EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Uherskobrodský junior dobyl sedmé místo na Valašské rally první podniku Mediasport Mistrovství České republiky v rally.
Martin Bujáček s Markem Omelkou odstartovali s Mitsubishi K.I.T. Racing do první etapy jako šestnáctí v pořadí. Po prvné etapě jim patřila desátá pozice a pátá ve třídě N. V sobotní etapě kluci zabojovali a výsledkem bylo sedmé místo absolutně a druhé ve třídě N. Nechme promluvit samotného jezdce.
Po delší soutěžácké pauze, opět za volantem velkého auta. Náročná trať, jak se ti závodilo?
Na závod jsem se velmi těšil a chtěl jsem si ho užít. Měli jsme k dispozici nové auto, nový tým a vše bylo tedy připraveno na jedničku. Celý závod byl náročný, ale podařilo se nám ho absolvovat bez větších problémů a to je hlavní. Jelo se nám výborně a uvolněně bez tlaku.
Po první etapě ti patřilo skvělé desáté místo, porazil jsi i zkušeného Arazima a mnoho dalších. Tma ti teda evidentně seděla?
První etapa pro mě byla překvapením, že se nám podařil úvod soutěže, který mi nikdy nešel a byl jsem pomalejší. Jak padla tma, tak jsme si udrželi naše tempo a časy byly super. Závodění na světla bylo moc fajn a bavilo mě to. Auto svítilo nádherně, takže se dalo jet svižně.
Po shlédnutí onboardů se dá říct, že trať valašské rally byla spíše rychlejší, jak jsi to viděl z poza volantu? Byly nějaké krizové situace?
Poslední roky je tradičně Valašská Rally rychlejší soutěž. Mi to ale moc nevadilo, naopak zase Bystřička je více technická, takže je to tak i tak. Rychlejší byla hlavně RZ 5/7 Helfštýn. Paradoxně se nám zde dařilo vžy zajet super čas, ikdyž jsme v prvním průjezdu zůstali stát ve vracáku. Krize byla jen na RZ 6 kdy jsme byli chvilku na poli (stejně jako Orsák pzn.aut.) a na předposlední rz jsme dělali hodiny "U stodoly".
V sobotu jsi také pomyslel na oko diváka, tvé průjezdy byly velmi atraktivní, jak moc jsi šel do techniky a jak technika fungovala?
Já se snažím vždy myslet na diváky a snad se to lidem líbilo. Smyky nás s Markem baví a podařilo se nám jed rychle i dělat smyky, takže paráda. Technicka držela skvěle a nemyslím, že bych nějak moc šel do materiálu. Spíš se snažím auto šetřit když to jde, třeba na startu apod.
Konečné sedmé místo v cíli je hozená rukavice všem soupeřů do budoucna, jaké jsou tvé pocity po soutěži?
Výsledek je super a hodně nad naše očekávání. Na druhou stranu nebýt tří menších chybek byli bychom pátí. Právě o těchto chybách rally je a my je udělali. Proto nám patří 7. místo, což je pro nás super. Navíc druhé místo za Vaškem Pechem ve skupině N je taky super výsledek. Byl to výborný víkend.
Určitě také už uvažuješ o Šumavě na které nebudeš chybět, bude zde etapa dlouho do noci, náročné Rz a také spoustu posypu. S jakým cílem budeš odjíždět na Šumavu?
Šumava bude úplně o nečem jiném. Tratě jsou pro mě nové a konkurence je opět velká, takže mám tři hlavní cíle. Ten hlavní je opět dokončit závod, pokud se nám podaří udržet tempo z Valašky bude to super. A kde se budeme pohybovat je těžké říct, pokud to bude v desítce, budeme velmi spokojeni. Děkuji moc všem za podoru na Valalašce a těším se na Šumavu !
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.