EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po nepovedeném rally Monte Carlo jsem požádal o několik odpovědí Juho Hänninena.
Juho první etapa byla podle vašich představ, byl jsi ve vedení.
První etapa nám vyšla skvěle, měli jsme dobře napsaný rozpis. Ale nejeli jsme úplně na hraně.
A pak se nepovedlo zvolit správné pneu..
Pneu jsme zvolili tak jak jsme zvolili špatně. V dalších zkouškách už jsme volili dobře, ale nechtěli jsme jít za hranu, moc prostor pro zrychlení nebyl.
Vnímal jsi už při treninku přítomnost českých fanoušků?
Jo byli vidět a hodně byli vidět a slyšet během celé soutěže. Děkuji jim za přízeň, moc mne to motivuje.
Před Monte jste hodně testovali, když porovnáš auto z konce roku 2010 a začátkem roku 2011, cítíš nějaké rozdíly?
Je to zajímavé, ale od loňského San Rema se auto až tak moc neliší. nějaké změny jsme udělali. Ale když porovnáš auta Monte 2010 a letos, tak je ten rozdíl obrovský.
Po nakonec nepovedeném výsledku na monte jsi na některém z českých serverů v rozhovoru uvedl, že odjíždíš na vaši farmu a budeš v lese kácet stromy?
Jo tak to je pravda, opravdu jsem odjel k rodičům na farmu. Ale v lese nědělám, protože v našem lese je 80 cm sněhu. Ale pomáhám s ostatníma pracema a baví mě to.
První soutěž SWRC pojedeš v Mexiku, což je celkem dlouhá doba. Budeš ještě testovat?
Do auta se ještě dostaneme, těsně před odjezdem do Mexika máme v plánu celý víkend testování.
Když tak dlouho nepojedeš žádný závod, nezajedeš se posívat na první soutěž WRC do Švédska?
Švédská rally bude určitě velmi zajímavá, ale ani jako divák se neúčastním. Mám nějaké povinnosti v česku.
Jaké jsou podmínky v Mexiku z tvého pohledu?
Bude to pro nás něco trochu nového. Nová trať, náročná šotolina, vysoko v horách. Už se i docela začínám těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.