EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Uherskobrodský junior dobyl sedmé místo na Valašské rally první podniku Mediasport Mistrovství České republiky v rally.
Martin Bujáček s Markem Omelkou odstartovali s Mitsubishi K.I.T. Racing do první etapy jako šestnáctí v pořadí. Po prvné etapě jim patřila desátá pozice a pátá ve třídě N. V sobotní etapě kluci zabojovali a výsledkem bylo sedmé místo absolutně a druhé ve třídě N. Nechme promluvit samotného jezdce.
Po delší soutěžácké pauze, opět za volantem velkého auta. Náročná trať, jak se ti závodilo?
Na závod jsem se velmi těšil a chtěl jsem si ho užít. Měli jsme k dispozici nové auto, nový tým a vše bylo tedy připraveno na jedničku. Celý závod byl náročný, ale podařilo se nám ho absolvovat bez větších problémů a to je hlavní. Jelo se nám výborně a uvolněně bez tlaku.
Po první etapě ti patřilo skvělé desáté místo, porazil jsi i zkušeného Arazima a mnoho dalších. Tma ti teda evidentně seděla?
První etapa pro mě byla překvapením, že se nám podařil úvod soutěže, který mi nikdy nešel a byl jsem pomalejší. Jak padla tma, tak jsme si udrželi naše tempo a časy byly super. Závodění na světla bylo moc fajn a bavilo mě to. Auto svítilo nádherně, takže se dalo jet svižně.
Po shlédnutí onboardů se dá říct, že trať valašské rally byla spíše rychlejší, jak jsi to viděl z poza volantu? Byly nějaké krizové situace?
Poslední roky je tradičně Valašská Rally rychlejší soutěž. Mi to ale moc nevadilo, naopak zase Bystřička je více technická, takže je to tak i tak. Rychlejší byla hlavně RZ 5/7 Helfštýn. Paradoxně se nám zde dařilo vžy zajet super čas, ikdyž jsme v prvním průjezdu zůstali stát ve vracáku. Krize byla jen na RZ 6 kdy jsme byli chvilku na poli (stejně jako Orsák pzn.aut.) a na předposlední rz jsme dělali hodiny "U stodoly".
V sobotu jsi také pomyslel na oko diváka, tvé průjezdy byly velmi atraktivní, jak moc jsi šel do techniky a jak technika fungovala?
Já se snažím vždy myslet na diváky a snad se to lidem líbilo. Smyky nás s Markem baví a podařilo se nám jed rychle i dělat smyky, takže paráda. Technicka držela skvěle a nemyslím, že bych nějak moc šel do materiálu. Spíš se snažím auto šetřit když to jde, třeba na startu apod.
Konečné sedmé místo v cíli je hozená rukavice všem soupeřů do budoucna, jaké jsou tvé pocity po soutěži?
Výsledek je super a hodně nad naše očekávání. Na druhou stranu nebýt tří menších chybek byli bychom pátí. Právě o těchto chybách rally je a my je udělali. Proto nám patří 7. místo, což je pro nás super. Navíc druhé místo za Vaškem Pechem ve skupině N je taky super výsledek. Byl to výborný víkend.
Určitě také už uvažuješ o Šumavě na které nebudeš chybět, bude zde etapa dlouho do noci, náročné Rz a také spoustu posypu. S jakým cílem budeš odjíždět na Šumavu?
Šumava bude úplně o nečem jiném. Tratě jsou pro mě nové a konkurence je opět velká, takže mám tři hlavní cíle. Ten hlavní je opět dokončit závod, pokud se nám podaří udržet tempo z Valašky bude to super. A kde se budeme pohybovat je těžké říct, pokud to bude v desítce, budeme velmi spokojeni. Děkuji moc všem za podoru na Valalašce a těším se na Šumavu !
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.