EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Švédský jezdec se netají tím, že by chtěl ve své kategorii a na své domácí půdě zvítězit.
Ve startovní listině švédské soutěže se nachází několik vozů S2000. Jedním z přihlášených je i Švédský jezdec Patrick Sandell. Jen pro zajímavost jezdec zde debutoval v MS v roce 2005.
V loňském ročníku byla Vaše posádka na čtvrtém místě. Letos určitě chcete vyhrát.
Letos jdeme za vítězstvím. Vše jsme tomu podřídili.
I letos nebude lehká konkurence. Startuje Martin Prokop a třeba i Pavel Valoušek. Jak vidíte konkurenci?Martin byl mým velkým soupeřem i v uplynulé sezóně. Krásně jsme si spolu zazávodili. A navíc je na sněhu velmi dobrý. Bude to pěkná bitva.
V loňské sezóně jste byl druhý v klasifikaci SWRC. Máte už jasný program na letoňí sezónu?Můj program na letoší sezónu ještě není kompletně známý, řeknu to asi tak, že po švédsku se uvidí...
Ve Švédsku pojedete s Fabií, kdo bude auto připravovat?Fabia S2000 bude zlínské stáje JM Engineering.
Fabia je vám dobře známé závodní náčiní, budete ještě testovat?Máme v plánu jednodenní test víkend před Švédském. Už se moc těším až se opět dostanu do závodního vozu.
Čtenáře RallyZone.cz zdraví Patrick Sandell
Foto: www.patricksandell.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?