EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po nepovedeném rally Monte Carlo jsem požádal o několik odpovědí Juho Hänninena.
Juho první etapa byla podle vašich představ, byl jsi ve vedení.
První etapa nám vyšla skvěle, měli jsme dobře napsaný rozpis. Ale nejeli jsme úplně na hraně.
A pak se nepovedlo zvolit správné pneu..
Pneu jsme zvolili tak jak jsme zvolili špatně. V dalších zkouškách už jsme volili dobře, ale nechtěli jsme jít za hranu, moc prostor pro zrychlení nebyl.
Vnímal jsi už při treninku přítomnost českých fanoušků?
Jo byli vidět a hodně byli vidět a slyšet během celé soutěže. Děkuji jim za přízeň, moc mne to motivuje.
Před Monte jste hodně testovali, když porovnáš auto z konce roku 2010 a začátkem roku 2011, cítíš nějaké rozdíly?
Je to zajímavé, ale od loňského San Rema se auto až tak moc neliší. nějaké změny jsme udělali. Ale když porovnáš auta Monte 2010 a letos, tak je ten rozdíl obrovský.
Po nakonec nepovedeném výsledku na monte jsi na některém z českých serverů v rozhovoru uvedl, že odjíždíš na vaši farmu a budeš v lese kácet stromy?
Jo tak to je pravda, opravdu jsem odjel k rodičům na farmu. Ale v lese nědělám, protože v našem lese je 80 cm sněhu. Ale pomáhám s ostatníma pracema a baví mě to.
První soutěž SWRC pojedeš v Mexiku, což je celkem dlouhá doba. Budeš ještě testovat?
Do auta se ještě dostaneme, těsně před odjezdem do Mexika máme v plánu celý víkend testování.
Když tak dlouho nepojedeš žádný závod, nezajedeš se posívat na první soutěž WRC do Švédska?
Švédská rally bude určitě velmi zajímavá, ale ani jako divák se neúčastním. Mám nějaké povinnosti v česku.
Jaké jsou podmínky v Mexiku z tvého pohledu?
Bude to pro nás něco trochu nového. Nová trať, náročná šotolina, vysoko v horách. Už se i docela začínám těšit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.