Rekordní šampión rally, Sébastien Loeb, pohovořil v rozhovoru pro server motorsport-total.com o nové DS3 WRC, o pokroku ve vývoji nového vozu a také o těžké sezoně, která ho letos bez pochyby čeká.
Sébastien Loeb by mohl v letošní sezoně získat už neuvěřitelný osmý titul mistra světa rally po sobě! Včera se objevil na oficiální prezentaci svého týmu v Paříži. Nejdůležitější novinkou letošní sezony je zcela určitě nový vůz. Loeb by chtěl ale i s DS3 WRC zaútočit na titul. Sébastiene, jaký je to pocit řídit novou DS3 WRC?Auto se chová jinak než C4. DS3 je kratší a úzkých zatáčkách je tudíž mnohem více agilnější. V rychlých pasážích je ale také nervóznější. Celkově musíme za volantem mnohem více pracovat a to hned z několika důvodů: Jízdní vlastnosti vozu to vyžadují; chybí nám centrální diferenciál, který by rozděloval trakci vozu mezi předkem a zadkem a také se vracíme k mechanickému řazení, což znamená, že budeme muset neustále sundávat ruku z volantu.Jste spokojen s prací, kterou jste na novém voze přes zimu udělali?Myslím, že tým odvedl dobrou práci. Hodně času nám zabraly testy na šotolině, na níž se v MS jezdí nejčastěji. Myslím, že na tomto povrchu ještě budeme muset vůz vylepšit. Bez porovnání s konkurencí je ale velmi těžké soudit, jak na tom jsme. Nové regule výrazně změnily chování vozu.
Co si myslíte o nových pravidlech? Jsou pro jezdce dobrá?Ano, s autem se jezdí dobře. Díky silnému motoru z podvozku dostanete opravdu vše. Pochopitelně, že bychom jako vždy rádi měli ještě trošku větší výkon, ale myslím, že nová WRC budou dostatečně zajímavá. Jako jezdec potřebujete najít ve voze optimální pocit, abyste mohl projíždět zatáčky maximální rychlostí.Co pro Vás tato sezona znamená?Je to nová výzva se spoustou neznámých. Naši konkurenti vyvíjeli také svá auta a musíme počkat až do prvního závodu, než se s nimi budeme moci porovnat. Už ale vím, že musím být rozhodně rychlejší než mladíci ve stejných vozech jako já. Porazit Sébastiena Ogiera a Pettera Solberga bude velká výzva! Myslím, že to bude těžká sezona, ale to mě ještě více motivuje.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.