EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Pavel Urban s Jirkou Švecem sjedou v pátek 25.3., odpoledne, ze startovní rampy Valašské rally. O tom jak se chystal Královehradecký Rallyklub na letošní sezónu čtěte v rozhovoru
Zima byla celkem dlouhá, jak ses na sezónu připravoval, jak jsi trávil zimu a co se je v týmu nového?
Pro mě byla zima hoodně krátká. Koncem října jsme prodali starý a koupili nový servisní bus. Na něm jsme systematicky pracovali do předminulého týdne, kdy jsme chystali auta na testování, takže nuda nebyla ani náhodou.
No a co se změnilo? Mladíci se rozprchli, jeden je v Praze, druhý v Brně, takže zbytek (tedy já a Petr) sebou musí mrskat o to více, chceme-li vše stihnout.
Valašská rally se kvapem blíží. Pojedete s osvědčenou technikou i spolujezdcem. Co se přes zimu událo nového na autě?
Odpověděl sis sám -osvědčená technika, tedy relativně beze změn. Spolujezdec také osvědčený - Jiří Švec.
Osvědčená technika i spolujezdec, klasické rychlostní zkoušky Valašské rally, s jakým cílem do soutěže půjdeš?
Jako vždy - pěkně se povozit, nic jiného si nepřeju. No a kolama dolů.
Loni jste si pěkně pozávodili s Krajčíkem s Cliem. Letos jste po nově označených třídách ve třídě 5, spolu s rychlými S1600 a také Citroeny DS3. Jak vidíš své působení mezi nimi.
O tom jsem ani nepřemýšlel. Každý, kdo o tom něco ví, si musí udělat obrázek sám. Když bude sloužit to co mám k dispozici, klidně za nimi povezu to červené světlo..
Letos vstupuje na závodní tratě Škoda Fabia R2. Měl jsi možnost se s autem svézt a vyzkoušet ho a trochu zhodnotit?
Prohlížel jsem si ho loni na Barumce, líbí se mi,co dodat..Snad jen to, že mohu jen závidět "mladým talentovaným jezdcům, že mají konečně k dispozici levnou závodní techniku" - citace z jistých článků. Jak je v této branži zvykem, ceny se určitě uvádějí bez DPH a vzhledem k tomu, že Sazka nemá na výplaty výher, se budu muset spokojit s tím co je...
Děkuji za rozhovor a přeju hodně štěstí na Valašce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?