EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po nepovedeném rally Monte Carlo jsem požádal o několik odpovědí Juho Hänninena.
Juho první etapa byla podle vašich představ, byl jsi ve vedení.
První etapa nám vyšla skvěle, měli jsme dobře napsaný rozpis. Ale nejeli jsme úplně na hraně.
A pak se nepovedlo zvolit správné pneu..
Pneu jsme zvolili tak jak jsme zvolili špatně. V dalších zkouškách už jsme volili dobře, ale nechtěli jsme jít za hranu, moc prostor pro zrychlení nebyl.
Vnímal jsi už při treninku přítomnost českých fanoušků?
Jo byli vidět a hodně byli vidět a slyšet během celé soutěže. Děkuji jim za přízeň, moc mne to motivuje.
Před Monte jste hodně testovali, když porovnáš auto z konce roku 2010 a začátkem roku 2011, cítíš nějaké rozdíly?
Je to zajímavé, ale od loňského San Rema se auto až tak moc neliší. nějaké změny jsme udělali. Ale když porovnáš auta Monte 2010 a letos, tak je ten rozdíl obrovský.
Po nakonec nepovedeném výsledku na monte jsi na některém z českých serverů v rozhovoru uvedl, že odjíždíš na vaši farmu a budeš v lese kácet stromy?
Jo tak to je pravda, opravdu jsem odjel k rodičům na farmu. Ale v lese nědělám, protože v našem lese je 80 cm sněhu. Ale pomáhám s ostatníma pracema a baví mě to.
První soutěž SWRC pojedeš v Mexiku, což je celkem dlouhá doba. Budeš ještě testovat?
Do auta se ještě dostaneme, těsně před odjezdem do Mexika máme v plánu celý víkend testování.
Když tak dlouho nepojedeš žádný závod, nezajedeš se posívat na první soutěž WRC do Švédska?
Švédská rally bude určitě velmi zajímavá, ale ani jako divák se neúčastním. Mám nějaké povinnosti v česku.
Jaké jsou podmínky v Mexiku z tvého pohledu?
Bude to pro nás něco trochu nového. Nová trať, náročná šotolina, vysoko v horách. Už se i docela začínám těšit.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?