Rozhovor: Podle Loeba bude muset jezdci letos více pracovat

rally cyprus
rally cyprus, foto: Citroën Sport
iM2 25. ledna 2011 21:23
Sdílej:

Rekordní šampión rally, Sébastien Loeb, pohovořil v rozhovoru pro server motorsport-total.com o nové DS3 WRC, o pokroku ve vývoji nového vozu a také o těžké sezoně, která ho letos bez pochyby čeká.

Sébastien Loeb by mohl v letošní sezoně získat už neuvěřitelný osmý titul mistra světa rally po sobě! Včera se objevil na oficiální prezentaci svého týmu v Paříži. Nejdůležitější novinkou letošní sezony je zcela určitě nový vůz. Loeb by chtěl ale i s DS3 WRC zaútočit na titul. Sébastiene, jaký je to pocit řídit novou DS3 WRC?Auto se chová jinak než C4. DS3 je kratší a úzkých zatáčkách je tudíž mnohem více agilnější. V rychlých pasážích je ale také nervóznější. Celkově musíme za volantem mnohem více pracovat a to hned z několika důvodů: Jízdní vlastnosti vozu to vyžadují; chybí nám centrální diferenciál, který by rozděloval trakci vozu mezi předkem a zadkem a také se vracíme k mechanickému řazení, což znamená, že budeme muset neustále sundávat ruku z volantu.Jste spokojen s prací, kterou jste na novém voze přes zimu udělali?Myslím, že tým odvedl dobrou práci. Hodně času nám zabraly testy na šotolině, na níž se v MS jezdí nejčastěji. Myslím, že na tomto povrchu ještě budeme muset vůz vylepšit. Bez porovnání s konkurencí je ale velmi těžké soudit, jak na tom jsme. Nové regule výrazně změnily chování vozu.

Co si myslíte o nových pravidlech? Jsou pro jezdce dobrá?Ano, s autem se jezdí dobře. Díky silnému motoru z podvozku dostanete opravdu vše. Pochopitelně, že bychom jako vždy rádi měli ještě trošku větší výkon, ale myslím, že nová WRC budou dostatečně zajímavá. Jako jezdec potřebujete najít ve voze optimální pocit, abyste mohl projíždět zatáčky maximální rychlostí.Co pro Vás tato sezona znamená?Je to nová výzva se spoustou neznámých. Naši konkurenti vyvíjeli také svá auta a musíme počkat až do prvního závodu, než se s nimi budeme moci porovnat. Už ale vím, že musím být rozhodně rychlejší než mladíci ve stejných vozech jako já. Porazit Sébastiena Ogiera a Pettera Solberga bude velká výzva! Myslím, že to bude těžká sezona, ale to mě ještě více motivuje.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.