EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Uherskobrodský junior dobyl sedmé místo na Valašské rally první podniku Mediasport Mistrovství České republiky v rally.
Martin Bujáček s Markem Omelkou odstartovali s Mitsubishi K.I.T. Racing do první etapy jako šestnáctí v pořadí. Po prvné etapě jim patřila desátá pozice a pátá ve třídě N. V sobotní etapě kluci zabojovali a výsledkem bylo sedmé místo absolutně a druhé ve třídě N. Nechme promluvit samotného jezdce.
Po delší soutěžácké pauze, opět za volantem velkého auta. Náročná trať, jak se ti závodilo?
Na závod jsem se velmi těšil a chtěl jsem si ho užít. Měli jsme k dispozici nové auto, nový tým a vše bylo tedy připraveno na jedničku. Celý závod byl náročný, ale podařilo se nám ho absolvovat bez větších problémů a to je hlavní. Jelo se nám výborně a uvolněně bez tlaku.
Po první etapě ti patřilo skvělé desáté místo, porazil jsi i zkušeného Arazima a mnoho dalších. Tma ti teda evidentně seděla?
První etapa pro mě byla překvapením, že se nám podařil úvod soutěže, který mi nikdy nešel a byl jsem pomalejší. Jak padla tma, tak jsme si udrželi naše tempo a časy byly super. Závodění na světla bylo moc fajn a bavilo mě to. Auto svítilo nádherně, takže se dalo jet svižně.
Po shlédnutí onboardů se dá říct, že trať valašské rally byla spíše rychlejší, jak jsi to viděl z poza volantu? Byly nějaké krizové situace?
Poslední roky je tradičně Valašská Rally rychlejší soutěž. Mi to ale moc nevadilo, naopak zase Bystřička je více technická, takže je to tak i tak. Rychlejší byla hlavně RZ 5/7 Helfštýn. Paradoxně se nám zde dařilo vžy zajet super čas, ikdyž jsme v prvním průjezdu zůstali stát ve vracáku. Krize byla jen na RZ 6 kdy jsme byli chvilku na poli (stejně jako Orsák pzn.aut.) a na předposlední rz jsme dělali hodiny "U stodoly".
V sobotu jsi také pomyslel na oko diváka, tvé průjezdy byly velmi atraktivní, jak moc jsi šel do techniky a jak technika fungovala?
Já se snažím vždy myslet na diváky a snad se to lidem líbilo. Smyky nás s Markem baví a podařilo se nám jed rychle i dělat smyky, takže paráda. Technicka držela skvěle a nemyslím, že bych nějak moc šel do materiálu. Spíš se snažím auto šetřit když to jde, třeba na startu apod.
Konečné sedmé místo v cíli je hozená rukavice všem soupeřů do budoucna, jaké jsou tvé pocity po soutěži?
Výsledek je super a hodně nad naše očekávání. Na druhou stranu nebýt tří menších chybek byli bychom pátí. Právě o těchto chybách rally je a my je udělali. Proto nám patří 7. místo, což je pro nás super. Navíc druhé místo za Vaškem Pechem ve skupině N je taky super výsledek. Byl to výborný víkend.
Určitě také už uvažuješ o Šumavě na které nebudeš chybět, bude zde etapa dlouho do noci, náročné Rz a také spoustu posypu. S jakým cílem budeš odjíždět na Šumavu?
Šumava bude úplně o nečem jiném. Tratě jsou pro mě nové a konkurence je opět velká, takže mám tři hlavní cíle. Ten hlavní je opět dokončit závod, pokud se nám podaří udržet tempo z Valašky bude to super. A kde se budeme pohybovat je těžké říct, pokud to bude v desítce, budeme velmi spokojeni. Děkuji moc všem za podoru na Valalašce a těším se na Šumavu !
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?