo a časy byly super. Závodění na světla bylo moc fajn a bavilo mě to. Auto svítilo nádherně, takže se dalo jet svižně.

Po shlédnutí onboardů se dá říct, že trať valašské rally byla spíše rychlejší, jak jsi to viděl z poza volantu? Byly nějaké krizové situace?

Poslední roky je tradičně Valašská Rally rychlejší soutěž. Mi to ale moc nevadilo, naopak zase Bystřička je více technická, takže je to tak i tak. Rychlejší byla hlavně RZ 5/7 Helfštýn. Paradoxně se nám zde dařilo vžy zajet super čas, ikdyž jsme v prvním průjezdu zůstali stát ve vracáku. Krize byla jen na RZ 6 kdy jsme byli chvilku na poli (stejně jako Orsák pzn.aut.) a na předposlední rz jsme dělali hodiny "U stodoly".

V sobotu jsi také pomyslel na oko diváka, tvé průjezdy byly velmi atraktivní, jak moc jsi šel do techniky a jak technika fungovala?

Já se snažím vždy myslet na diváky a snad se to lidem líbilo. Smyky nás s Markem baví a podařilo se nám jed rychle i dělat smyky, takže paráda. Technicka držela skvěle a nemyslím, že bych nějak moc šel do materiálu. Spíš se snažím auto šetřit když to jde, třeba na startu apod.

Konečné sedmé místo v cíli je hozená rukavice všem soupeřů do budoucna, jaké jsou tvé pocity po soutěži?

Výsledek je super a hodně nad naše očekávání. Na druhou stranu nebýt tří menších chybek byli bychom pátí.  Právě o těchto chybách rally je a my je udělali. Proto nám patří 7. místo, což je pro nás super. Navíc druhé místo za Vaškem Pechem ve skupině N je taky super výsledek. Byl to výborný víkend.

Určitě také už uvažuješ o Šumavě na které nebudeš chybět, bude zde etapa dlouho do noci, náročné Rz a také spoustu posypu. S jakým cílem budeš odjíždět na Šumavu?

Šumava bude úplně o nečem jiném. Tratě jsou pro mě nové a konkurence je opět velká, takže mám tři hlavní cíle. Ten hlavní je opět dokončit závod, pokud se nám podaří udržet tempo z Valašky bude to super. A kde se budeme pohybovat je těžké říct, pokud to bude v desítce, budeme velmi spokojeni. Děkuji moc všem za podoru na Valalašce a těším se na Šumavu !

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.