EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Uherskobrodský junior dobyl sedmé místo na Valašské rally první podniku Mediasport Mistrovství České republiky v rally.
Martin Bujáček s Markem Omelkou odstartovali s Mitsubishi K.I.T. Racing do první etapy jako šestnáctí v pořadí. Po prvné etapě jim patřila desátá pozice a pátá ve třídě N. V sobotní etapě kluci zabojovali a výsledkem bylo sedmé místo absolutně a druhé ve třídě N. Nechme promluvit samotného jezdce.
Po delší soutěžácké pauze, opět za volantem velkého auta. Náročná trať, jak se ti závodilo?
Na závod jsem se velmi těšil a chtěl jsem si ho užít. Měli jsme k dispozici nové auto, nový tým a vše bylo tedy připraveno na jedničku. Celý závod byl náročný, ale podařilo se nám ho absolvovat bez větších problémů a to je hlavní. Jelo se nám výborně a uvolněně bez tlaku.
Po první etapě ti patřilo skvělé desáté místo, porazil jsi i zkušeného Arazima a mnoho dalších. Tma ti teda evidentně seděla?
První etapa pro mě byla překvapením, že se nám podařil úvod soutěže, který mi nikdy nešel a byl jsem pomalejší. Jak padla tma, tak jsme si udrželi naše tempo a časy byly super. Závodění na světla bylo moc fajn a bavilo mě to. Auto svítilo nádherně, takže se dalo jet svižně.
Po shlédnutí onboardů se dá říct, že trať valašské rally byla spíše rychlejší, jak jsi to viděl z poza volantu? Byly nějaké krizové situace?
Poslední roky je tradičně Valašská Rally rychlejší soutěž. Mi to ale moc nevadilo, naopak zase Bystřička je více technická, takže je to tak i tak. Rychlejší byla hlavně RZ 5/7 Helfštýn. Paradoxně se nám zde dařilo vžy zajet super čas, ikdyž jsme v prvním průjezdu zůstali stát ve vracáku. Krize byla jen na RZ 6 kdy jsme byli chvilku na poli (stejně jako Orsák pzn.aut.) a na předposlední rz jsme dělali hodiny "U stodoly".
V sobotu jsi také pomyslel na oko diváka, tvé průjezdy byly velmi atraktivní, jak moc jsi šel do techniky a jak technika fungovala?
Já se snažím vždy myslet na diváky a snad se to lidem líbilo. Smyky nás s Markem baví a podařilo se nám jed rychle i dělat smyky, takže paráda. Technicka držela skvěle a nemyslím, že bych nějak moc šel do materiálu. Spíš se snažím auto šetřit když to jde, třeba na startu apod.
Konečné sedmé místo v cíli je hozená rukavice všem soupeřů do budoucna, jaké jsou tvé pocity po soutěži?
Výsledek je super a hodně nad naše očekávání. Na druhou stranu nebýt tří menších chybek byli bychom pátí. Právě o těchto chybách rally je a my je udělali. Proto nám patří 7. místo, což je pro nás super. Navíc druhé místo za Vaškem Pechem ve skupině N je taky super výsledek. Byl to výborný víkend.
Určitě také už uvažuješ o Šumavě na které nebudeš chybět, bude zde etapa dlouho do noci, náročné Rz a také spoustu posypu. S jakým cílem budeš odjíždět na Šumavu?
Šumava bude úplně o nečem jiném. Tratě jsou pro mě nové a konkurence je opět velká, takže mám tři hlavní cíle. Ten hlavní je opět dokončit závod, pokud se nám podaří udržet tempo z Valašky bude to super. A kde se budeme pohybovat je těžké říct, pokud to bude v desítce, budeme velmi spokojeni. Děkuji moc všem za podoru na Valalašce a těším se na Šumavu !
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.